nye mellomtone ellement?? tips ønskes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nye mellomtone ellement?? tips ønskes!

heihei folkens!

Jeg har et par hjemmelagde fronter fra jeg var yngere som jeg driver å oppgraderer litt! Har diskanter fra peerlees (husker ikke navn, og det sto ikke på baksiden.. men de er ca 5 år gammle, kjøpt på ljudia) Og bassene er byttet ut til 2x8" Dayton rss210hf.. Må si de låter bra!

Bassene drives av en Adyton sp400 med EV18 filter, diskant og mellomtone drives av reciver (eldre onkyo, byttes ut senere)

Så det jeg trenger er et par mellomtoner som holder samme standard som dayton og peerlees`ene ++... kassene er tette kasser på 6,5 liter, men dette lar seg endere hvis nødvenig! prisklasse rundt 1500,- får 2!

Har sett på disse: Parts-Express.com:*Dynavox LW6004PMR 6-1/2" Woofer | woofer lw6004pmr 6-1/2" woofer midbass dynavox dynavox110408 Ser mange kjører de uten delefilter, hva tror dere om det?

Som den oppmerksome kanskje ser så er da de berømte MGR F series på vei ut i nermeste konteiner.... :evil:

Noen som kjenner igjen diskantene å kan fortelle meg hva de heter?

"ingen kims ingen kos!" hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen komentar til elementet jeg linket til? evntuelt tips på andre gode elementer?

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AHaugen
    ingen som har noen komentar til elementet jeg linket til? evntuelt tips på andre gode elementer?
    Vet ikke noe om de du linket til..., men vet at peerless har en del gode mellomtoner;

Hva med Peerless HDS PPB 164 - 830874 6,5" bassmellomtone? Koster 520/stk hos www.dynabel.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Vet ikke noe om de du linket til..., men vet at peerless har en del gode mellomtoner;

Hva med Peerless HDS PPB 164 - 830874 6,5" bassmellomtone? Koster 520/stk hos www.dynabel.no
    Har kikka litt på peerlees men det blir et problem med det flate partiet på "ramma".. skal skru det nye elementet på utsiden av kassa, ikke på innsida som det gamle! Men takker for tipset uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant diskanten! DT-100 - Peerless tweeter soft fabric dome ferrofluid low compression (811830) - EUROPE AUDIO

Da er det kanskje litt enklere å anbefale et mellomtone element?

6,5" i prisklassen 500 -700,- stykk!

på jakt etter elementer som låter pent! ikke sånn skrike/trøkt i tryne faktor.. det har jeg blitt for gammel til..

Newcomer Snekkerstuen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse? M6a - HiVi research 6.5" bass-midrange - EUROPE AUDIO

Jeg kjører 4 stk av 5" versjonen i min center høyttaler derav 2 blir brukt som ren mellomtone- de spiller meget pent etter mine ører

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snekkerstuen
    disse? M6a - HiVi research 6.5" bass-midrange - EUROPE AUDIO

Jeg kjører 4 stk av 5" versjonen i min center høyttaler derav 2 blir brukt som ren mellomtone- de spiller meget pent etter mine ører
    De ser meget kurrant ut! skal ha de i bakhodet men jeg er primert ute etter svarte elementer! Men det kan fort endres hvis jeg ikke finner noe annet!

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får Seas CA18RLY til kr. 680,- hos Dynabel. Mulig CA18RNX vil være et bedre valg, men jeg tror først og fremst den kommer til sin rett i 2-veis systemer.

Peerless Exclusive 6" (kr. 650,-) er også et bra element, men sølvfargen ødelegger kanskje litt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •