Euphoria II endelig i gang med nytt prosjekt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser bra ut oddis!

Regner med at du fikk eposten min.

Jeg ser også en annen løsning på side veggene dine. Et lag med 3mm finer eller slisset mdf innerst. Fasong skjærte distanse stykker på utsiden, kansje 20mm tykke. Nytt lag med 3mm finer på utsiden, og fyll mellomrommet med avrettningsmasse/fiber armering eller stein gips

Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

he hey,,

joda fikk mailen din.. kommer en tur i morgen kveld.. har noen sd brikker til deg..
    Har ikke hatt anledning før nå å svare deg.. eller komme en tur.. her har det vært fult kjør hele helgen, med 40 års lag og oppusing av soverom.. sukk.. kjerringa sa at det var hennes "prosjekt".. sist jeg så henne var liggende på sofaen og løse kryssord etc..

Men når det gjelder kassene mine så har jeg allerede bestemt meg.. side veggene blir støpt.. polyester, glassfiber, sand mm.. he he..
    Dette fordi da har jeg muligheten til å gjøre ennå mer ut av designet.. kommer tilbake til dette i forumet..
    Men nå er klokka over 03:00 så da får jeg hive meg i seng.. barna våkner om 3 timer,, hmm hvile får man gjøre i grava..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke mye nytt, men litt er gjort i dag..

I dag har jeg skjært til skillevegg for midbass og litt avstivinger.. Så er snart klar for "veggene"..

Men må nok avstive en del mer først.. kommer mer om dette senere..
    Og jeg må frese ut noen hull..
    Men det blir nok ikke før i neste uke.. for fra og med i morgen jobber jeg ganske mye i en 14 dagers periode.. Så da blir det nok ikke mye tid til dette prosjektet..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å likne noe MacGyver kunne laget

Neida, spøk til side. Ser ut til å kunne bli utrolig stilig. Du skal støpe i glassfiber?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

he he ehh,,

Mac Gyver er min helt he he..

Ja skal støpe delevis med glassfiber..
    Men vi får se.. blir det ræva, så er det jo bare å begynne på nytt Morro å ha noe å holde på med..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det går sent dette her :)

Har fått gjort litt mer, hmm det går sent.. Det hadde vært fint om det var 48 timer i et døgn.. he he,,

Her er de siste avstivninger på plass..

Her monterer jeg avstivninger rundt det tunge 7" elementet..

Så jeg er i grunn klar til å begynne å støpe så fort limet tørker

Får se hva jeg rekker i kveld..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide med en oppdatering

Har fått gjort litt siden sist..
    Her har jeg trukket kassa med "flis pledd" som blir dynket i polyester.. dette vil utgjøre skallet på kassa..

Som man kan se av bildet over, så har det ikke blitt helt som planlagt Men Inspirasjon smyger seg fram mens man arbeider. (sitat: Erik Lerdahl).. men nå var ikke dette egentlig inspirasjon, mer tilfeldighet.. he he.. Men jeg kan lyve og si at jeg var inspirert av kvinnekroppen.. noe som jeg egentlig er mer fasinert / fiksert av.. hmm eller mer riktig begeistret over..

Her har jeg lagt noen lag med glassfiber og polyester.. og man ser tydelig at det dukker opp luftblærer (de lyse punktene) så jeg bruker en slik aluminiums rulle (billig på Biltema) til å rulle over hele tiden under tørketiden for å fjerne alle luftlommer..

Her har jeg lagt 15 lag med glassfiber på hver side.. (flis pledd på front og bak kan nå fjernes)

Jeg har også begynt på "husa" til diskant elementene.. Lagde først en mal, slik at jeg kunne bruke kopi-fresen til å frese ut nøyaktig tilpassing av element.

Bildene over taler for seg selv,, Her har jeg frest ut front plata som bånd diskanten skal stå i..

Det kan se ut ved første øyekast at jeg har gjort noe helt galt her.. men elementet skal faktisk stikke ut på denne måten (studer neste bilde)..

Dette diskantelementet er designet for en høy høyttaler.. slik at man får riktig vinkling på elementet i forhold til selve høyttalerens høyde og lytterene.

Har brukt noen gammle t-skjorter som overtrekk til "ramma" som utgjør huset til diskantene.. På bildet er t-skjortene gjennomtrukket av polyester..
    har begynt støping med polyester og glasfiber rundt dette.. kommer mer bilder og forklaring underveis..

Dette er muligens ikke den endelige løsningen for diskant elementene.. jeg improviserer underveis.. så mulig at eg begynner fra scratch igjen når det gjelder dette.. jeg må ta, føle "smake" og la hjernen jobbe litt med dette før jeg kan si meg fornøyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare et lite spørsmål.. er det egentlig ikke lurere og bruke tynne krysfinner for og forsterke sidene på kabinettet?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja

Sitat Opprinnelig postet av soddy
    bare et lite spørsmål.. er det egentlig ikke lurere og bruke tynne krysfinner for og forsterke sidene på kabinettet?

Tja jeg vet ærlig talt ikke hva som er best / lurest.. Når det gjelder styrke på glassfiber så er det jo sykt sterkt når man har lagt nok lag vell og merke..

De var i grunn tilfeldigheter at jeg begynte å legge glassfiber.. For at hadde jeg bestemt meg for glassfiber fra dag 1, så hadde jeg ikke gjort det på denne måten.. da hadde jeg laget støpe former først, slik at jeg hadde sluppet mye slipe arbeid i ettertid..

Men slik ble det ikke, så derfor brukt jeg en teknikk som er vanlig å bruke når man støper basskasser til bil..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm sant nokk.... blir spennende og se hvordan det blir!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •