JL audio 13w7 - subforsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg valgte lukket kasse på grunn av at det var enklest å bygge, tar minst plass og fordi bassen blir litt strammere. Du må uansett bygge ny kasse, den du har er beregnet til bil-bruk, og resultatet inne i hus er ikke bra, men gjer en god indikasjon på hva som er mulig.

(I bilen kjører jeg òg portet kasse)

Jeg gikk for lukket kasse innendørs, og er fornøyd med det valget 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaibz
    Jeg kjører 12w7 subb med Alto Mac 2.4, det funker greit Har phono -> minijack kabel, pluss en minijack ->jack overgang.
    Hva gjør du for å få delt subben på riktig frekvens all den tid dette er en "bil" sub og ikke en "inne" sub med forsterker og innebygget delefilter?

Kjører den bare på Sub Out fra stereo/forforsterker?

Om man kjører den på Pre Out til effektforsterkeren vil man jo høre "pikestemmen" i elementet?

Mvh

Kim Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en rotel forforsterker, som har egen sub utgang (phono). Subfiltret på rotel'en er stilt inn på 80hz.

Ja, du er avhengig av en slags deling, ellers spiller subben hele registret (ikke å anbefale )

Behringer har noen delefilter som kan være verdt å sjekke ut. De har et aktivt filter til litt over 3000kr.

Billigere løsninger, som kommer på litt over tusenlappen. De billige variantene er ikke aktive og de virker slik at de kutter signalet over en viss Hz. Slik at effektorsterkeren til subben bare mottar signaler på de lavfrekvente områdene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mye styr igejn da i forhold til å finne en forsterker til å felle in som takler 3ohm brokoblet evt 2ohm.

Noen som har noen link til forsterker(e) som tåler denne lasten utenom pa-forsterkere?

Kim R

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produkter: Crown XTi forsterker med DSP, 2 x 500W i 4ohm
    sprek i massevis og innebygd delefilter

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bygd lukket kasse på ca 100L pr element. Med litt Eq i bånn bør det bli en meget rå subb med bra bunndrag+rask.

Kjører selv DSI2000 på 2X JL audio 13TW5 som er på 3 ohm pr element å dette funker meget bra! Bruker SMS1 som delefilter og EQ.
    ¨
    Du må gi 13TW7 mye for å spille maks gjerne over 1Kw i 3 ohm. Ville kikket på DSI4000 evt DSI2000. Hadde jeg hatt plass til store kasse hadde nok hatt 13TW7 selv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •