PA forsterker til aktiv sub? DIY

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA forsterker til aktiv sub? DIY

tanken er altså å bruke en PA forsterker til å lage en aktiv sub, som i førsteomgang kommer til å bli brukt på en hjemmekinoforsterker (yamaha rx-v1200, sånn hvis noen lurer)
    regner med at jeg idetminste må ha et subbass filter, eller noe liggnende.

(Subbassfilter mono - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning)

ønsker ikke å punge ut med tusenlapper på div utstyr som EQ/PREAMP osv. tanken er hjemmekinoforsterker med kabel til aktiv sub. ikke noe mellomledd og rackskap med stasj. ønsker å bruke det jeg har med minimalt med utgifter.

ps. PA forsterkern er en gammel men ektremt god (synes nå jeg) HH electronics v150 mos-fet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalstyrken blir for svak.
    Forsøkt flere løsninger slik du skisserer, alle med elendig resultat, les; nesten ikke lyd.
    Du må på med forforsterker i en eller annen form.
    Subforsterkere i aktive subber forsterker signalet langt mer enn et enkelt sluttrinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører PA-amp på mine subber rett fra receiver, funker knall det. Man skal ikke kategorisk avfeie slikt, Syrre.

Mange receivere kan dessuten kjøre mye høyere spenning på sub-utgangen enn de andre pre-out.

v150 har også 1/4" jackinngang, og bør dermed takle single ended input helt greit.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør samme som Atle, og det fungerer finfint
    (Jeg bruker en Behringer EP-2500)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Kjører PA-amp på mine subber rett fra receiver, funker knall det. Man skal ikke kategorisk avfeie slikt, Syrre.

Mange receivere kan dessuten kjøre mye høyere spenning på sub-utgangen enn de andre pre-out.

v150 har også 1/4" jackinngang, og bør dermed takle single ended input helt greit.
    Kan bare snakke av egen erfaring, har forsøkt 5 eller 6 kombinasjoner etter juletiden og alle låt dårlig. Alle hadde også både XLR og Jack inn. Mulig noen får det til å klaffe og ikke noe er bedre enn det evt. Kanskje vi har vært uheldige da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •