Gigawork DAC - Erfaringer og modifikasjoner - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thanx
    Min ga opp...
    Skal få en kompis til å feilsøke litt til, må bare ha en COAX kilde tilgjengelig.
    (Alt lyser som det skal, men det kommer ingen lyd igjennom)

Har bare byttet opamp, så det er ikke noen halsbrekkende modder som har tatt den heller... *sukk*
    Regner med at du har testet uten upsampling-kortet og jumpere på pinnene?

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    Regner med at du har testet uten upsampling-kortet og jumpere på pinnene?
    +1

Min gav delvis opp etter en stund, Det var vanskelig å få lyd på de ulike inputs, og til slutt ble lyden skikkelig dass, men det skylltes at upsampleren ikke gjorde god nok jobb.

Jeg har nå bestillt ny upsampler (CS8421) fra e-bay selger dac_studio2010 (dacstudio2010@yahoo.com), og erstattet up-sampleren med jumpere i mellomtiden.
    ... så nå (uten up-sampleren) fungerer alle inputs, og det låter bra. Gleder meg til upsampleren kommer og jeg får enda et lite hakk ekstra.

Det var herlig å høre god-lyden fra denne igjen etter den har vært ute av drift i en periode. Pga diverse travelheter, har jeg ikke tatt meg tiden til å fikse, men nå som jeg er ferdig med oppussinga, og har fått på plass den nye Hypex UcD forsterkeren med HxR oppgradering, så må jeg jo ha noe som kan lage god-lyd.

Ting som har blitt foret gjennom DAC'n i det siste; Miles Davis (96/24bit), Kari Bremnes, Thomas Dybdahl, Yello, Diana Krall ... m.m.
    Nå som mørket kommer litt tidligere, er det godt å sitte i sweetspot'n og bare lytte....

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være interessant for folk å vite at LM-DAC3 nå selges av følgende e-bay selger; e-bay selger dac_studio2010 (dacstudio2010@yahoo.com). Gigawork ser ikke ut til å ha denne lenger..., men kan jo være at han bare er tom...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg i gang igjen, må ha en DAC til, og jeg er så fornøyd med den varme dynamiske lyden som Gigawork DACèn gir, så jeg kjøper nok Gigawork igjen . men det er kommet en ny versjon siden den jeg kjøpte for et par år siden, noen som har erfaringer med denne MK2 versjonen?

2011 version LARS AUDIO DAC1 MK2. DIR9001+CS4398+TENOR TE7022L USB chip | eBay

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne DACn har ligget på hylla en stund. Det har tross alt vært sommer, og dykking, wakeboard, øl og grilling har kommet i første rekke.

Jeg sitter her og knoter uten å få noe lyd. Input jumper (coax/toslink/usb) husker jeg ikke helt hvordan var, og jeg finner ikke noe god info på hvor den skal stå for USB.
    Jeg vet at det siste jeg gjorde var å modde analogdelen ganske kraftig, så jeg mistenker at jeg har rotet det til.
    Jeg mener å huske at den ene kanalen var veldig svak sist jeg hadde den koblet opp. Uansett har loddebolten vært brukt så flittig at PCB begynner å bli slitent. Det ser ikke pent ut lenger.

Noen som har bilder av hvordan jumper skal stå for USB?

AC

..
    .x
    .x

Sånn?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    Noen som har bilder av hvordan jumper skal stå for USB?

AC

..
    .x
    .x

Sånn?
    Nei..., det er optical dersom jeg leser rett...; Slik:
    ..
    x.
    x.

(hvor xx indikerer at jumper står)

Ingen jumper = coax... og den du siktet til = opt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Jeg fant til slutt dokumentasjonen som fulgte med. Trengte den for å feilsøke litt.

Om jeg bruker USB, så får jeg lyd på den ene kanalen, og den andre er 50/50 statisk støy og musikk.
    Med coax eller toslink får jeg ikke lyd overhodet.

Releet slår inn, så signalet kommer frem til receiveren, men tydeligvis ikke til dac-chippen.
    USB delen har egen klokke, så jeg vet ikke om det er derfor jeg får lyd. Ser det står noe om PLL Unlock/slave modus, men så vidt jeg kan se på tegningene er ikke klokken til USB delen koblet til receiveren.

Når jeg får lyd med USB og ikke SPDIF tenker jeg klokkeproblemer, spesielt siden det er støy på den ene kanalen (Left Right Clk?)

Fint om noen med litt peiling har noe input. Står bom fast, så det trengs litt input.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt til å kjøpe meg en Gigawork DAC til, men det ser ut som at selger ikke er er på E-Bay lenger.

Men fant denne, Leming DAC

24bit/192kHz Up-sampling, Ready DAC Decoder,CS8416+PCM1794+LT1361+OPA627,USB | eBay

Innmaten ser da veldig likt ut som Gigawork... Den ser jo ganske forseggjort også, så vis det er samme innmat som Gigawork så bør jo lyden være den samme også.

Noen synspunkter...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er denne selgeren som har gigawork dac'ene ja. God kontakt med selger også dersom du har noen spørsmål/problemer. Go for it!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •