Altibox problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox problem

Jeg la inn tilsvarende post i tråden "Lyse nett og hdtv" under "HD hardware - generelle tråder", uten å få noe respons der. Så nå prøver jeg her i stedet.

Jeg har altibox og er i utgangspunktet strålende fornøyd med bildekvaliteten. På sportssendinger har jeg imidlertid problem og særlig når jeg ser fotballkamper. Det er akkurat som om spillerne får et slags gjennomsiktig omriss rundt seg, særlig dersom det er lys/sterk bakgrunnsbelysning. Hva kan dette skyldes? På HD kanalen til NRK merker jeg ikke noe til dette.

Dekoderen er en Motorola 1960 som tilkoblet en panasonic px81 med HDMI.

På forhånd takk for gode svar!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Panapx80bd60
    Jeg la inn tilsvarende post i tråden "Lyse nett og hdtv" under "HD hardware - generelle tråder", uten å få noe respons der. Så nå prøver jeg her i stedet.

Jeg har altibox og er i utgangspunktet strålende fornøyd med bildekvaliteten. På sportssendinger har jeg imidlertid problem og særlig når jeg ser fotballkamper. Det er akkurat som om spillerne får et slags gjennomsiktig omriss rundt seg, særlig dersom det er lys/sterk bakgrunnsbelysning. Hva kan dette skyldes? På HD kanalen til NRK merker jeg ikke noe til dette.

Dekoderen er en Motorola 1960 som tilkoblet en panasonic px81 med HDMI.

På forhånd takk for gode svar!
    Dette er et problem som er typisk dukker opp når en MPEG2 kanal sender sport med alt for lav bitrate. Antar det er en SD kanal du ser dette på. F.eks. Canal+sport ,Viasat4 Champions League eller Viasat sport &fotball.

Har aldri sett noe slikt på HD sendingene til f.eks. Canal+Sport HD.

Det er sannsynligvis ikke noe galt med hverken dekoderen din eller tv'n.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •