digital tv-motaker usb

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

digital tv-motaker usb

Hei, jeg har kj¢pt en dvb-t usb fra teknikmagasinet og trodde det var det var det samme som minitv, men får bare inn nrk sine kanaler, jeg finner de andre kanalene også, men de er krypterte eller noe sånn! hvorfor får man inn 5-6 gratiskanaler på (dmb)?? minitv og ikke på dvb-t, når de er gratis for minitv.
    finnes det noe software på nett for å dekryptere, eller noe sted jeg kan betale for å få inn de samme kanalene som på mini tv..???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant spørsmål.
    De fleste TV USB-løsninger er laget for digital TV i UHF-båndet. DAB/DMB sender i Norge sender i VHF-båndet (kanal 11-13). For å kunne få inn DAB/DMB sendinger forutsetter altså 2 ting:
    - En USB-mottaker som kan tune inn VHF-frekvenser
    - En SW på PC som er laget for å styre USB-mottakere til å søke kanaler i VHF-båndet, samt kan dekode DMB (og/eller DAB) og spille det opp i en player

HW kan være forskjellig (vanskelig å vite før man har testet), men SW er ofte det som begrenser mest.
    Den første DVB-T USB-mottakere jeg testet (2008?) var en Terratec Piranha. Der fulgte faktisk med en egen DAB SW for å tune inn og spille opp. Virker bra i Oslo det! Ser ut til at andre på AVforum fikk samme erfaring (http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post772863).

På senere tid har jeg ikke sett SW for DVB-T USB, som virker ta hensyn til DAB/DMB i en player.
    Likevel ser det ut til å finnes, når man googler "USB DMB". Feks. Komplett.no - Syvio DMB-USB TV
    Vil tro at det man betaler for, er selve SW. Kan godt hende at HW vil virke også for å ta inn bakkenettet (UHF), med riktig SW som kan dekode H.264 (DVB Viewer, VLC osv.).
    Det hadde vært interessant å prøve å finne noe 3e parts SW for DMB og prøve å få det til å virke med **din** USB. Anyone?

Andre som har erfaring? MiniTV har en facebook side. Kanskje går det an å spørre der...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den som vil prøve seg sendes DMB i Oslo på blokkene: