Prøver å se NRK WEB TV i Qatar..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prøver å se NRK WEB TV i Qatar..

Hei.

Er for tiden utestasjonert i Qatar i 1 år. Kunne tenkt meg å sett litt norsk TV her nede, spesielt nå som det nærmer seg vinter OL. Prøvde da å gå inn på NRK web TV, men det viste seg da at NRK ikke får lov å sende live TV her nede via web. De var jo ganske kjedeligt, men da tenkte jeg, det er jo bare å gå via en norsk proxy!! Da dukket et annet problem. All internett trafikk i Qatar går gjennom et server filter, hvor de blokkerer alt mellom himmel og jord, bla alt jeg kjenner til av norske proxy'er!!

Noen som kan hjelpe videre i min OL drøm??

Vet det ikke er "helt" rett kategori, men fant ikke noen bedre plass å poste det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å installere noe som heter Hotspot Sield. (Hotspot Shield) å se om det fungerer.

DinSide Data brukte dette når de testa hulu.com. Datautstyr: Hulu - gratis nett-tv - DinSide Data

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsChristian
    Du kan prøve å installere noe som heter Hotspot Sield. (Hotspot Shield) å se om det fungerer.
    Jeg ville først sjekket hva straffen for å bruke noe slikt er. Når myndighetene først har satt opp et filter, så er det helt sikkert ulovlig å prøve å omgå det. Da følger det sikkert med en heftig straff hvis du blir oppdaget.

Sannsynligheten for at du blir tatt er sikkert liten, men det er lettere å vurdere om det er verdt risken når du vet hva du faktisk risikerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke myndighetene i Quatar som har forbudt NRK Nett-TV -- det er NRK selv som ikke tillater at det brukes fra utlandet.

Svært frustrerende for oss som av og til oppholder oss utenlands...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er ikke myndighetene i Quatar som har forbudt NRK Nett-TV -- det er NRK selv som ikke tillater at det brukes fra utlandet.

Svært frustrerende for oss som av og til oppholder oss utenlands...
    Les meldingen hans igjen. All internettrafikk i Quatar går gjennom et filter. Dette filteret har myndighetene pålagt ISPene i Quatar å bruke. Hvis du blir ferska i å omgå dette filteret, uansett hva du faktisk har aksessert på internett, er jeg rimelig sikker på at det vil vanke straff. Jeg mener derfor at det vil være lurt å finne ut hva slags straff man risikerer, før man i det hele tatt vurderer å omgå det.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle bare se hva dette hotspot shield var, men fikk opp "standard Qatar" melding. Se vedlagt bilde...

Nei, ser ikke ut som om det er en lettvint løsning på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK i Utlandet

Etter 14 dagers tur til Firenze, ble dette intressant. Jeg søkte på nettet og fant tilfeldigvis en ny side som testet apps for pc,linux og android. En hyggelig norsk fyr svarte og ga meg link til download for min andoid smartphone og pc. Android versjonen er første med NRK tv samt radio. Windows-appen har bare radio, foreløbig.

Følg med !

søk: hdsoundlab.com

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du gjennom til en norsk IP adresse?

Kjøp en Slimbox hos komplett (Komplett.no - Slingbox PRO-HD, og sett den opp på en adresse i Norge med tilgang til bredbånd. Du trenger i tillegg en dekoder, enten for Riks-TV, eller CD / Viasat.

Da blir du din egen sjef, og kan se på TV nårsomhelst og hvorsomhelst. Det er også apper til Iphone/ipad/Android/Symbian.

Lars

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag din egen proxytjener da. Hvilket OS bruker du? VLC er fin til å streame med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •