NRK1 HD på Canal Digital kabel-tv (DVB-C)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK1 HD på Canal Digital kabel-tv (DVB-C)

Bare til info for de som har interesse. Har Canal Digital kabel-tv (DVB-C). Tok et nytt søk i dag. Og som varslet fra CD ligger nå "NRK1 HD" oppe som kanal. På mitt nett så ligger kanalen som følger:

» Name: NRK1 HD
    » Modulation: QAM 256
    » Frequency: 314000
    » Symbolrate: 6950
    » Stream ID: 35
    » Network ID: 70
    » Service PID: 3515
    » Video PID: 526
    » Audio PID: 712

Video/Audio stream ser ut som følger akkurat nå:

» Format: 720p, 1280x720 50fps, 48khz 256 kbps, 11,0-11,4 MBit

Blir vel ikke ekte HD sendinger der før åpningen på Fredag. Da begynner sikkert også diskusjonene igjen om valget på 720p vs 1080i 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den også i dag, regner med det er lite nå i starten som blir sendt i HD. OL, Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu og Eurovision finalen er programmer som blir sendt i HD. Skavlan sendes i HD i Sverige, mulig de sender det og?
    Ellers håper jeg på det meste av sport og Nytt på Nytt blir sendt i HD.

Fikk også opp 2 andre kanaler som blir lansert i Mars; TLC Norge og TV4 Fakta. Noen som har mer info om disse kanalene, om de blir ink. i grunnpakken eller må betales ekstra for?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bitrate på rundt 11 er ganske decent. Høy bitrate er langt viktigere enn forskjellen på 720p og 1080i mener nå jeg.

Jeg fikk et særdeles bra bilde da jeg så "Velkommen til Vancouver" igår, da var bare NRKs egne bilder "on location" i HD, alle andre klipp og gamle reportasjer var selvsagt i SD, fordi det er gammelt.

Jeg har: CD HD-PVR koblet til Onkyo NR-807 og videre til en BenQ W5000 projektor med bildestørrelse på litt over 100 tommer.

Hvordan får du alle de tekniske dataene om datastrømmen forresten? Det finner man vel ikke på støyboksen til CD?

Gleder meg til OL!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Hvordan får du alle de tekniske dataene om datastrømmen forresten? Det finner man vel ikke på støyboksen til CD?
    Er ikke sikker på hva du får på boksen til CD. Den står å støver ned, heldigvis ;-)

Har en løsning (SageTV) med 2x DVB-C tunere (m/CAM) i en server(PC). Pleier så å sjekke ut alt det tekniske med DVBViewer. Som gir alle tekniske detaljer man kan ønske.

Klar for (HD)OL ja :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også opp 2 andre kanaler som blir lansert i Mars; TLC Norge og TV4 Fakta. Noen som har mer info om disse kanalene, om de blir ink. i grunnpakken eller må betales ekstra for?[/QUOTE]

Se her: TV4 satser mer på Norge - Medier - Kampanje.com

8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Fikk også opp 2 andre kanaler som blir lansert i Mars; TLC Norge og TV4 Fakta. Noen som har mer info om disse kanalene, om de blir ink. i grunnpakken eller må betales ekstra for?
    Se her: TV4 satser mer på Norge - Medier - Kampanje.com

8)[/QUOTE]
    Hvor la de seg i kanalista? havnet de sammen med de andre grunnpakke kanalene så er de sikkert med, havnet de lenger bak så må du nok ha en større pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TLC Norge la seg på plass nr 44 og TV4 Fakta la seg på 53.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke NRK HD før i går da jeg tok en reset til fabrikkinnstillinger.

Jeg kjører kabel fra vegg til splitter og videre til PVR, andre uttak på splitter går til soverommet, så vanlig kabel tv der.

Problemet som nå oppstod etter reseten var at ALLE HD kanaler unntatt NRK HD nå hakker!

Kobler jeg kabel rett fra vegg til PVR går det fint uten hakk, men det fungerte jo før reset.
    Noen som vet årsaken, kan en forsterker hjelpe ?
    Hvis ja, noen anbefaling ?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 029kid
    Problemet som nå oppstod etter reseten var at ALLE HD kanaler unntatt NRK HD nå hakker!

Kobler jeg kabel rett fra vegg til PVR går det fint uten hakk, men det fungerte jo før reset.
    Noen som vet årsaken, kan en forsterker hjelpe ?
    Hvis ja, noen anbefaling ?
    Har ikke noe fasit. Men sliter med noe lignende selv. Er ikke 100% når det virkelig ble et problem. Men alle mine HD kanaler på frekvens/transponder 466000 (Nat Geo HD, Rush HD, Silver HD) er ikke mulig å få opp nå. Jeg har et litt langt (10-15m) strekk fra KabelTV punkt i veggen til tuner/server (med for dårlig kabel). Mulig det var etter at jeg fikk Internet via CD at det er noe inteferens. Hvis jeg kobler direkte med kort kabel til CD sin tuner så får jeg inn 466000 kanalene uten problem. Men jeg sliter virkelig med denne frekvensen på lenger strekk. Selv med korte 'dårlige' kabler sliter denne frekvensen. Alle de andre frekvense ser ut til å være mere 'robuste'.

Har også prøvd noen forsterkere. Men selv om de gir sterkere signal, så er ikke kvaliteten bra nok. Så like langt. Holder nå på å teste med bedre coax kabel fra Elfa. Se om det hjelper.

Tar gjerne imot tips selv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Holder nå på å teste med bedre coax kabel fra Elfa. Se om det hjelper.
    Just FYI: Det hjalp. Gikk over til denne kabelen på hele strekket:
    Koaxkab.RG-6T PVC vit 3xskärm
    I tillegg byttet jeg ut til denne splitteren (har 2 tunere i server):
    Splitter HTS 2, 1000 MHz
    Samtidig har jeg brukt den nye kabelen med F-kontakter på alle koblinger frem til tunere i server. Very happy :-D

BTW: Fra før av har jeg et galvansik skille som skal være av god kvalitet. Teller nok det også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •