Får ikke Samsung UE46B7070WW til å fungere med riks-tv kortet mitt..!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke Samsung UE46B7070WW til å fungere med riks-tv kortet mitt..!

Hei. Kjøpte meg ny tv i forrige uke som da er UE46B7070WW

(SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV - LCD TV fra Samsung, LG, Sony og NAD av beste kvalitet | Hi-Fi Klubben)

Fikk den i hus osv, og monterte den. Etter hvert skulle jeg ha i riks-tv kortet for dette var da sagt at jeg kunne plugge rett inn i tv`en, så var alt i orden. "Javel" tenkte jeg, og fant fort ut at jeg her manglet den såkallede CAM-modulen, eller CI-modulen. (Jeg er ikke så inne på akkurat de navnene) Men..

Bestilte deretter denne modulen og litt annet snacks, og sitter her nå meget frustrert på en lørdag for det eneste jeg får opp er NRK kanaler og Radio. På de andre kommer det forvrengt signal.! Kikker i instruksjonen, men står vel maks 10linjer om selve modulen og at den skal være å plugge rett inn, noe jeg ikke får til å stemme.. Når alt kommer til alt, så sliter jeg nå med å få inn kanalene mine..

Jeg har da en riks-tv boks som har vært kjørt på en bord-antenne frem til nå, noe som har fungert o.k, men nå begynner jeg å lure på om problemet kan ligge der?

ps.no - MISC Technicrypt CXV MP Rikstv CAM

Der er modulen jeg bestilte..

Har letet ræva av meg rundt på google og inne her, men er som sagt ikke helt inne på dette, så ville lage meg en egen tråd..Kan for all del hende at det finnes noe om dette ifra før..

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Er kortet ditt linka opp mot CA-modulen?

2) Har du satt CA-modulen riktig vei?

3) Har du satt kortet i CA-modulen riktig vei?

4) Når punkt 1 til 3 er kontrollert og dobbeltsjekket, skal du få kanalene etter at kortet har stått i TVen 10-15 minutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der jah! Jeg leser instruksjonen for tv`en og modulen, men til tv`en så står det "les mer om montering av modulen i instuksjonen som fulgte med"

Og for modulen så står det "les mer om montering av modulen i instruksjonen for tv`en.." hehe..Er ikke helt lett da, men er rimelig sikker på at det egentlig bare kan stå den ene veien, for jeg føler jeg får det lenger inn og at det sitter bedre den ene veien, selv om at jeg har prøvd å snudd begge veier, søkt opp på nytt osv..

Men jeg har ikke linket kortet mitt på noe vis til CAM`en nei, har jo ikke peiling på dette, og står ingenting i instruksjonen. Hvordan gjøres dette?

Jeg bestilte den CAM`en som står oppført over, men har fått
    Dennne - Dilog CA-modul Conax - Fyndbörsen

Men har lest meg til at den også skal fungere til mitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hvertfall samme merke + at den er merket med Rikstv nederst i høyre hjørne..

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ringe riks-tv og oppgi serienr på ca-modulen. Uten at de har registrert dette vil du ikke få signal.

Det kan også være rikstv sender deg til en forhandler for å utføre dette, men usikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh! Tusen takk for hjelpen..Skal se hva jeg klarer å ordne, men da er det jo fremdeles håp..Var begynt å miste troen på at jeg skulle få dette til :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Du må ringe riks-tv og oppgi serienr på ca-modulen. Uten at de har registrert dette vil du ikke få signal.

Det kan også være rikstv sender deg til en forhandler for å utføre dette, men usikker.
    Det ordnes raskt med en telefon til Riks-Tv, 09595

Åpningstider: Kundesenter:
    Hverdager: 0800 - 2200
    Helg: 0900 – 1800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for hjelpen, da dette mest sannsynelig var noe av problemet, men kan virke som at cam`en ikke blir registrert i tv`en, så driver nå å prøver å få sendt tv`en i retur, for har linket kortet til cam`en og alt det er nytt og skal fungere, så for meg så virker det som at cam`en ikke blir lest da den blir satt inn i tv`en..Ser òg at tv`en har en svær bulk bak på høyresiden, men kan ikke se at det er noen skraper eller tegn til at den er slått inn, så vil tro denne er montert på en dårlig mandag, ellerno, så UAKTUELT å betale så mye for et produkt som ikke er i topp stand og ikke fungerer.Undress allikevel litt hva problemet er, men får håpe jeg snart får svar ifra Hifiklubben, da de skulle se på oppsettet mitt om det er der det er feil, eller om det ligger i tv`en min..!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er den du linker til i den andre linken du har er ikke det riktig. Den første du linket til så riktig ut. Det skal stå Technicrypt CXV ogTechnisat på den for at det skal være riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dj_fesse
    takker for hjelpen, da dette mest sannsynelig var noe av problemet, men kan virke som at cam`en ikke blir registrert i tv`en, så driver nå å prøver å få sendt tv`en i retur, for har linket kortet til cam`en og alt det er nytt og skal fungere, så for meg så virker det som at cam`en ikke blir lest da den blir satt inn i tv`en..Ser òg at tv`en har en svær bulk bak på høyresiden, men kan ikke se at det er noen skraper eller tegn til at den er slått inn, så vil tro denne er montert på en dårlig mandag, ellerno, så UAKTUELT å betale så mye for et produkt som ikke er i topp stand og ikke fungerer.Undress allikevel litt hva problemet er, men får håpe jeg snart får svar ifra Hifiklubben, da de skulle se på oppsettet mitt om det er der det er feil, eller om det ligger i tv`en min..!
    Hei.

Har du fått orden på utstyret ditt slik at alt virker som det skal?

Tenkte jeg skulle gi deg noen tips hvis det fremdeles ikke fungerer.

1. CAM modul - Det finnes i dag 2 forskjellige CAM moduler som er godkjent for bruk med RiksTV; Strong http://www.komplett.no/img/p/400/405727.jpg og Technicrypt MULTICOM / Bilde. Disse får du kjøpt i de fleste butikker som selger RiksTV godkjente TVer og begge skal ungere bra i din Samsung TV.

2. Hvis du allerede har en RiksTV dekoder, og vil bruke kortet fra mottakeren i CAM'en, så må du registrere CAM'en i ditt kundebilde slik at de får de rette meldingene, og CAM'en klarer å dekryptere kanalene. Ring vår kundeservice på 09595, og ha serienummer på CAM'en samt kortnummer klart så fikser de det raskt og enkelt, husk at det kan ta en 10-15 minutter fra du pratet med kundesenteret til du vil kunne se kanalene, pga at meldingene som skal gå til kort og CAM bruker litt tid.

3. Når det gjelder hvilken vei kort og CAM skal stå i TV'en så er det en enkelt regel som gjelder; serienummeret på CAM'en og kortnummeret skal vende mot TV'en. Det du kan gjøre når du har satt inn CAM'en er å gå inn i menyen og sjekke om du klarer å lese ut abonnementstatus fra CAM'en. Det du da gjør er å gå inn i menyen på TVen, Instillinger (tannhjul), Common interface/Felles inngang. Hvis du ikke kommer inn i denne siste menyen så betyr det at TVen ikke klarere å kommunisere med CAMen.

Håper dette kan hjelpe deg slik at du kan se de kanalene du abonnerer på.

Mvh

RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, men problemet her er at jeg rett og slett ikke får kontakt med cam`en. Hvorfor vet ikke jeg, men har riktig godkjent cam til denne tv`en og riks-tv. Har hatt det riktig vei, linket korte til cam`en hos riks-tv og gjort det jeg kan. Begge parter sier at det da skal fungere, men det gjør det altså ikke..

Hifiklubben har jeg ikke hørt noe mer ifra, noe jeg syns er useriøst, da det faktisk er snakk om et beløp på 15000,-

Riks-tv har vært der hele tiden og prøvd det de kan for å hjelpe (selv om det virket som noen hadde mindre peiling enn andre ) :P

Jeg er nesten 100% sikker på at feilen ligger i tv`en og har lyst å få ny tilsendt, og føler at jeg har bedre sjans til å få noenlunde bra behandlingstid om jeg får klarsignal ifra Hifi-klubben før jeg sender den, i forhold til å bare benytte seg av angre-retten og bare sende den, men tiden min renner ut, så er nok redd om de ikke mykner opp i telefonen idag, så blir jeg nødt til å sende den i retur og benytte meg av angreretten, men da kjøper jeg ikke NY der..Skal ikke få en krone av meg om de ikke gidder å være mer seriøse enn de har vært hittil. Vet ikke hvordan jeg ligger ann, eller om det er noe mer jeg kan gjøre med denne saken jeg..!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dj_fesse
    Takk for hjelpen, men problemet her er at jeg rett og slett ikke får kontakt med cam`en. Hvorfor vet ikke jeg, men har riktig godkjent cam til denne tv`en og riks-tv. Har hatt det riktig vei, linket korte til cam`en hos riks-tv og gjort det jeg kan. Begge parter sier at det da skal fungere, men det gjør det altså ikke..

Hifiklubben har jeg ikke hørt noe mer ifra, noe jeg syns er useriøst, da det faktisk er snakk om et beløp på 15000,-

Riks-tv har vært der hele tiden og prøvd det de kan for å hjelpe (selv om det virket som noen hadde mindre peiling enn andre ) :P

Jeg er nesten 100% sikker på at feilen ligger i tv`en og har lyst å få ny tilsendt, og føler at jeg har bedre sjans til å få noenlunde bra behandlingstid om jeg får klarsignal ifra Hifi-klubben før jeg sender den, i forhold til å bare benytte seg av angre-retten og bare sende den, men tiden min renner ut, så er nok redd om de ikke mykner opp i telefonen idag, så blir jeg nødt til å sende den i retur og benytte meg av angreretten, men da kjøper jeg ikke NY der..Skal ikke få en krone av meg om de ikke gidder å være mer seriøse enn de har vært hittil. Vet ikke hvordan jeg ligger ann, eller om det er noe mer jeg kan gjøre med denne saken jeg..!
    En ting du kan gjøre, for å eliminere at det er noe galt med CAM'en er å stikke innom en elektronikkforhandler som selger IDTV og RiksTV og spørre dem om du kan få teste CAM'en din i en av TVene de har på veggen. Hvis dette fungerer så må du absolutt ta tak i Hi-Fi klubben og få en løsning som fungerer for deg, om det blir at du returnerer TVen eller en annen løsning må nesten bli mellom dere, men jeg håper det løser seg for deg. Fint om du oppdaterer her på hva du gjorde for å løse problemene tilslutt, evt send meg en privatmelding.

Mvh

RiksTV.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    En ting du kan gjøre, for å eliminere at det er noe galt med CAM'en er å stikke innom en elektronikkforhandler som selger IDTV og RiksTV og spørre dem om du kan få teste CAM'en din i en av TVene de har på veggen. Hvis dette fungerer så må du absolutt ta tak i Hi-Fi klubben og få en løsning som fungerer for deg, om det blir at du returnerer TVen eller en annen løsning må nesten bli mellom dere, men jeg håper det løser seg for deg. Fint om du oppdaterer her på hva du gjorde for å løse problemene tilslutt, evt send meg en privatmelding.

Mvh

RiksTV.
    +1.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •