Canal Digial - Technisat - CAM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digial - Technisat - CAM

Hei,

Kjøpte CAM på NetOnNet, og fikk den i posten i dag. Plugget inn i TV'n og inn med kortet. Søkte opp kanalene, og den fant ca. 150.

Problem: Jeg får opp "Dårlig signal" og ikke noe bilde eller lyd. Dette hadde jeg regnet med siden jeg tidligere fikk beskjed om å ringe kundesenteret når jeg hadde fått CAM modulen, for de måtte gjøre noe med kortet. Ringte så kundesenteret og fikk svar at forhandleren måtte sende inn en kontrakt til CD, og at jeg så ville få tilsendt nytt kort. NetOnNet sender selvfølgelig ikke noe kontrakt til CD, og modulen var heller ikke merket "Canal Digital", noe CD selvfølgelig krever. Så jeg spurte hva man gjør om man handler på nett, og ikke fra Elkjøp/Lefdal, etc. Vel, det gikk ikke fikk jeg beskjed om.

Er det noen som vet om dette stemmer? Kan man få det til å funke uten å kjøpe ny CAM modul?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CA-moduler

Om det var denne du kjøpte, er den ikke godkjent for canal digital. Workaround kan være å sette tven på at du er i finland - kjør plug and play på nytt.

Om ikke, så har du kjøpt feil cam rett og slett. Canal Digital har kun 1 offisielt godkjent CAM, den er i salg hos kabeltvforhandlerene rundt omkring, men ikke over nett.

Du må også gjennomgå bestilling med kontrakt osv, og få nytt kort tilsendt pr post. Står du ikke som eier av kabeltvaboet må eier bestille.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne funker vel ikke til kabel-tv? Den er jo til Risk-TV...

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Denne funker vel ikke til kabel-tv? Den er jo til Risk-TV...

/S
    Da jeg bestilte (i desember), stod det på Canal Digital sine sider at det var 2 produsenter de støttet, Technisat + en annen. Det stod ingen ting om at man måtte kjøpe hos Elkjøp, e.l.

Ja, det står at den støtter Riks-TV, men når Canal Digital sier at de også støtter Technisat, da regner man jo med at dem gjør det da...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeromoeren
    Da jeg bestilte (i desember), stod det på Canal Digital sine sider at det var 2 produsenter de støttet, Technisat + en annen. Det stod ingen ting om at man måtte kjøpe hos Elkjøp, e.l.

Ja, det står at den støtter Riks-TV, men når Canal Digital sier at de også støtter Technisat, da regner man jo med at dem gjør det da...
    Ja Technisat produserer angivelig en egen CAM for Canal Digital. Det er bilde av den her:

Strong produserer også CD CAM:

Pga. pairingen så kan trolig ikke CD & RiksTV fungere med samme CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for bilder og info...

Ja, får returnere det jeg har kjøpt da og dra å kjøpe på Elkjøp. Man får jo **** meg høyt blodtrykk av alt det køddet med leverandører, dekodere, CAM, pvr, etc etc...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •