Fra get boks til pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra get boks til pc

Ser at mange leter (og har funnet) løsninger for å få "get dekoderen" inn i pc, men jeg kan nøye meg med å se signalet fra hd-get boksen min gjennom madiasenter pc.

Har idag et "Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE PCI kort" men må bruke en overgang (scart til compositt), men dette gir jo så dårlige signaler.

Finnes det ikke noe jeg kan gjøre så jeg får "fine" signaler inn i mediasenteret ??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne burde vel gjøre susen: Hauppauge HD PVR - Prisguide - Hardware.no

Men, hvis løsningen til Fermate69 fungerer, så tror jeg det vil være en både billigere og bedre løsning. Mer knot å sette opp, men mindre knot å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oj_knut
    Ser at mange leter (og har funnet) løsninger for å få "get dekoderen" inn i pc, men jeg kan nøye meg med å se signalet fra hd-get boksen min gjennom madiasenter pc.

Har idag et "Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE PCI kort" men må bruke en overgang (scart til compositt), men dette gir jo så dårlige signaler.

Finnes det ikke noe jeg kan gjøre så jeg får "fine" signaler inn i mediasenteret ??
    GET boksen din gir analoge signaler ut. De vil alltid være dårligere enn de digitale.
    (Uansett om du setter en PVR boks i mellom)

Har du eller kjøper du en dyrere GET boks med HDMI ut vil du få klare bilder på TVen men HDMI kan IKKE tas inn i PC.

Skal du ha digitale signaler inn i PC må du ha en egen (DVB-C) tuner.
    Problemet er at GET ikke tilbyr noen CAM for å sette programkortet i.

Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du eller kjøper du en dyrere GET boks med HDMI ut vil du få klare bilder på TVen men HDMI kan IKKE tas inn i PC
    Selv ikke med tv-kort med HDMI INN port ? Dekoderen ser vel ikke forskjell på om den sender signaler til tv'en eller til et grabbe/tv-kort ?
    Feks : Blackmagic Design: Products

Problemet er at GET ikke tilbyr noen CAM for å sette programkortet i
    Dette har jeg ikke peiling på, men vil ikke CAM fra andre leverandører fungere ? Eller MÅ det emuleres i software ?

Pr. d.d får jeg heller ikke tilgang til siden med oppskriften til hvordan man skal få GET kabel til PC. Kan du legge den på en annen side ?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Selv ikke med tv-kort med HDMI INN port ? Dekoderen ser vel ikke forskjell på om den sender signaler til tv'en eller til et grabbe/tv-kort ?
    Feks : Blackmagic Design: Products
    Hvorvidt det vil være mulig med capture av HDMI-video fra GET-boksen kommer også an på om det er slått på copyright-beskyttelse eller ei på HDMI-outputten fra GET-boksen, og for de BlackMagic Design produktene så gjelder følgende:

Blackmagic Design: Intensity Tech Specs

sitat: "...For legal reasons HDMI input is unable to capture from copy protected HDMI sources...."

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Hauppauge HD PVR, problemet er bare att GET har lagt begrensning på hvor høy oppløsning du får sendt ut via component utgangen.
    Får kun 576p.
    Å få ut innhold via HDMI er bare å glemme, selv blackmagic kortene blokkerer kopisperret innhold (altså alt fra GET boksen).

Den beste måten er å kombinere en Hauppauge HD PVR med denne:HDfury, da får du tatt opp 1080i fra GET boksen. Bilde vil da være analogt, men av så høy kvalitet att det ikke er merkbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Dette har jeg ikke peiling på, men vil ikke CAM fra andre leverandører fungere ? Eller MÅ det emuleres i software ?

Pr. d.d får jeg heller ikke tilgang til siden med oppskriften til hvordan man skal få GET kabel til PC. Kan du legge den på en annen side ?

Takk
    Nei CAM fra andre vil ikke fungere.

Oppskriften på softCAM ligger på wikien til MSPC.no
    Denne er nede og vil etter det jeg hører ikke komme oppigjen..

Det du trenger er en DVBLink TvSource, AcamD og NewCS samt en kortleser fra Norsk tipping..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne?

HMDI-Kort fra dealextreme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Oppskriften på softCAM ligger på wikien til MSPC.no
    Denne er nede og vil etter det jeg hører ikke komme oppigjen..

Det du trenger er en DVBLink TvSource, AcamD og NewCS samt en kortleser fra Norsk tipping..
    Det ligger en versjon av oppskriften under Blogs, "GET digital-tv på Windows Media Center" på mspc.no.
    Den er ikke så enkel å følge som den opprinnelige på Wikien, men er mulig å få til hvis en prøver/feiler litt. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •