CD: fakturagebyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD: fakturagebyr

Her er litt variasjon til alle teknik-spm

Jeg har Canal Digital IP-tlf. Det sto i vilkåren om fakturagebyr på 35,- hvis en ikke har eFaktura. Når jeg fikk første fakturaen i posten, så meldte jeg direkte inn eFaktura-avtalen i nettbanken. Avtalen ble bekreftet.

Så får jeg neste faktura. I posten. 35,- til ut gjennom vindu.
    CD sin kundeservice kommer bare med tåkeprat: "...det kan ta X uker før eFaktura-avtale er i gang...". Ingen hjelp å få der.

Nå er det ikke de store pengene så langt, men hvorfor gjør CD så? Hvorfor vil de gi faktura-bedriften (Payex) "gratis-business" og gjøre kundene sure?
    Jeg var klar for eFaktura fra dag en. Det funket fint for CD sin kabel-TV og internett.

Noen synspunkter?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom kundeservice eller leverandøren opptrer i strid med vilkår, og du kan dokumentere via din bank at EFaktura avtalen er aktiv, send en skriftlig klage med dokumentasjon fra nettbanken. Du må da ha en kopi av en EFaktura for eksempel, og dette må være reelt. Selv om du aksepterte avtalen i nettbanken, kan det jo hende at det skjedde noe galt. Dersom du tegnet avtale i banken din, og CD ikke fikk beskjed, er det faktisk banken sin skyld og ikke CD. Dersom alt er i skjønneste orden send gjerne screenshot, print som du sender via fax eller lignende inn til kundeservice sammen med en klage i egne ord. Krev at saken behandles som en reklamasjonssak. Vær presis, høflig, og profesjonell i din opptreden. De fikser det nok ganske kjapt for å unngå problemer.

Dersom de ikke gjør det, klag på samme sak en gang til. Ved andregangsklage må de innvilge det, eller så har du krav til å ta saken med Brukerklagenemda. Og tro meg, de fleste operatører/leverandører i Norge ønsker færrest mulig saker hos de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget bra tips!

Hørtes nesten ut som om du jobber med slke ting :-)

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med kundeservice ja, men ikke for CD Reglene er de samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering: fikk ennå en papir-faktura i posten. Snakket med CD som sa att det var noe feil hos dem, ja. Anbefalte meg å annullere eFaktura-avtalen og registrere ny (etter 3 dager). Sukk.
    (De var i alle fall greie og sa at jeg ikke trengte å betale fakturagebyr.)

Så jag annullerte, ventet mer enn 3 dager. Betalte papirfaktura, men kunne ikke registrere ny (inget slik valg i nettbanken). Sukk.

Ringte så CD igjen og fikk ett nytt bla-bla-svar: "...det kan ta lang tid, kanskje 3 uker....". Ikke noe "beklager, vi skal ordne opp", nei.

Så nå må jeg vente på neste papirfaktura, ringe og be om å ikke betale gebyr igjen. Og håpe på at det går å registrere eFaktura den gangen.

For en effektiv måte å gjøre kundene sure! Kundebehandleren gikk ganske langt i å bekrefte at det var mye rot med Payex. Dårlig av CD at de ikke kan si det rett ut: "beklager at det er så mye rot" istedenfor å komme med "vent å se"-svar.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krev fakturagebyr x2 i kreditt helt siden feilen oppsto. De har jo innrømmet feil fra sin side, så det skulle bare mangle om de ikke kan gi deg et plaster på såret for dette. Vær høflig og profesjonell, så får du det som du vil

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW... og ellers har du det bra !?

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde akkurat samme problem, men kun den første fakturaen. Kom i posten med gebyr selv om jeg klart ga beskjed om at alle fakturaer skulle komme som efaktura. Dersom de forsetter å sende fakturaer per post, er det bare å begynne å motfakturere alle regninger med tanke på all tid som du må bruke for at CD kødder det til...

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Jeg hadde akkurat samme problem, men kun den første fakturaen. Kom i posten med gebyr selv om jeg klart ga beskjed om at alle fakturaer skulle komme som efaktura. Dersom de forsetter å sende fakturaer per post, er det bare å begynne å motfakturere alle regninger med tanke på all tid som du må bruke for at CD kødder det til...
    Dette er faktisk riktig. Canal Digital kan ikke opprette E-Faktura avtalen for deg, så den første fakturaen MÅ komme per post slik at du kan bruke denne til å tegne avtalen. Og de har sin fulle rett til å fakturere gebyr ved utsendelse av papirfaktura.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Håper det ordner seg for trådstarter.

Har selv hatt litt kluss med fakturagebyr, men da med cdon.com.

Jeg bestilte et par ting fra cdon, altså en order. Men da de har lager i norge og i sverige sendte de meg to pakker, istedet for en. Og pga noe surr med nettbanken fikk vi ikke betalt i tide, dette førte til at de sende to stykk faktura gebyr. Først når jeg skrev til de møtte jeg liten forståelse men når helga kom og jeg hadde skreve 3 besjeder til de, så mandags morning orda de opp i hele sullamitten. eller.... de skrev at alt var i orden, men dagen etterpå kom de en nytt gebyr... Da var det Nordea som hadde sendt den ut ved en feil.

Så min erfaring er: Fikser de ikke opp etter en henvendelse, prøv igjen 1, 2 eller 3 ganger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •