Kabling over flere etasjer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabling over flere etasjer

Hei,
    Jeg har kabeltv fra GET og skal sette opp en ekstra antennekontakt men trenger litt ekstra info. Har søkt på nett og forum men ikke funnet det rette svaret for meg.

Kabelen går inn i kjelleren og inn i en antennekontakt som så går videre opp 1. etg og termineres i en antennekontakt der. Jeg ønsker å trekke en kabel opp til 2 etg slik at vi kan ha TV på soverommet og lurer på hvordan jeg bør kable denne på best ,ulig måte. Jeg ønsker ikke å koble meg videre fra den boksen som står i 1.etg og opp i 2 etg. pga estetikk med tanke på hvor kabler skal gå.

Jeg har tenkt ut 2 måter og lurer på hva som blir mest hensiktsmessig. (se vedlagt tegning)

Det som er streket med rød er den kabelen som er der nå.
    1. Jeg kan splitte kabelen med en splitter og kjøre en egen kabel opp til 1 etg (grønn kabel)
    2. Legge en ny kabel helt fra uttaket i kjelleren og opp til 2.etg (blå kabel), Hva slags koblingsboks bør jeg da ha ved uttaket i underetasjen slik at jeg kan få to kabler ut?

Jeg bruker i dag kun analoge signaler men regner med at jeg skal ha digitalboks etterhvert.

Vedlegg 60256

/Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    du må fortsatt bruke en splitter i kjelleretasjen for å få signalene ut i 2 kabler. hvis kabelen er bra nok hadde jeg gått for den med å splitte før 1 etg. pass på at en splitter betyr mindre signal til begge kontaktene. kan være greit å få med en kontakt med lite dempning. 4 db. og bruk minst dobbeltskjerma kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •