Hvor finner jeg samletester for bakkenettmottaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor finner jeg samletester for bakkenettmottaker?

Noen som har linker til samletester for basismottaker til RiksTV?

Lurer på hvilken av dem som er best-i-test...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske å ha sett noen test av nyere dato, de testene jeg har sett er de to ytterpunktene Grundig og Sagem. Personlig erfaring tilsier at Grundig er ett godt valg, mens Sagem styrer man glatt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Kan ikke huske å ha sett noen test av nyere dato, de testene jeg har sett er de to ytterpunktene Grundig og Sagem. Personlig erfaring tilsier at Grundig er ett godt valg, mens Sagem styrer man glatt unna.
    Har du noen link eller referanse til disse testene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unngå Sagem! ! ! Kjøp Humax

Sagem funker dårlig - de som selges nå, er kun for å få ut restparti! Har selv en Humax CXHD3000T! Funker veldig bra! Fikk mye bedre og mer stabile signaler når jeg byttet til denne. Eneste dekoderen jeg fant med display i front som viser kanalnavnet. Kjøpte den på nett hos Norsk Antenneservice. www.antenneservice.no

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagem anbefales ikke, med mindre du har veldig kraftige signaler.

Grundig boksene derimot drar veksler på lang tradisjon i design av radio/tv mottakere, og har derfor langt bedre følsomhet.

Har den billigste Grundig boksen og nyter OL med 100 tommers krystallklare bilder i 720p. (NRK1 HD)

Eneste jeg savner på denne boksen er kanalnummer display på fronten.

Mener dinside eller TV2 hadde en test hvor de konkluderte med klar seier til Grundig Riks-TV.

Alle Riks-TV bokser er HD-kapable BTW.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett slike tester men Grundig sine er bra. Sagem sin synes mange er enklere å forstå og lettere å få i gang for 1. gangs oppsett. (har selv noen klønete foreldre og de skjønner ikke bæret av Grundig men når de skulle installere Sagem på hytta klarte de alt selv, helt uten problemer). Bildekvalitetsmessig tror jeg de er ganske like.

Det sies at Sagem trenger bedre signaler enn Grundig for å kunne gi stabilt bilde.

Når det gjelder pvr-en til Grundig så gir denne noe svakere bilde enn den vanlige HD-tuneren fra Grundig. Serieopptakfunksjonen har Grundig lovet i årevis men enda ikke klart å få sving på. Grundig stinker når det gjelder support og oppgraderinger!

Holdt på å glemme at 8740 har pausefunksjon, som jeg tror Grundig har fått til å virke nå, dersom du har en minnepenn. Er gull verdt spør du meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •