EPG-feil irriterer meg voldsomt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPG-feil irriterer meg voldsomt!

Når vi tegner abonnement på TV-kanaler er EPG en av tinga som følger med. Men jeg er så dritt lei av at dette på mange kanaler alt for ofte er feil! Noe så irriterende som å sette en timer etter EPG for så å oppleve at programmet enten er et annet, er forsinket eller fremskyndet i forhold til den infoen man får, er utrolig irriterende. I 2010 SKAL det ikke være sånn! Men folk er så utrolig dårlige til å si i fra om noe er feil, så selskapene kan bare fortsette med dette. Hvordan kan vi få orden på dette???

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tatt kontakt med dem selv da... drive å beskylde oss andre for latskap.. uhørt... Tro meg, folk klager på det meste...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chat med CD nå:

Hei, du snakker med Mikael, hva kan jeg hjelpe deg med?
    17:21 Jeg blir så forbanna på feil i EPG!
    17:21 Hva har skjedd med EPGen?
    17:22 På mange kanaler er det feil program, fei start eller stopptid
    17:22 hvilken mottaker har du?
    17:23 Det har ikke noe med saken å gjøre, for EPG er lik på alle!
    17:23 okai, har du da prøvd å oppdatere EPGen?
    17:23 JA!
    17:24 Og det har vært sånn siden EPG ble satt i drift, det er feil info som går ut/den er ikke oppdatert i forhold til det endelige sendeskjema
    17:25 Dette er ikke noe generelt problem, derfor jeg spør deg om mottaker. For det har kommet en del nye oppdateringer ang EPG.
    17:25 JO, det er et generelt problem! EPG er lik på ALLE mottakere!
    17:26 Okai, for EPGen på min mottaker er helt fin. Viser rett tid og rett program så da lurer på hvordan du kan si at det er likt for alle mottakere?
    17:26 Har du sett på Motors TV for eksempel? Viasat 4?
    17:26 Og kan jeg spørre om hvordan du har oppdatert din EPG?
    17:27 Viasat 4 ser jeg på daglig og denne fungerer.
    17:27 Men jeg sitter å leter etter lignende feil og hva som kan rette det nå..
    17:27 Det er ikke snakk om å FJUNGERE, men å få start og stopptid RIKTIG på programmene!
    17:28 Jeg har satt flere timere på Motors TV i dag, og INGEN av dem er riktige i forhold til EPG
    17:28 Og de siste nettene har ikke Cops stemt på Viasat 4
    17:29 Men denne feilmarginen er den stor? Skal sende en sak videre på EPG for å dobbelt sjekke det så vil ha mest mulig informasjon.
    17:30 Om den er STOR er veldg opp og ned, men selv om jeg setter alle timere med start 1 min før og stopp 10 min etter slutt, er det ALT for ofte feil!
    17:32 Okai, men kan jeg bare spørre om en ting? Har du en HD-PVR dekoder?
    17:32 Jeg har SD-mottakeren deres + Dreambox
    17:33 Jeg skal ta å sende en sak videre på det, men kan jeg få kundenummeret ditt eller noe så jeg kan ta kontakt med deg igjen med svar?
    17:35 Det er på mailadressen **k@**
    17:36 Okai, og som du også vet så er det ikke lov å bruke Dreambox i Norge?
    17:36 Det er ikke ULOVLIG å bruke dreambox i Norge!
    17:36 Det er heller ikke lovlig, det er lov å kjøpe, men ikke bruke..
    17:37 Nå må du slutte med løgner!
    17:37 Dere har ikke GODKJENT den, men det er ikke det samme som at den er ulovlig å bruke!
    17:38 Dreambox generelt er ulovlig å bruke i Norge, du kan sjekke hvor du vil på nettet og vil finne samme svar hvor som helst.
    17:39 Men jeg tar saken din videre nå og gir deg svar når jeg får svar på EPG spørsmålet.
    17:39 Nei det er bare tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant at CD mener det er ulovlig å bruke Dreambox. Jeg har ikke satt meg inn i disse boksene, men med mindre Dreambox bryter noen patenter eller tilsvarende så kan jo ikke CD påstå at de er ulovlige å bruke sånn ut av løse luften. Kanskje de mener at det er brudd på avtalevilkårene, men når man bruker begrepet ulovlig så assosierer i alle fall jeg dette med norsk lov. Dette var løs omgang med fakta fra kundebehandlers side vil jeg anta. Det vil overraske meg om det er CD sin offisielle holdning.

Uansett enig i at det er irriterende med feil i EPG. Det hadde hjulpet mye om man kunne satt opp opptakstid manuelt på disse PVRene. Jeg kan ikke skjønne at det kan være så problematisk å få implementert.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, snakk om at det lyste greit gjennom at du var forbanna i den chat-loggen der
    De gangene CD ringer og skal prakke på meg flere kanaler eller PVR-boksen preller all kritikk av. De har aaaaldri hørt om noen som har problemer med hverken det en eller andre og at PVR-boksen skulle bråke vil de ikke høre snakk om.
    EPG på min SD Sagem-dekoder verre enn noen gang etter firmwareoppdateringen ifjor, nå skal den laste ned oppdateringer mer eller mindre hver gang jeg skal se på den. Jeg tar heldigvis ikke opp etter den, så tidstreff har jeg ikke tenkt så mye på.
    Dreambox er ulovlig..? Det har jeg aldri hørt om før. Så lenge CD ikke kan selge en skikkelig boks selv så har jeg ingen forståelse for at de skal legge hindringer i veien for andre løsninger. Trodde de var ute etter fornøyde kunder, men med tilnærmet monopol så trenger man ikke være så løsningsorientert.

Kortversjon: Du ha min fulle støtte!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Hadde jeg jobbet hos CD hadde jeg bedt deg dra til H***-

Du virker jo ikke interessert i å få problemet løst, kun få utløp for frustrasjonen din på stakkaren som skal prøve å hjelpe deg..

EPG har så langt jeg vært borti ikke hatt ett generelt problem, det kan sitte i dekoderen. Da dette sendes i forskjellige bolker kan godt EPG på de svenske kanalene fungere, men ikke de som er kjøpt fra f.eks Frankrike..

Men regner med at du ikke vil høre dette..

Ang dreambox, så er vel ikke cardsharing helt lovlig?

jeg jobber ikke hos CD, bare så det er sagt..

Happy hunting..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

Du virker jo ikke interessert i å få problemet løst, kun få utløp for frustrasjonen din på stakkaren som skal prøve å hjelpe deg..

EPG har så langt jeg vært borti ikke hatt ett generelt problem, det kan sitte i dekoderen. Da dette sendes i forskjellige bolker kan godt EPG på de svenske kanalene fungere, men ikke de som er kjøpt fra f.eks Frankrike..

Happy hunting..
    Ja du er en av dem som godtar at ting ikke er som forventet ja.. Cardsharing MÅ ikke brukes for å bruke en Dreambox! Så du mener at alle biler burde være ulovlige fordi de kan trimmes eller bygges om og da? Og ja, EPG funker akseptabelt på de fleste kanaler, men ikke ALLE!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dette er utrolig irriterende.
    EPG stemte sjeldent på mange av kanalene vi hadde i Sverige. Måtte alltid ta opp programmet etter, slik at man kunne få med seg slutten av programmet man ville se.
    Det samme ser jeg nå skjer hos en kamerat med Canal+ HDPVR.
    Han må spille inn programmet etter for å få med slutten på det forrige. Enkelte programmer stemmer heller ikke med hva som står i EPGen og det burde man jaggu kunne klare å fikse.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    De gangene CD ringer og skal prakke på meg flere kanaler eller PVR-boksen preller all kritikk av. De har aaaaldri hørt om noen som har problemer med hverken det en eller andre og at PVR-boksen skulle bråke vil de ikke høre snakk om.

Det er vel fordi det er et eksternt firma som tar seg av telefonsalg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ja du er en av dem som godtar at ting ikke er som forventet ja.. Cardsharing MÅ ikke brukes for å bruke en Dreambox! Så du mener at alle biler burde være ulovlige fordi de kan trimmes eller bygges om og da? Og ja, EPG funker akseptabelt på de fleste kanaler, men ikke ALLE!

Sier jeg det?

Jeg sier at du kunne faktisk svart på det han sier, da han lurer på om feilen kan ligge i selve dekoderen eller softwaren og ikke selve epg systemet iseg selv-

Jeg har vært borti tv`r med innebygget tuner/harddisk der kun pvr for svenske bolker fungerte- Men brukte vi orginal dekoder fungerte ting som det skulle..

Du velger å vri på det som blir sagt til din egen fordel, jeg sa at Cardsharing ikke er lovlig-

Og om du benytter deg av det er det ikke lov, de som selger en tjeneste kan sette kriteriene for bruk av sin egen tjeneste..
    Dvs åja, du har en dreambox- da har vi dessverre ikke support for ditt abbonent- Kontakt dreambox..

...

Jeg TROR at om du hadde kontaktet CD på en måte med mer ydmykhet at du kanskje kunne fått hjelp fortere.. Istede for at han stakkaren som prøver å hjelpe bare prøver å avslutte samtalen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har canal digital kabeltv i den ene leiligheten. Bruker forige model PVR dekoder.
    Bruker og sette på opptak flere dager fremmover, men EPG er ofte borte på mange kanaler, TV2 har ikke hadt EPG på flere månter... For ikke snakke om hvor tregt det blir oppdatert. Av og til er EPG oppdatert 4-5 dager fremover på noen kanaler mens det kan være noen få timer fram på andre kanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, jeg er så glad jeg ikke lenger jobber med slike folk som deg, nordic45.

Faktisk kan jeg komme på flere ting som kan være både årsaken og løsningen på problemet ditt.
    Heldigvis jobber jeg ikke med det lenger så jeg trenger ikke.

Forøvrig er det forferdelig iriterende med folk som ROPER på forumet hele tiden... :???:

Det er forresten ikke nødvendigvis signalet eller dekoderen det er noe galt med, det kan være leverandøren av EPG tjenester som ikke sitter med oppdatert informasjon, eller at kanalen endrer sendetid.
    Det er faktisk ikke Canal Digital som lager EPGn engang, så du tar all frustrasjonen ut på helt feil sted.

Neste gang du sliter med noe kan du jo også prøve å huske at de på kundesenteret er folk med en jobb, akkurat som de aller fleste andre.
    Litt høflighet hadde nok kunnet gjort seg.

Bedre lykke neste gang.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier meg enig at du kunne vært veldig mye mer samarbeidsvillig og dermed sannsynligvis fått mer ut av chatten din, nordic45.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greblok
    det kan være leverandøren av EPG tjenester som ikke sitter med oppdatert informasjon
    Dette er jo den mest sannsynlige årsaken. Men, det gjør ikke saken noe mindre irriterende. Opptakene blir like ødelagt uansett.

Når det er sagt, så er det ingen tvil om at nordic45 oppførte seg som en k*k i dette tilfellet her, og at han ikke fortjente å få noen som helst form for hjelp. Nå var dette for så vidt via en chat-linje, og ikke telefon, men jeg synes egentlig support-personell burde bli instruert til å legge på røret når kunden begynner å bli ufin. Man skal ikke trenge å finne seg i hva som helst bare fordi man jobber med support.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greblok
    Åh, jeg er så glad jeg ikke lenger jobber med slike folk som deg, nordic45.

Faktisk kan jeg komme på flere ting som kan være både årsaken og løsningen på problemet ditt.
    Heldigvis jobber jeg ikke med det lenger så jeg trenger ikke.

Forøvrig er det forferdelig iriterende med folk som ROPER på forumet hele tiden... :???:

Det er forresten ikke nødvendigvis signalet eller dekoderen det er noe galt med, det kan være leverandøren av EPG tjenester som ikke sitter med oppdatert informasjon, eller at kanalen endrer sendetid.
    Det er faktisk ikke Canal Digital som lager EPGn engang, så du tar all frustrasjonen ut på helt feil sted.

Neste gang du sliter med noe kan du jo også prøve å huske at de på kundesenteret er folk med en jobb, akkurat som de aller fleste andre.
    Litt høflighet hadde nok kunnet gjort seg.

Bedre lykke neste gang.
    Det er Canal Digital jeg betaler penger for å se dette, ergo er det dem jeg må forholde meg til! Om du får VG en dag med ei blank side, ville du kontaktet produsent av pressa for å klage eller VG...?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det er Canal Digital jeg betaler penger for å se dette, ergo er det dem jeg må forholde meg til!
    Det er greit nok. Men, det er ikke den support-fyren du snakker med som personlig har tukla med EPGen bare for å kødde med deg. Fyren du snakker/chatter med er der for å hjelpe deg med å løse et problem, og da bør du egentlig oppføre deg som folk og bidra med så mye informasjon som mulig.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Happy hunting..
    Helt enig med deg dreamphaze, Hadde den samtalen der kommet inn til meg på jobb hadde jeg ikke akkurat lagt sjela mi i å hjelpe. Normal høflighet og villighet til å prøve å løse problemet er vel et minstekrav? Jeg jobber med kundeservice og teknisk support, men ikke for CD.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ham

supporteren på chatten får vel penge for at tage sig af kunder, både de meget besværlige og de knap så besværlige??

Hvis man skulle instruere sine medarbejdere i at smide røret på når de får fat i en kunde, de syntes er en idiot, hvad skal kunden så gøre når det er supporteren der er en kæmpe idiot? Det er jo ikke sjældent det er supporteren der er fuldstændig uvidende, som flere af posterne her også indikere, og vælger at svine kunden til. Som kunde der står med et problem kan du jo ikke bare smide røret på og så forvente hjælp.
    Har selv haft CD gennem YouSee herhjemme i lille DK. Der måtte jeg jo så ringe til YouSee og brokke mig over mangel på kanaler, udfald i lyd og generelle problemer med pixelering. Der var heller ingen hjælp at hente. Det var mit kabel den var gal med, så var det noget andet, og i sidste ende mente de nok det var mig. Først da jeg ringede for at fortælle dem hvor de kunne stikke mit abonnement hen var de villige til at hjælpe, ved at give mig en måneds gratis tv, af det produkt jeg brokkede mig over. Og der var jo ingen viden overhovedet at trække på når man prøvede at få hjælp for sine penge.

Disse forskellige firmaer med deres udlicitering af kundepleje osv. burde måske gå lidt mere op i at de firmaer de ansætter til det rent faktisk prøver at hjælpe. Og er det deres egne medarbejdere der sidder med kundeplejen er det jo ihvertfald ikke bedre.
    Problemet er jo gennemsnitsforbrugeren der bare lader stå til, uanset hvor store problemerne er med et produkt.

Så Nordic45 du har min fulde forståelse. Min EPG her i DK er også helt forkert.

Jer andre der åbenbart arbejder med kundepleje og mener man bare kan smide røret på eller arkivere kundens problem lodret, syntes jeg burde finde et andet job. For et job skal passes, uanset om kunden er besværlig eller ej. Du er der for kundens skyld og ikke omvendt. Jeg håber ihvertfald ikke at nogle af jer bliver politi, læge, sygerplejerske eller brandmand;-)

Mvh. l´Blundt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Happy hunting..

Enig, trådstarter virker ikke interresert i å få hjelp!
    Cardsharing er ikke mulig før man har "hacket" boxen! Orginalt er det vel ikke mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Enig, trådstarter virker ikke interresert i å få hjelp!
    Trådstarter peker på et problem som stadig øker. Leverandører som CD, Telenor etc. orker ikke å forholde seg til sine kunder, og setter bort jobben til noen stakkarer som ikke har ansvar for produktet.

Er det forresten noen som vet hvem som samler opp programplanene og legger dem ut på EPG? Det kan vel tenkes at det er TV-kanalene som er sløve med å sende ut endringer til relevante steder? Jeg ser at EPG også stemmer dårlig for NRK rett som det er.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •