EPG-feil irriterer meg voldsomt! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
  1. #21
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Trådstarter peker på et problem som stadig øker. Leverandører som CD, Telenor etc. orker ikke å forholde seg til sine kunder, og setter bort jobben til noen stakkarer som ikke har ansvar for produktet.

    Er det forresten noen som vet hvem som samler opp programplanene og legger dem ut på EPG? Det kan vel tenkes at det er TV-kanalene som er sløve med å sende ut endringer til relevante steder? Jeg ser at EPG også stemmer dårlig for NRK rett som det er.
    En ting jeg regner med, men ikke vet: Sendes EPG ut så samme "måte" som tekst-tv? Altså, at det er samme strømmen som går ut, uansett om det er original tuner, eller tuner "X" eller "Y"?

  2. #22
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Neste gang tar du en liten hvit en og sier du har hd-pvr

  3. #23
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    En ting jeg regner med, men ikke vet: Sendes EPG ut så samme "måte" som tekst-tv? Altså, at det er samme strømmen som går ut, uansett om det er original tuner, eller tuner "X" eller "Y"?
    Full EPG sendes ut på en transponder(12456V). Det er en datastrøm hvor dataene sendes i et standardisert format spesifisert av DVB. Alle bokser kan derfor lese EPG'n dersom de støtter EPG delen i DVB. Alle mottagere dekoder derfor den samme datastrømmen selv om de er godkjent eller ikke.

    EPG datastrømmen likner ikke mye på tekst-tv siden tekst-tv er en datastrøm pr. kanal. Selve dataformateringen er også totalt forskjellig.

    Det sendes også ut en "mini EPG" i hver transponder som kun inneholder info om "nå og neste" program.

  4. #24
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av l`Blundt
    supporteren på chatten får vel penge for at tage sig af kunder, både de meget besværlige og de knap så besværlige??

    Hvis man skulle instruere sine medarbejdere i at smide røret på når de får fat i en kunde, de syntes er en idiot, hvad skal kunden så gøre når det er supporteren der er en kæmpe idiot? Det er jo ikke sjældent det er supporteren der er fuldstændig uvidende, som flere af posterne her også indikere, og vælger at svine kunden til. Som kunde der står med et problem kan du jo ikke bare smide røret på og så forvente hjælp.
    Har selv haft CD gennem YouSee herhjemme i lille DK. Der måtte jeg jo så ringe til YouSee og brokke mig over mangel på kanaler, udfald i lyd og generelle problemer med pixelering. Der var heller ingen hjælp at hente. Det var mit kabel den var gal med, så var det noget andet, og i sidste ende mente de nok det var mig. Først da jeg ringede for at fortælle dem hvor de kunne stikke mit abonnement hen var de villige til at hjælpe, ved at give mig en måneds gratis tv, af det produkt jeg brokkede mig over. Og der var jo ingen viden overhovedet at trække på når man prøvede at få hjælp for sine penge.

    Disse forskellige firmaer med deres udlicitering af kundepleje osv. burde måske gå lidt mere op i at de firmaer de ansætter til det rent faktisk prøver at hjælpe. Og er det deres egne medarbejdere der sidder med kundeplejen er det jo ihvertfald ikke bedre.
    Problemet er jo gennemsnitsforbrugeren der bare lader stå til, uanset hvor store problemerne er med et produkt.

    Så Nordic45 du har min fulde forståelse. Min EPG her i DK er også helt forkert.

    Jer andre der åbenbart arbejder med kundepleje og mener man bare kan smide røret på eller arkivere kundens problem lodret, syntes jeg burde finde et andet job. For et job skal passes, uanset om kunden er besværlig eller ej. Du er der for kundens skyld og ikke omvendt. Jeg håber ihvertfald ikke at nogle af jer bliver politi, læge, sygerplejerske eller brandmand;-)



    Mvh. l´Blundt

    Er helt enig med trådstarter og deg!

    Har jobbet på 1. linje, 2. linje og 3. linje support/kundeservice i en bedrift, men har nå sluttet. ( Og takk for det) Orket ikke mer av inkompetente/ikke kvalifiserte medarbeidere/sjefer.

    Det er altfor mange firmaer som ikke tar kundeservice seriøst. (NextGenTel er vel det mest kjente, etter at markedsdirektøren i et intervju i Aftenposten for noen år siden klarte det kunststykket å si at "Kundeservice er ikke noe vi skal satse på" (ikke ordrett, men dere skjønner sikkert hvor jeg vil?).

    Det er min erfaring at jo større en norsk bedrift er, jo mindre kompetent er kundeservice hos samme bedrift.

    Deck

    (Som sendte 4 mail til kundeservice hos Viasat og CD med spørsmål angående bestilling av parabol/tuner-pakke og ikke fikk svar fra noen av dem. Er nå kunde hos Riks-TV)

  5. #25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Ikke overrasket...

    Har enda ikke fått svar på dette, men hadde vel heller ikke forventet det...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •