Hvilken PVR HD til Canal Digital Kabel-tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken PVR HD til Canal Digital Kabel-tv?

Har canal digital kabel-TV og skal skaffe meg en HD PVR. Har hørt mye misnøye rundt canal digital sin PVR, så er det noen som har en anbefaling til en god PVR?
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har et kort fra før må du bestille dekoder fra Canal Digital,
    du får nemlig ikke tilsendt noe kort uten å være digitaltv kunde hos CD.
    Ergo kjøper du en dekoder fra et annet sted sitter du der uten å få brukt den.
    Og nei, du får ikke kjøpe et heller.

Forøvrig får du ingen støtte i det hele tatt på det digitale,
    kun analog feilsøking.

Det er nok heller ikke alle dekodere (om noen) som vil fungere i nettet uten en god del triksing på innstillingene på dekoderen.

Har hatt HD PVRen en god stund selv og det aller meste av klager er brukerfeil.
    Skjer det noe med dekoderen får du gratis bytte, selv etter at reklamasjonstiden har gått ut, det er jo en vesentlig fordel i mine øyne.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greblok
    Med mindre du har et kort fra før må du bestille dekoder fra Canal Digital,
    du får nemlig ikke tilsendt noe kort uten å være digitaltv kunde hos CD.
    Ergo kjøper du en dekoder fra et annet sted sitter du der uten å få brukt den.
    Og nei, du får ikke kjøpe et heller.

Forøvrig får du ingen støtte i det hele tatt på det digitale,
    kun analog feilsøking.

Det er nok heller ikke alle dekodere (om noen) som vil fungere i nettet uten en god del triksing på innstillingene på dekoderen.

Skjer det noe med dekoderen får du gratis bytte, selv etter at reklamasjonstiden har gått ut, det er jo en vesentlig fordel i mine øyne.
    Jeg er digital tvkunde hos canal digital, og har et kort fra canal digital. Kan jeg ikke bruke dette kortet på noen annen dekoder enn canal digital sine dekodere?
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på...
    Hvis du har Sagem 104 med pairing vil det ikke gå,
    men de eldre uten pairing låser ikke kortet.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel ikke helt riktig det du sier her? At de fleste feilene på HD PVR er brukerfeil...Jeg kan ihvertfall ikke se hva jeg gjør feil når dekoderen bare finner ut at den skal slutte å virke. byttet 4 dekodere på 1 år.. den 5 er på vei ut nå snart. Er dritt lei av hele boksen.

Venter på telefon fra CDs kundeoppfølgning.. har blitt fanget opp som spesielt misfornøyd kunde.. etter MYE kranglig og kjefting. Når den kommer kommer jeg ikke til å være nådig. ble lovet en dekoder som skulle fungere nå.. men samtlige feil har oppstått untatt at hdmi har streiket.

Gleder meg til ny boks kommer.. skal bli noe annet... Håper jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Er vel ikke helt riktig det du sier her? At de fleste
    feilene på HD PVR er brukerfeil...Jeg kan ihvertfall ikke se hva jeg
    gjør feil når dekoderen bare finner ut at den skal slutte å virke.
    byttet 4 dekodere på 1 år.. den 5 er på vei ut nå snart.
    Jo, etter å ha jobbet med dette i et par år er det uten tvil at de aller fleste feilene er brukerfeil.
    Når du skriver at de bare sluttet å virke kan det være så mangt, og i slike tilfeller er det som oftest feil et annet sted, for eksempel på strømnettet eller stikker ditt.

Det er som med all elektronikk svakheter i boksen, men det er påfallende hvordan kun de som har feil uttaler seg, mens alle de tusenvis av kunder som ikke opplever problemer aldri gir lyd fra seg.

Her på forumet for eksempel ser jeg stadig at boksen ikke virker som forventet, selv om den fungerer som den skal. Dermed oppleves boksen som dårlig, selv om det er forventningene som faktisk er helt feil, ikke boksen.

Men som sagt, all elektronikk kan svikte.
    5 bokser er veldig merkverdig, og tyder på at det ikke er et
    dekoderproblem du har.

har blitt fanget opp som spesielt misfornøyd kunde.. etter MYE kranglig og kjefting.
    Tips:
    Opptre høflig og saklig hver gang, ikke kjeft og smell, det hjelper ingen verdens ting.
    Kundeservice har full forståelse for at det er frustrerende, men de som kjefter og smeller får hjelp deretter.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, etter å ha jobbet med dette i et par år er det uten tvil at de aller fleste feilene er brukerfeil.
    Når du skriver at de bare sluttet å virke kan det være så mangt, og i slike tilfeller er det som oftest feil et annet sted, for eksempel på strømnettet eller stikker ditt.

Det er som med all elektronikk svakheter i boksen, men det er påfallende hvordan kun de som har feil uttaler seg, mens alle de tusenvis av kunder som ikke opplever problemer aldri gir lyd fra seg.

Her på forumet for eksempel ser jeg stadig at boksen ikke virker som forventet, selv om den fungerer som den skal. Dermed oppleves boksen som dårlig, selv om det er forventningene som faktisk er helt feil, ikke boksen.

Men som sagt, all elektronikk kan svikte.
    5 bokser er veldig merkverdig, og tyder på at det ikke er et
    dekoderproblem du har.

Tips:
    Opptre høflig og saklig hver gang, ikke kjeft og smell, det hjelper ingen verdens ting.
    Kundeservice har full forståelse for at det er frustrerende, men de som kjefter og smeller får hjelp deretter.

Vel du svarer som du skulle fått betalt av CD til å gjøre det her inne.

Jeg har fått innrømmelse av CD på at boksen deres er for dårlig. Jeg har påpekt hvilke deler av dekoderen de må forbedre. Jeg har gitt de flere indikasjoner på at de ikke har brukt gode nok komponenter. Og de har sagt seg helt enige og lagt seg flate.

At boksen ikke fungerer som forventet... hva F... mener du med det? At du kan gå og kjøpe en Hjemmekinoreciver til 50K også virker ikke 2 av bakkanalene.. er det da en bruker feil? Nei den der må du lengre ut på vidda med. Vi har noe som heter reklamasjon. En annen ting er at Jeg har hatt 3 teknikkere her i løpet av det siste året som sier at alt er i skjønneste orden.

Og påstå at det er noe feil med det elektriske blir for dumt. Det ble byttet ut for litt over 1 år siden i leiligheten. trakk om hele leiligheten i mai 2008.du skyter fra hofta.. du har ikke peiling. Merkelig at 10 andre naboer i borettslaget har de samme liknende feilene på boksen sin som jeg da.. Men du mener jo at den skal være sånn fordi du har jobbet med det?? haha..

At noen ikke uttaler seg om feil kan ha noe med kunskapsnivået til kunden og gjøre. Noen tror at boksen skal være sånn. men det skal den ikke være.
    beklager om jeg var nedlatende her nå.. men det fortjente du.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel du svarer som du skulle fått betalt av CD til å gjøre det her inne.
    Jeg svarer etter egen erfaring, at du ikke liker svarene du får er ikke mitt problem.

Jeg har fått innrømmelse av CD på at boksen deres er for dårlig.
    Tøv.
    Du kan ha fått inrømmelse fra en kundebehandler, men det er ikke det samme som at CD går ut og sier boksen dems er dårlig.

Jeg har påpekt hvilke deler av dekoderen de må forbedre.
    Jeg har gitt de flere indikasjoner på at de ikke har brukt gode nok komponenter. Og de har sagt seg helt enige og lagt seg flate.
    Jada, det er nok mye de du har snakket med på kundesenteret som styrer det. :P

At boksen ikke fungerer som forventet... hva F... mener du med det?
    LEs hele innlegget så ser du akkurat hva jeg mener med det. Jeg skrev ikke at det gjaldt ditt tilfelle.

At du kan gå og kjøpe en Hjemmekinoreciver til 50K også virker ikke 2 av bakkanalene.. er det da en bruker feil? Nei den der må du lengre ut på vidda med.
    To av bakkekanalene?
    Vi snakker her om dekoderen, ikke ditt hjemmekinoanlegg.

Vi har noe som heter reklamasjon.
    Ja og så???
    Det er jo derfor du får byttet boksen. Hva har det med saken å gjøre?
    Vet du egentlig selv hva du skriver her nå?

En annen ting er at Jeg har hatt 3 teknikkere her i løpet av det siste året som sier at alt er i skjønneste orden.
    Du har jo fremdeles ikke skrevet hva som var feil med dekoderen din, bare at den slutter å fungere.
    Teknikere sjekker signalet ditt, intet mer. Det er ikke sikkert det er selve signalet det er et problem med.

Og påstå at det er noe feil med det elektriske blir for dumt. Det ble byttet ut for litt over 1 år siden i leiligheten. trakk om hele leiligheten i mai 2008.du skyter fra hofta.. du har ikke peiling.
    Jeg påstår ingen verdens ting, jeg skriver hva som KAN være problemet basert på de fullstendig mangelfulle opplysningene du leverer.
    Og jo, jeg har nok langt mer peiling enn hva du har.

Merkelig at 10 andre naboer i borettslaget har de samme liknende feilene på boksen sin som jeg da.. Men du mener jo at den skal være sånn fordi du har jobbet med det?? haha..
    Vi vet jo fortsatt ikke hva som var problemet ditt utenom at "den sluttet å fungere".

Resten er bare meningsløst svada fra din side som ikke fortjener videre kommentar.
    Og at du er merket som en spesiell kunde som trenger oppfølging tviler jeg ikke på slik som du oppfører deg her. :P
    Men du er nok en av de vanlige "gokundene" som kjefter og smeller fra man løfter telefonen, og er nedlatende så fort de får et svar de ikke liker.
    Jeg kjenner godt til slike kunder, jeg har vært borti mange av dem etter to år på kundesenteret (heldigvis jobber jeg ikke der lenger).
    Men du får ha lykke til uansett.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Greblok]Jeg svarer etter egen erfaring, at du ikke liker svarene du får er ikke mitt problem.

Tøv.
    Du kan ha fått inrømmelse fra en kundebehandler, men det er ikke det samme som at CD går ut og sier boksen dems er dårlig.

Jada, det er nok mye de du har snakket med på kundesenteret som styrer det. :P

LEs hele innlegget så ser du akkurat hva jeg mener med det. Jeg skrev ikke at det gjaldt ditt tilfelle.

To av bakkekanalene?
    Vi snakker her om dekoderen, ikke ditt hjemmekinoanlegg.

Ja og så???
    Det er jo derfor du får byttet boksen. Hva har det med saken å gjøre?
    Vet du egentlig selv hva du skriver her nå?

Du har jo fremdeles ikke skrevet hva som var feil med dekoderen din, bare at den slutter å fungere.
    Teknikere sjekker signalet ditt, intet mer. Det er ikke sikkert det er selve signalet det er et problem med.

Jeg påstår ingen verdens ting, jeg skriver hva som KAN være problemet basert på de fullstendig mangelfulle opplysningene du leverer.
    Og jo, jeg har nok langt mer peiling enn hva du har.

Vi vet jo fortsatt ikke hva som var problemet ditt utenom at "den sluttet å fungere".

Resten er bare meningsløst svada fra din side som ikke fortjener videre kommentar.
    Og at du er merket som en spesiell kunde som trenger oppfølging tviler jeg ikke på slik som du oppfører deg her. :P
    Men du er nok en av de vanlige "gokundene" som kjefter og smeller fra man løfter telefonen, og er nedlatende så fort de får et svar de ikke liker.
    Jeg kjenner godt til slike kunder, jeg har vært borti mange av dem etter to år på kundesenteret (heldigvis jobber jeg ikke der lenger).
    Men du får ha lykke til uansett.[/QUOTE

Lista over feil er Lang.

HDMI utgangen sluttet bare å virke.

Den krasjer støtt og stadig. Spesielt etter at man har satt den til å gjøre serieopptak. Når den da booter igjen så er alle planlagte opptak borte. Jeg gidder ikke ramse opp alt her nå. har skrevet om dette i den andre tråden. og der har du bekreftelse på at mye av det du sier du har greie på ikke stemmer.

Om dette er bruker feil så må du forklare meg hvordan jeg kan endre softwaren i boksen slik at den ikke fungerer som den skal. At CD ikke har kompetente folk til å programmere denne boksen er ikke mitt problem.

Jeg har sendt mail til øverste hold i CD hvor min sak ble tatt opp. Jeg satte kniven på strupen for CD. Hadde forbrukerrådet og TV2 Hjelper deg inne i bildet. Jeg skrev en lang og sint mail med mange problemer som er for lang til å gjengi her. skulle jeg printet den ut ville den nok blitt opp mot 2 meter lang sammenhengende.

Om boksen er så bra som du påstår så er det faktisk påfallende at CD utvikler en ny boks på grunn av at de opplever mange feil på deneksisterende boksen. noe som også gjelder satelitt.

Ny software er fint det hadde den bare funket. de fokuserer på at dette skal se så fint og flott ut.. men det slår sprekker så fort hardisken har snurret i 24 timer. Da er det slutt på moroa. Og ******* overtar stua.

Rart at GET har samme boks i annen innpakning. og får dette til å fungere så og si knirkefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke ramse opp alt her nå. har skrevet om dette i den andre tråden. og der har du bekreftelse på at mye av det du sier du har greie på ikke stemmer.
    Masse greier osv. og siden det ikke er det denne tråden handler om gidder jeg ikke kommentere det.

Les dette sakte:
    Majoriteten av "feilene" folk opplever er brukerfeil.

Det er et ubestridelig faktum, ellers ville CD aldri ha kunnet hatt produktet ute på markedet uten å tilbakekalle det.
    Og igjen, jeg har aldri påstått at dine problemer skyldes brukerfeil.

En ting til må jeg kommentere:

Rart at GET har samme boks i annen innpakning. og får dette til å fungere så og si knirkefritt.
    Dette er tull. For det første har det overhodet ikke vært knirkefritt, bare les litt om problemene folk har hatt med deres dekoder.
    For det andre er det ikke samme boks i en annen innpakning bare fordi det er samme produsent.

At du har tatt saken til "øverste hold" tviler jeg ikke på, men det sier meg ganske mye siden jeg faktisk vet hvem disse folkene er.

Men som sagt, lykke til, håper det ordner seg for deg.

Håper trådstarter i det minste har fått svar på det han lurte på, siden vi avsporet tråden fullstendig.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper trådstarter i det minste har fått svar på det han lurte på, siden vi avsporet tråden fullstendig.
    Vel, fått avklaret at det er uenigheter rundt CDs dekoder Skal ta kontakt med CD å høre om jeg kan bruke andre PVRer.

Men er det noen som har forslag til en god PVR om jeg har muligheten til å bruke et annet merke?
    Øystein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •