Canal Digital PVR - Hvor ble det av opptakene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Canal Digital PVR - Hvor ble det av opptakene?

Snodig, men samtlige opptak unntatt siste to har forsvunnet fra opptakslisten,
    samtidig indikeres det kun 7 prosent ledig plass, så det ligger åpenbart fortsatt der og tar opp plass. Noen som har noen idé om hva som kan ha skjedd? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av babylon
    Snodig, men samtlige opptak unntatt siste to har forsvunnet fra opptakslisten,
    samtidig indikeres det kun 7 prosent ledig plass, så det ligger åpenbart fortsatt der og tar opp plass. Noen som har noen idé om hva som kan ha skjedd? :???:
    Samme problem her. Hadde 68% ledig plass, men ingenting ble vist i opptakslisten. Har tatt opp et par ting etterpå, men det er bare det nye som vises i listen fortsatt - samt at ledig plass har telt nedover fra 68% også.

Unga kommer til å få fnatt om Dora, Shaun, Einsteins og diverse annet forsvinner fra boksen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Samme problem her. Hadde 68% ledig plass, men ingenting ble vist i opptakslisten. Har tatt opp et par ting etterpå, men det er bare det nye som vises i listen fortsatt - samt at ledig plass har telt nedover fra 68% også.

Unga kommer til å få fnatt om Dora, Shaun, Einsteins og diverse annet forsvinner fra boksen....
    Jeg kan se fra diverse forum at CD ikke har kunnet hjelpe noen med dette, noen har fått ny boks mens andre har formatert harddisken.

Forsøkte reset, men fortsatt er listen borte samtidig som det virker som de tapte opptakene fortsatt ligger på harddisken.

Har tatt opp en del filmer for ungene i jula så dette er kjipt. :|

Skal høre med CD hva de har å si til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt melding selv til CD. Har diverse Dora, Einsteins, Shaun og en del annet som jeg plent nekter å formattere vekk. Har måttet formattere et par ganger tidligere og da ble det rama-skrik i heimen. Må jeg allikevel formattere disken så skal CD få lov til å kompensere meg for tort og svie.

Det er bl.a. opptak med familie og venner som ligger på disken som jeg vil ha med videre - og siden CD har sperret for muligheten til å legge opptak på eksterne medier så er det implisitt rent juridisk at den tilgjengelige lagringsmuligheten ikke skal svikte på noen som helst måte.

Et par års tilgang på alle kanaler kan være en begynnelse...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Har sendt melding selv til CD. Har diverse Dora, Einsteins, Shaun og en del annet som jeg plent nekter å formattere vekk. Har måttet formattere et par ganger tidligere og da ble det rama-skrik i heimen. Må jeg allikevel formattere disken så skal CD få lov til å kompensere meg for tort og svie.

Det er bl.a. opptak med familie og venner som ligger på disken som jeg vil ha med videre - og siden CD har sperret for muligheten til å legge opptak på eksterne medier så er det implisitt rent juridisk at den tilgjengelige lagringsmuligheten ikke skal svikte på noen som helst måte.

Et par års tilgang på alle kanaler kan være en begynnelse...
    Ringte idag, de hadde ikke noen annen løsning enn å formatere. Dersom det gjentok seg skulle de sende ny boks. Håpløst. Kjedelig å ikke kunne stole på at man har opptakene sine fra dag til dag, og samtidig være fratatt muligheten til backup.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk samme problem med min HD PVR i går. Hvordan formaterer jeg disken?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal digital sin PVR er en vits! Og det samme er CD sine ansatte sine kunskaper om boksen!

Nei, dropp det denne boksen koster og kjøp noe ala Dreambox, koster mer, men funker! Og den er faktisk relativt lett å sette opp nå . Har også noe som heter IPbox da . koster ca 4500kr, og er veldig flexible!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått formatert den. Får leve i håpet om at det ikke skjer igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svaret jeg fikk:

Sv: Web-skjema henvendelse [Tekniske spørsmål] Hei, takk for din henvedelse

Dette er jo sterkt beklagelig at dere opplever så mye problemer. Vi holder på å utvikler en ny software som skal hindre slike problemer som dette, men har per i dag ikke utviklet denne ferdig.
    Desverre så er det slik at alternativet nå er en formatering av hardisken. Vi beklager alle problemene dette medfører for dere.

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI

.....................

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig at dette skal skje med flere enn 1 person, mer eller mindre på samme tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Snodig at dette skal skje med flere enn 1 person, mer eller mindre på samme tid.
    Har skjedd med meg tidligere også - og må vel formattere igjen uansett for å få igjen "tapt" harddisk-plass. Bør vel gjøres så kjapt som mulig før det fylles opp igjen med x antal timer Dora, Einsteins etc. Problemet er at det går kontante opptak på dette - vi ser særdeles sjelden ting "live" mer....

But it's Sagem.... kan ikke forvente spesielt mye mer fra den kanten...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen tips??

Har en HD pvr boks fra CD og den driver og låser seg en par ganger om dagen og da må man drive og dra ut kontakter for og få den på igjen... Er det noen som har vært borti dette før? Det er så kjipt for vis den er i midt i ett opptak så slutter den og ta opp!! Noen tips??
    En annen ting er at den driver og tar opp ting som ingen har satt opp til opptak og... Prøvde og ringe dem på CD,men de hadde nesten mindre greie på det enn meg.. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cath1977
    En annen ting er at den driver og tar opp ting som ingen har satt opp til opptak og... Prøvde og ringe dem på CD,men de hadde nesten mindre greie på det enn meg.. :?
    Prøv 2 ting, først fabrikkreset. Trykk Rød - 3 - 5 - 3 - teletekst mens boksen står på.
    Hjelper ikke det last ned software på nytt, hold st.by knappen på boksen inne i 5 sec. Mens det står 88:88 i display trykk OK-MENU, nå skal displayet vise 00--. Den teller oppover til 04--.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital PVR boks fungerer IKKE!!!

Jeg er så sint nå at jeg kunne eksplodert. Jeg har sittet og lest alles fortvilelser over opptak som er mistet/forsvunnet og jeg er enda en missfornøyd kunde i rekken..Vi fikk ny boks desember og den fungerer like dårlig som den første.i Ikke bare viser "ledig plass"helt feil prosent, men boksen "låser" seg og vi må ta ut og inn ledninger for å få den i gang igjen. Vi ser heller ikke "live"tv mer og i aften var ALT borte da vi skulle oppdateres fra helgen. CD´s kundeservice er helt elendig og hun visste ingenting annet enn å formatere den, men det er ikke et alternativ å miste alle filmer, debatter, einsteins, drømmehaven, og andre serier!!! Det går IKKE ann!!! Jeg tar dette til FBI(på NRK) og TV2 hjelper deg. Hilsen frustert, sint og veeeldig misfornøyd CD kunde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •