hd pvr hvor man kan overføre opptak til pc/dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer almightybozo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hd pvr hvor man kan overføre opptak til pc/dvd

Hei,
    har kabeltv fra canal digital hvor jeg har den gamle pvr dekoderen (uten hd). På denne har jeg ikke klart å overføre noe til pc. Skal bestille ny hd dekoder men vil svært gjerne kunne overføre filmer til pc og evt brenne til dvd. Hvordan får jeg til det på en enkel måte?
    Finnes det hd pvr dekodere som innehar denne muligheten?

mvh ole

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærmeste du igrunn vil komme for en grei penge er en PC med tvkort for kabel.
    Tror også at enkelte dreamboxer har mulighet for dette, uten at jeg har satt meg inn i det.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en boks som man kan koble til pvr bokser via komponent og få ut sendinger, pga den digitale beskyttelsen ikke er der.

Husker dog ikke hva den heter :S

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hd pvr dekoder fra Canal Digital, og samme spørsmål dukket opp etter kort tid. Siden det er USB på dekoderen skulle det jo være muligheter, men den var det ikke mye liv i. Ringte canal digital som kunne fortelle at denne var deaktivert for å kunne beskytte programmene fra kopiering osv. Ut i fra dette tolker jeg det som at det ikke er enkelt å få materiale ut av dekoderen. Selv synes jeg det er merkelig at de gjør det på denne måten da vi har mye elektronikk som er laget for å ta opp programmer (vhs, dvd opptaker...), og der er det ikke spørsmål om å beskytte noe som helst.

Om det har kommet oppdateringer som har åpnet for denne muligheten har jeg derimot ikke sjekket ut.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptak du har tatt opp, blir lagret kryptert på harddisken. Det er desverre ingen kjent måte å de-kryptere dette og få dataene ut digitalt. CD kommer aldri til å gjøre dette mulig.

Eneste måten er å overføre analogt via skart/RGB/kompositt og over i PC/DVD-opptaker.

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tro at dette er mulig med samtlige *linux-baserte* HD mottagere som har støtte for kabel-nett. Dreambox er allerede nevnt og andre finnes.

NB ! Har ikke erfaring med annet en satelitt, men har CanalDigital satelitt gjennom en linux-basert tuner og jeg kan helt fint flytte opptak over til andre enheter.

peram

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •