Problemer med antenneforsterker fra Hama

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med antenneforsterker fra Hama

Har gått tl innkjøp av denne Hama Antenneforsterker 20dB (44270) fra Movida.
    Denne skulle, i følge Elkjøp, gi bedre signaler for RiksTV her vi bor, siden det har en tendens til å falle ut i tide og utide. Jeg har nå koblet det i støpselet og har satt i antennekabelen og kabelen fra forsterkeren og inn i mottakeren (Sagem). Nå skjer det utrolig at det ikke er signaler i det hele tatt! Hva kan dette ha seg? Har jeg virkelig greid å koble noe så enkelt feil?

Håper noen kan hjelpe en amatør

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle være plug and play dette. Har du justert noe på denne?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk ett skrujern og vri "gain" bryteren mot høyre på antenneforsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å justere, ja. Både helt til "max" og "min", om man kan kalle det. Blir bare signaler bruddvis, og da faktisk uten lyd... Skulle tro dette var ganske enkel plug and play, ja, så det er merkelig at signalene plutselig forsvinner totalt. Det tyder jo på at jeg må gjøre noe feil?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Zorba85
    Har gått tl innkjøp av denne Hama Antenneforsterker 20dB (44270) fra Movida.
    Denne skulle, i følge Elkjøp, gi bedre signaler for RiksTV her vi bor, siden det har en tendens til å falle ut i tide og utide. Jeg har nå koblet det i støpselet og har satt i antennekabelen og kabelen fra forsterkeren og inn i mottakeren (Sagem). Nå skjer det utrolig at det ikke er signaler i det hele tatt! Hva kan dette ha seg? Har jeg virkelig greid å koble noe så enkelt feil?

Håper noen kan hjelpe en amatør
    Det kan jo være noe så enkelt som at denne "gammledagse" antenneforsterkeren er/var super på ANALOGE tv signaler....mens nå er det jo DIGITALE signaler det dreier seg om........

Min mor hadde i sin forrige leilighet et kabelanlegg som bare var for analog tv. Da vi koblet RiksTV boksen til det, så fikk vi ikke bl. annet TV2 kanalene...
    etter en lang stund ble forsterkerne og antenna byttet ut, og da kom TV2 og de andre kanalene gjennom kabelnettet....

Og husk at digitale Tv signaler "oppfører" seg helt annerledes enn analoge TV signaler....

Det betyr at det å peke antennen rett mot sender ikke alltid gir et optimalt signal....min mor bodde midt i byen på den siden av huset (1 etasje)lengst fra senderen...med en stor steinmur midt i mot tvers over gata...hver gang en bil kjørte forbi så forsvant signalet et lite sekund....vi flyttet antennen til den andre siden....da ble alt bra...så ble forstereker osv(se over) byttet....og alt ble perfekt....

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, interessant poeng... Skal det stå noe sted? I så fall får jeg ringe butikken og få sjekka det og evt. få bytta det i en korrekt en.

Her har vi vanlig tak-antenne som er festet utenfor husveggen ut mot fjord og fjell. Merker det hver gang en båt kjører forbi :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at denne må plasseres så nært antennen som mulig (helst der antennen kommer inn i huset, før internt spredenett), den vil gi liten eller dårligere effekt (signal - støy forhold) om du plasserer denne nært mottaker.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Zorba85
    Ah, interessant poeng... Skal det stå noe sted? I så fall får jeg ringe butikken og få sjekka det og evt. få bytta det i en korrekt en.

Her har vi vanlig tak-antenne som er festet utenfor husveggen ut mot fjord og fjell. Merker det hver gang en båt kjører forbi :P
    Og med vanlig tak antenne så mener du en som er hvor mange år gammel?

Vil nok lønne seg å bytte til en som er tilpasset det digitale bakkenettet....

det er masse å lese på RiksTV og ikke minst NorgesTelevisjon=ntv.no det er de som drifter bakkenettet....

Antenneguide - www.ntv.no

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •