Cam-modul med riks tv på Philips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cam-modul med riks tv på Philips

Hei
    Er nye her, så beklager hvis det finnes en tråd om dette. Men har søkt og fant ikke noen. :P

Har en Philips 32PFL... /12 Tv på hytta. Har kjøpt Cam-kortet ''TechniCrypt CXV'' Vi bruker en antenne på RiksTV og RiksTV kortet fungerer i vår gamle Grundig RiksTV-dekoder.

Vi har satt RiksTv kortet inn i Cam-modulen, og så den inn i tven. Og får da ikke inn noe kanaler. Pratet med RiksTV og de sa dette:

Sett det inn i tven når den er avskrudd, skru så på tven.
    Velg deretter options -> velg CXV-kortet, kommer så inn på en meny. Og derfra kunne ikke de mer :P

Jeg kan her velge mellom:
    Conax, Menu Language, og noe ''IC-greier'' tror jeg :P

Vi har prøvd å gått inn på Conax, der kunne vi velge Subscriptions, inbox, vallet og noe mer.

Vi har prøvd å trykke på subscriptions og så velge ''Basis kanalpakke'' men skjer ingenting.
    Vi har også prøvd å søke etter nye kanaler gjennom instillinger på Tv'en. Både antenne og kabel, men kommer aldri noe opp.

Tven funker gjennom analoge signaler i veggen.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Oscalioo
    Hei
    Er nye her, så beklager hvis det finnes en tråd om dette. Men har søkt og fant ikke noen. :P

Har en Philips 32PFL... /12 Tv på hytta. Har kjøpt Cam-kortet ''TechniCrypt CXV'' Vi bruker en antenne på RiksTV og RiksTV kortet fungerer i vår gamle Grundig RiksTV-dekoder.

Vi har satt RiksTv kortet inn i Cam-modulen, og så den inn i tven. Og får da ikke inn noe kanaler. Pratet med RiksTV og de sa dette:

Sett det inn i tven når den er avskrudd, skru så på tven.
    Velg deretter options -> velg CXV-kortet, kommer så inn på en meny. Og derfra kunne ikke de mer :P

Jeg kan her velge mellom:
    Conax, Menu Language, og noe ''IC-greier'' tror jeg :P

Vi har prøvd å gått inn på Conax, der kunne vi velge Subscriptions, inbox, vallet og noe mer.

Vi har prøvd å trykke på subscriptions og så velge ''Basis kanalpakke'' men skjer ingenting.
    Vi har også prøvd å søke etter nye kanaler gjennom instillinger på Tv'en. Både antenne og kabel, men kommer aldri noe opp.

Tven funker gjennom analoge signaler i veggen.
    Du må parre kortet med cam'en...sa ikke han på RIKS TV det?
    Da må du ringe igjen slik at de får ID nummeret på Camen, samt hvilken Philips TV du har...og du er sikker på at denne TV'en finnes på RiksTv sine sider...dvs si at den har en digital tuner som tar i mot MPEG4 signaler...."eldre" tv er=flatskjermer kan ha digital tuner, men da bare for MPEG2 signaler...da virker den i Sverige og i den del andre land, men ikke i Norge...
    :-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv modellen er 32PFL7674H, og jeg finner den på denne siden, så tror den er godkjent. RiksTV - Philips IDTV vår 2009 modeller

Vi pratet med RiksTV igår og de spurte om nummeret på både Tv og Cam-modul. Så regner med de paret det da.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan framgangsmåte man skal gjøre på en Philips tv med cam modul og RiksTV. For jeg mistenker at det kanskje er her jeg gjør noe galt. Så hvis noen vil forklare steg for steg så hadde det vært kjempefint.
    Da finner jeg vel ut om det er noe galt jeg gjør eller om det er utstyret !

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Oscalioo
    Tv modellen er 32PFL7674H, og jeg finner den på denne siden, så tror den er godkjent. RiksTV - Philips IDTV vår 2009 modeller

Vi pratet med RiksTV igår og de spurte om nummeret på både Tv og Cam-modul. Så regner med de paret det da.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan framgangsmåte man skal gjøre på en Philips tv med cam modul og RiksTV. For jeg mistenker at det kanskje er her jeg gjør noe galt. Så hvis noen vil forklare steg for steg så hadde det vært kjempefint.
    Da finner jeg vel ut om det er noe galt jeg gjør eller om det er utstyret !
    Min bror og jeg har nettopp kjøpt ny Philips Tv til vår mor....det er bare å innstallere camen og kortet på siden med skriften på camen/Riks TV på kortet inn mot veggen.... slik at man kan se skriften...
    Bare vær varsom med camen...den "klikker" ikke på plass...mer en litt myk motstand....etter ca 10 minutter skal det være bilde....merk også at ettersom NRK kanalene er gratis, så kan du få inn de uten å innstallere noe som helst....da er du sikker på at du har godt nok signal, så søk gjerne opp de først før du setter inn camen...

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •