Er dere fornøyde med Canal+ HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dere fornøyde med Canal+ HD?

Jeg har lenge vært en ikke kunde. Men nå etter jeg fikk meg en Pioneer LX-5090, så har jeg tatt opp abonnement, mest for å få tilgang til film HD og sport HD.

I natt så jeg på Valkyrie på film HD, syns det var meget god bildekvalitet. Nesten i klasse med Blu-ray (sannsynligvis er det BD som di sender i 1080i) Eneste som manglet var HD lyden. Som jeg ser det, så er det grei skuring og betale 289 kroner i måneden. Hvis jeg kan få et par så nye filmer som Valkyrie, og et par toppkamper med Man U, Liverpool eller Tottenham, så er det absolutt verdt prisen. At jeg som en innvandret svenske får en bonus i form av klassikerne i SF filmkanalen, og svensk hockey i HD er jo en ekstra bonus.

Så, hva syns dere, er det verdt prisen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har lenge vært en ikke kunde. Men nå etter jeg fikk meg en Pioneer LX-5090, så har jeg tatt opp abonnement, mest for å få tilgang til film HD og sport HD.

I natt så jeg på Valkyrie på film HD, syns det var meget god bildekvalitet. Nesten i klasse med Blu-ray (sannsynligvis er det BD som di sender i 1080i) Eneste som manglet var HD lyden. Som jeg ser det, så er det grei skuring og betale 289 kroner i måneden. Hvis jeg kan få et par så nye filmer som Valkyrie, og et par toppkamper med Man U, Liverpool eller Tottenham, så er det absolutt verdt prisen. At jeg som en innvandret svenske får en bonus i form av klassikerne i SF filmkanalen, og svensk hockey i HD er jo en ekstra bonus.

Så, hva syns dere, er det verdt prisen?
    Canal+ får ikke HD innholdet levert på BlueRay plater men på HD CAM SR tape. Det er hvertfall det som ble opplyst når Canal+ deltok på nettutspørring på et Svensk nettsted. HD CAM SR er mye mindre komprimmert enn BlueRay (440Mbit/s) HDCAM - Wikipedia, the free encyclopedia.

HD lyd får du ikke siden det krever alt for høye bitrater. Kanskje problemet ditt egentlig er at du ikke får 5.1 lyd på Canal+Film HD ? Hvis du har Canal Digitals HDPVR så må du antagelig sørge for at Engelsk ikke er valgt som andrespråk ellers virker ikke 5.1 lyden på Canal+ Film HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD lyd får du ikke siden det krever alt for høye bitrater. Kanskje problemet ditt egentlig er at du ikke får 5.1 lyd på Canal+Film HD ? Hvis du har Canal Digitals HDPVR så må du antagelig sørge for at Engelsk ikke er valgt som andrespråk ellers virker ikke 5.1 lyden på Canal+ Film HD.[/QUOTE]

Hva må man velge som andrespråk for å få 5.1 lyd?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at det er noen kanaler som ikke trenger HD og et par som godt kunne hatt det, men der det er HD så er bildet bra. Jeg har Family.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært godt fornøyd C+ kunde i flere år. Jeg ser filmer fra C+ utelukkende på Film HD-kanalen. PL på Sport HD er en helt annen verden en SD. I år hadde jeg håpet vi skulle få NHL i HD også. Som stor Penguins fan var det en utrolig flott opplevelse å se Stanley bucklan i HD i vår. Men dessverre så mistet C+ NHL til Viasat...:cry: Hvis det nå skulle bli slik at C+ også mister PL etter at rettighetene er kjøpt opp av Midge Consulting, betyr nok det slutten på C+ for min del. Men C+ HD Film/Sport har gitt meg mye glede fram til nå. Det er vel snart tid for å starte opp noen fler HD-kanaler og heller kutte ned på antall SD-kanaler.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66

Hva må man velge som andrespråk for å få 5.1 lyd?
    Alt annet enn Engelsk ( og så må du selvfølgelig aktivere "hjemmekino" modus i CD HDPVR'n)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg var inne på ESPN America, NHL og HD, kan jeg tilføye at ESPN America HD faktisk kommer på nyåret :-) Det gleder i hvertfall jeg meg veldig til :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Espn HD

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Siden jeg var inne på ESPN America, NHL og HD, kan jeg tilføye at ESPN America HD faktisk kommer på nyåret :-) Det gleder i hvertfall jeg meg veldig til :-)
    den gjør det ja?
    er vel bare på parabol da.
    Noe spesielt de sender NBA eier da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en god nyhet :-D

Men hvem kommer å tilby denne kanalen, Canal Digital, Get eller Viasat?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det var jo en god nyhet :-D

Men hvem kommer å tilby denne kanalen, Canal Digital, Get eller Viasat?
    ESPN America HD vil bli lansert på Canal Digital tidlig i 2010, står det i meldingen jeg har fått.

:-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Canal+ får ikke HD innholdet levert på BlueRay plater men på HD CAM SR tape. Det er hvertfall det som ble opplyst når Canal+ deltok på nettutspørring på et Svensk nettsted. HD CAM SR er mye mindre komprimmert enn BlueRay (440Mbit/s) HDCAM - Wikipedia, the free encyclopedia.

HD lyd får du ikke siden det krever alt for høye bitrater. Kanskje problemet ditt egentlig er at du ikke får 5.1 lyd på Canal+Film HD ? Hvis du har Canal Digitals HDPVR så må du antagelig sørge for at Engelsk ikke er valgt som andrespråk ellers virker ikke 5.1 lyden på Canal+ Film HD.
    Det har du nok helt rett i ;-)

På film HD vises der jo blant annet mange svenske filmer som så vidt jeg vet ikke er gitt ut i bedre kvalitet enn DVD. Wallander filmene for eksempel, syns jeg har knallbra bildekvalitet.

Jeg har ingen problem med lyden fra min Canal Digital HD-PVR, får 5.1 lyd på Film HD og de andre HD kanalene som sender 5.1

Forstår at HD lyd ikke blir aktuelt, siden det vil kreve for mye båndbredde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Off topic

canal + sport HD
    Hvorfor vil ikke plus sende 5.1 lyd på Pl kampene?
    dette er skammen, antar at sky produserer 5.1 lyd som med fotball em.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    canal + sport HD
    Hvorfor vil ikke plus sende 5.1 lyd på Pl kampene?
    dette er skammen, antar at sky produserer 5.1 lyd som med fotball em.
    Uten at jeg er 100% sikker så tror jeg ikke Premier League leverer 5.1 lyd. Det er nok helst Sky's selv som sørger for Engelsk 5.1 lyd for eget bruk (kun i UK). Det er heller ikke sikkert at Sky tillater at andre TV stasjoner benytter deres 5.1 lyd siden den inneholder Skys kommentatorspor. TV stasjonene kjøper antagelig signalet fra England fra Premier League og ikke fra Sky.

Siden Canal+Sport HD leverer kommentatorlyd for de 4 Nordiske språkene så hadde antagelig Sky's kommentatorspor uansett vært uaktuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Re

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Uten at jeg er 100% sikker så tror jeg ikke Premier League leverer 5.1 lyd. Det er nok helst Sky's selv som sørger for Engelsk 5.1 lyd for eget bruk (kun i UK). Det er heller ikke sikkert at Sky tillater at andre TV stasjoner benytter deres 5.1 lyd siden den inneholder Skys kommentatorspor. TV stasjonene kjøper antagelig signalet fra England fra Premier League og ikke fra Sky.

Siden Canal+Sport HD leverer kommentatorlyd for de 4 Nordiske språkene så hadde antagelig Sky's kommentatorspor uansett vært uaktuelt.

Dette må vi få Medge Consulting til å legge inn ..
    Det kan virke som det kan bli en Ren Premer League Kanal fra 2010
    Skal ikke gråte hvis det blir gjennomført med 5-1 og Hd
    Liverpool sin kamp blei ikke vist i hd sist. men i reprise dagen etter Pga Elitserien nok et eksempel på at can+ ikke gis oss alle kamper som sendes i hd fra sky

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ESPN America HD vil bli lansert på Canal Digital tidlig i 2010, står det i meldingen jeg har fått.

:-)
    Vet du om den blir egen betalingskanal eller om den
    blir innlemmet i family pakken der SD kanalen deres
    ligger nå i dag?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nhl
    Vet du om den blir egen betalingskanal eller om den
    blir innlemmet i family pakken der SD kanalen deres
    ligger nå i dag?
    Det vet jeg ikke. Men CD har jo i dag alle HD-kanalene innbakt i sine family- og entetain-pakker, hvor alle bortsett fra C+ Film HD og C+ Sport HD er tilgjengelig i Family-pakken. Jeg vil derfor bli overasket om ikke ESPN America HD også blir tilgjengelig i Family-pakken.

Edit: Leif..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke. Men CD har jo i dag alle CD-kanalene innbakt i sine family- og entetain-pakker, hvor alle bortsett fra C+ Film HD og C+ Sport HD er tilgjengelig i Family-pakken. Jeg vil derfor bli overasket om ikke ESPN America HD også blir tilgjengelig i Family-pakken
    Ja, Canal Digital er veldig bra sånn sett. Jeg har CD over kabel og der ligger 9 HD kanaler i grunnpakken. I tillegg har jeg SVT-HD som en av ”mine favoritter” (2 kanaler til 59Kr/mån)

De andre leverandørene har jo et salig rot hva gjelder HD kanaler, sikkert for og melke kundene mest mulig. Lyse, Viasat og Get sine HD tilbud er dessuten veldig dårlig i forhold til CD.

Dessverre så vil styret i mitt borettslag gå over til Get (da får vi jo det nyeste og ”Best i Test” pakken, sier styret)

Jeg kommer i hvert fall å argumentere hardt imot et bytte til Get når saken kommer opp på årsmøtet. Problemet blir å overbevise de andre beboerne at hvis de i fremtiden får lyst på og utnytte sine flotte flatskjermer så vil de finne ut at Get er ikke så billig og fantastisk allikevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Canal film HD