Trekking av kabler til RiksTV i flere rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trekking av kabler til RiksTV i flere rom

Jeg skal ha RiksTV i flere rom. Har planlagt utendørs antenne med kabel inn til et teknisk rom. Her må signalet splittes i 3 foreløpig, kanskje mer senere.

Jeg har i dag parabol og har derfor trukket en del kabel allerede. Kan jeg bruke disse? Er det samme impedans (75 ohm) og bare bytte termineringene?

Må jeg plassere et 75 ohm endestykke etter siste splitt, eller er dette bare å splitte og spre signalene?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg skal ha RiksTV i flere rom. Har planlagt utendørs antenne med kabel inn til et teknisk rom. Her må signalet splittes i 3 foreløpig, kanskje mer senere.

Jeg har i dag parabol og har derfor trukket en del kabel allerede. Kan jeg bruke disse? Er det samme impedans (75 ohm) og bare bytte termineringene?

Må jeg plassere et 75 ohm endestykke etter siste splitt, eller er dette bare å splitte og spre signalene?
    Ja du kan bruke de eksisterende kablene.

Siden dette blir et stjernenettverk må du vel ha endemotstand ved hver TV. De fleste veggbokser leveres vel med endemotstand som kan fjernes dersom du senere skal trekke kabel videre fra noen av boksene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •