Endelig en HD kanal inn i Altibox Basispakken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig en HD kanal inn i Altibox Basispakken

Det er endelig klart for at den første HD kanalen kommer inn i Basispakken til Altibox,

Det er SVTHD som blir første kanal ut fra 01.01.2010

Vi får håpe de følger på med mange flere kanaler og det kjapt

Les mer på Altibox - Nyheter

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare håpe at de snart kan gjøre det samme med TVNorge HD og TV2 HD da. Håper de jobber med en løsning på dette.

J.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, rent bortsett fra at jeg da må ha en ny dekoder(tok ikke den HD klare når jeg bestilte).
    Og det faktum at de ikke har den inne. Ringte de her om dagen, og de hadde ikke den PVR dekoderen inne i det hele tatt. Skuffende.

Positivt også at de uten kostnad har økt internett forbindelsen fra 10-10 til 15-15 bare for å være snille! Ikke at jeg trenger det, men dog!

Altibox er ikke så værst alikevel føler jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lurer jeg på hvilken kanal vi som betaler for HD-Intro pakken får ekstra. Det blir vel NULL tipper jeg.... :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-intropakka er vel egentlig en dårlig vits.
    Den eneste kanal jeg ser på er Discovery HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Positivt også at de uten kostnad har økt internett forbindelsen fra 10-10 til 15-15 bare for å være snille!
    Hehehehe
    "Bare for å være snille"

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jester
    HD-intropakka er vel egentlig en dårlig vits.
    Den eneste kanal jeg ser på er Discovery HD.

Jeg ser en del på Silver HD og Rush HD også, samt at SVT HD ofte sender samme sport som NRK bare i HD og Skavlan ser bedre ut på SVT HD En del bra konserter på MTV HD også.

Men, savner en del kanaler som Animal, BBC HD, TVN HD og TV2 HD.. Men, de rettighetsgreiene er jo ikke til for at vi forbrukere skal bli fornøyde da...

C

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Positivt også at de uten kostnad har økt internett forbindelsen fra 10-10 til 15-15 bare for å være snille! Ikke at jeg trenger det, men dog!
    ...men kun for de som har internett, tv og telefon, vi andre må fortsatt klare oss med 10Mbit. :twisted:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awt
    ...men kun for de som har internett, tv og telefon, vi andre må fortsatt klare oss med 10Mbit. :twisted:
    Jeg så det nå senere, måtte jo være noe....
    Jeg har ikke telefonpakke derfra, og har følgelig fremdeles 10Mbit jeg også.

Derimot, SVT1HD ser jo bare helt strålende ut her, stor forskjell fra de andre kanalene.Veldig bra!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som ikke syntes det ser noe merkbart bedre ut? Swapper mellom ski sendingene på NRK og SVT HD og syntes dem ser ganske identiske ut kvalitets messig?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt sendes ikke i HD på SVT, det må du være klar over.

Når jeg oppdaget at jeg hadde fått denne kanalen 01.01 så gikk konserten fra Wien på begge kanaler, himmelvid forskjell i kvalitet.

Det var nesten så det var interessant å se nyttårskonserten for aller første gang!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig enkelt å se hva som sendes i HD på SVT HD. SVT HD sender kun HD logo når det sendes ekte HD.

Det er rimelig få programmer som sendes i ekte HD på SVT HD.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er veldig enkelt å se hva som sendes i HD på SVT HD. SVT HD sender kun HD logo når det sendes ekte HD.

Det er rimelig få programmer som sendes i ekte HD på SVT HD.
    SVT bruker den kringkastingsstandarden som heter HD Ready=720P.....

og etter å ha sett SVTHD i siden i fjor sommer(2008) så synes jeg det holder i massevis....GrandPrix finalen var helt utrolig i HD....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer NRK etter mon tro - kanskje først når alle i Norge kan se HD...

Når de skal sende Melodi Grandprix til våren så må de vel, men hva med vinter OL som ikke er så langt unna ? Har Eurosport HD så jeg greier meg men de begynner i henge langt etter nå.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Når kommer NRK etter mon tro - kanskje først når alle i Norge kan se HD...

Når de skal sende Melodi Grandprix til våren så må de vel, men hva med vinter OL som ikke er så langt unna ? Har Eurosport HD så jeg greier meg men de begynner i henge langt etter nå.
    NRK begynner sine HD sendinger når OL begynner...på alle platformer...dvs helt sikkert ALTIBOX også...det er bare å følge med...:-)

sjekk rikstv eller ntv...men når NRK endelig begynner så kommer dette til å bli
    skrevet om over alt....just wait and see..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    NRK begynner sine HD sendinger når OL begynner...på alle platformer...dvs helt sikkert ALTIBOX også...det er bare å følge med...:-)

sjekk rikstv eller ntv...men når NRK endelig begynner så kommer dette til å bli
    skrevet om over alt....just wait and see..:-)
    Deilig - NRK er dog best på vintersport og mye mer. Med HD blir det meget bedre...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pvr dekoder fra lyse.

Leste dette på altibox sine hjemmesider:

"Hvor mange timer kan man ta opp?

Dette varierer noe fra kanal til kanal. Harddisken er på 320GB som rekker til ca 120 timer opptak.
    (De første PVR-dekoderne har harddisk på 160GB som rekker til ca 60 timer opptak)."

Jeg har den gamle versjonen med 160 gb. Noen som har 320 gb?

Er det mulig å få byttet min inn i 320gb?Jeg betaler tross alt samme sum hver mnd så hvis noen har 320gb så er jo dette skjeiv fordeling hvis man ikke får lov til å bytte dekoderen..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bloomblaster
    Jeg har pvr dekoder fra lyse.

Leste dette på altibox sine hjemmesider:

"Hvor mange timer kan man ta opp?

Dette varierer noe fra kanal til kanal. Harddisken er på 320GB som rekker til ca 120 timer opptak.
    (De første PVR-dekoderne har harddisk på 160GB som rekker til ca 60 timer opptak)."

Jeg har den gamle versjonen med 160 gb. Noen som har 320 gb?

Er det mulig å få byttet min inn i 320gb?Jeg betaler tross alt samme sum hver mnd så hvis noen har 320gb så er jo dette skjeiv fordeling hvis man ikke får lov til å bytte dekoderen..
    Har tenkt det samme men slått det fra meg. Er egentlig ikke noe problem så lenge man husker å se ting etterhvert. Problemet er vel heller at man tar opp fordi man ikke har tid til å se og men får ikke stort bedre tid til å se opptakene. Fint imidlertid til helgesport slik at men får seg en skitur i det fine været og kan se det man vil litt senere på dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har tenkt det samme men slått det fra meg. Er egentlig ikke noe problem så lenge man husker å se ting etterhvert. Problemet er vel heller at man tar opp fordi man ikke har tid til å se og men får ikke stort bedre tid til å se opptakene. Fint imidlertid til helgesport slik at men får seg en skitur i det fine været og kan se det man vil litt senere på dagen.
    Jeg har DM8000 med 1 TB harddisk, må rydde hele tiden for å få plass til innspillinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK HD kommer i basispakken fra 12. februar.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •