Dårlig diskbehandling i Canal Digitals HD-PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Dårlig diskbehandling i Canal Digitals HD-PVR

Plutselig her om dagen, så forsvant oversikten over utførte opptak, men plassen på harddisken var fortsatt merket som brukt.

Jeg ringte selvsagt CD med en gang, om hjelp, i tilfelle noe kunne gjøres, så ikke alle opptakene var tapt, og harddiskplassen blokkert for alltid, men han som jeg snakket med, som for øvrig var veldig ærlig på det, innrømmet at han ikke hadde hørt om denne feilen før, og måtte få en annen som kunne dette bedre til å ringe meg.

Selvsagt ringte ingen annen person, og jeg sendte inn skriftlig klage på dette, men det eneste de gjorde, var at å konkludere med diskfeil, og skal nå sende meg ny boks, som forhåpentligvis ikke støyer mer enn denne.

(De sendte meg ny boks også tidligere i høst, da de mente et problem med dårlig signalkvalitet på det analoge nettet (som jeg pga en analog PVR, ønsket å få hevet), skyldtes den digitale PVRen (bullshit!), og den nye boksen bråkte mye mer, så den sendte jeg bare i retur med melding om at den bråkte mye mer)

Så sitter jeg her da, og har mista en hel masse opptak, greit nok, ingen garanterer at disse vil holde, men så var altså store deler av harddiskplassen merket som "brukt".

Det jeg gjorde da, var å benytte meg av en bug som kanskje flere har lagt merke til, nemlig at om man slår sammen flere opptak, typisk flere episoder i en serie, for å spare plass i oversikten over opptak, så SLETTER PVRen alle opptakene man har slått sammen!

Sporadisk har også enkeltstående opptak blitt slettet, så politikken er tydeligvis at man ikke skal være så sikker på at opptakene blir gjort, innholdsleverandørene er nok ikke egentlig så glad for muligheten til å ta opp, selv om det er et lukket system, uten mulighet for å flytte over opptakene til noe annet sted.

Jada, jeg har forsøkt å kopiere over opptakene til den analoge PVRen, noen ganger, men straks jeg slår av TVen, så slår PVRen over i et menybilde, som om den leser av HDMI-porten, så kopieres menybildet til PVRen, og ikke det jeg har tatt opp, så det har CD på finurlig vis, sperret for, maskert som en "feil".

Vel, nok om det. Det er utrolig merkelig at de ikke en gang har, som på den analoge PVRen, en skikkelig diskskannefunksjon som retter feil ordentlig, men som virkårlig sletter opptak, og sørger for at den som ønsker å spare på serier, mister episodene, straks PVRen restarter. (Sjekk også tråden jeg startet nylig, om at serieopptak heller ikke virker)

Er det bare min PVR som er helt sær, eller er det flere som har opplevd at PVRen deres altså sletter opptak som slås sammen, og opptak sporadisk, og som også ikke får kopiert over opptak til noe annet sted, via SCART-kontakten, uten at TVen må stå på?

Uansett: Det som når skjer, er at den blokkerte diskplassen langsomt "gjenvinnes", ved at jeg bevisst trigger den rudimentære diskskanningen og slettingen som skjer, ved å slå sammen ting jeg har sett ferdig, så disse episodene slettes og disken skannes, så stiger antallet % ledig diskplass, langsomt, men sikkert, forhåpentligvis til fullt nivå, men selvsagt uten at jeg ser igjen noe av det jeg tok opp i høst.

Det hører med til historien, at jeg hadde abonnert på Canal+ pakken, og mista en del filmer jeg hadde tenkt å se litt senere, og kansellerte abonnementet, siden jeg ikke kan stole på at jeg kan ta opp filmer som kanskje sendes midt på natta, men CD holder selvsagt på oppsigelsesfristen på 2 mnd. Det står bare om litt over et par hundre kroner, så denne gangen gidde jeg nok ikke å ta dette til Forbrukerombudet, men de er rimelig frekke, når det ser ut til å være et system i slettingen av det man har tatt opp, for å se seinere.

Og ja - selv om CD skriver at det kan faktureres månedsvis, så valgte de å fakturere meg kvartalsvis, og selvsagt å sette opp prisen på Canal+ pakken med en gang, så autogirotrekket ble stoppet pga overskridelse av beløpsgrensa, som jeg mente jeg satt litt romslig, men da hadde jeg jo ikke regna med at de ville fakturere for 3mnd i stedet for 1mnd.

De er jammen ikke sanne!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenden
    Plutselig her om dagen, så forsvant oversikten over utførte opptak, men plassen på harddisken var fortsatt merket som brukt.

Uansett: Det som når skjer, er at den blokkerte diskplassen langsomt "gjenvinnes", ved at jeg bevisst trigger den rudimentære diskskanningen og slettingen som skjer, ved å slå sammen ting jeg har sett ferdig, så disse episodene slettes og disken skannes, så stiger antallet % ledig diskplass, langsomt, men sikkert, forhåpentligvis til fullt nivå, men selvsagt uten at jeg ser igjen noe av det jeg tok opp i høst.
    De er jammen ikke sanne!
    Har du forsøkt noe så enkelt som å dra ut strømledningen og sette den inn igjen? Og sjekket om lista er tilbake igjen da? Det er utrolig hvor mange "feil" dette kan fikse..
    Hvordan får du slått sammen opptakene hvis du ikke ser dem i lista?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står bare om litt over et par hundre kroner, så denne gangen gidde jeg nok ikke å ta dette til Forbrukerombudet, men de er rimelig frekke, når det ser ut til å være et system i slettingen av det man har tatt opp, for å se seinere.

Og ja - selv om CD skriver at det kan faktureres månedsvis, så valgte de å fakturere meg kvartalsvis, og selvsagt å sette opp prisen på Canal+ pakken med en gang, så autogirotrekket ble stoppet pga overskridelse av beløpsgrensa, som jeg mente jeg satt litt romslig, men da hadde jeg jo ikke regna med at de ville fakturere for 3mnd i stedet for 1mnd.

De er jammen ikke sanne!
    Flott at du tar det opp med forbrukerombudet. CD trår over grensene, både for hva som er hjemlet i loven og hva som kan kalles forsvarlig kundebehandling.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Sjekk også tråden jeg startet nylig, om at serieopptak heller ikke virker)
    Ellers kan du jo bruke denne tråden, der diskuteres CD HD-PVR, den er jo som kjent ikke helt problemfri nei

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...bel-tv-66.html

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Flott at du tar det opp med forbrukerombudet. CD trår over grensene, både for hva som er hjemlet i loven og hva som kan kalles forsvarlig kundebehandling.
    Han skriver at han IKKE tar dette opp med forbrukerombudet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en CD-selger på døren min her i dag og han nevnte at det skulle komme en ny utgave av hd-pvr boksen til CD's kabeltv-brukere. Noen som har hørt noe mer om dette? Hva er forandret isåfall? Er det bare software eller er det hele boksen m/spesifikasjoner og alt?...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KnutLeo
    Var en CD-selger på døren min her i dag og han nevnte at det skulle komme en ny utgave av hd-pvr boksen til CD's kabeltv-brukere. Noen som har hørt noe mer om dette? Hva er forandret isåfall? Er det bare software eller er det hele boksen m/spesifikasjoner og alt?...
    Jeg har bare hørt vage rykter, så jeg aner ikke. Hvis du prøver den tidligere nevnte HD-PVR-tråden kan det hende du får flere og mer fornuftige svar.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KnutLeo
    Det har blitt sagt at CD vil komme med nye tunere, deriblant en "high end" HD PVR, hva nå enn det måtte være. Det har vært spekulert i Technisat. Det er ikke kommet offisiell info fra CD angående dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde dette problemet selv, men jeg løste det ved å formatere disken fra servicemenyen. Det er en tråd her om hvordan du kommer inn på den, men klarer ikke å finne den nå.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quadduo
    Jeg hadde dette problemet selv, men jeg løste det ved å formatere disken fra servicemenyen. Det er en tråd her om hvordan du kommer inn på den, men klarer ikke å finne den nå.
    Canal digital HD-PVR for kabel tråden har en del innlegg om dette.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post1154518

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •