Serieopptak med Canal Digital (kabel) virker ikke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Serieopptak med Canal Digital (kabel) virker ikke

Det skal som kjent fungere ved at serier kan tas opp fortløpende, ved at man trykker en ekstra gang på den røde opptaksknappen når man har markert en episode (ikke reprise) av den aktuelle serien.

Og ganske riktig - når jeg markerer episoden i en aktuell serie, og trykker så ser det ut til at neste trykk på opptaksknappen vil gi serieopptak, og ikke bare avbrutt opptak, men:

Da får jeg feilmeldingen:

"Advarsel: Tidligere program kan ikke tas opp"

Og markeringen for opptak forsvinner når jeg trykker ok på denne feilmeldingen.

I starten fikk jeg til opptak av et par serier, bare for å teste, men nå virker det ikke å ta opp noen serier, jeg får bare denne feilmeldingen.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem, testet med Derrick på Nrk1 mandag, det gikk ikke - samme melding. Gjelder de fleste seriene jeg tester med, noen få virker. Sjekket med broder, han fikk satt serieopptak på Derrick på sin CD hd-pvr... Jeg har kun 10% ledig hdd-plass. Skal rydde litt for å se om evt det er problemet? Broder hadde 50% ledig.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har funnet ut noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par runder med CD hvor dette problemet ble tatt videre fikk jeg til slutt tilbakemeldingen om at dette problemet har sammenheng med korrupsjon av filsystemet i bruk på harddisken. Løsningen jeg fikk var at jeg måtte gå inn på servicemenyen og formatere harddisken derfra, dette er noe jeg ikke har gjort ettersom jeg forsatt har opptak jeg ikke har sett og ønsker å se de før jeg formaterer harddisken. Synes allikevel ikke dette kan kalles en løsning når det innebærer å miste alle opptakene og innstillingene så om noen har bedre forslag er jeg åpen for å prøve det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cadig
    Etter et par runder med CD hvor dette problemet ble tatt videre fikk jeg til slutt tilbakemeldingen om at dette problemet har sammenheng med korrupsjon av filsystemet i bruk på harddisken. Løsningen jeg fikk var at jeg måtte gå inn på servicemenyen og formatere harddisken derfra, dette er noe jeg ikke har gjort ettersom jeg forsatt har opptak jeg ikke har sett og ønsker å se de før jeg formaterer harddisken. Synes allikevel ikke dette kan kalles en løsning når det innebærer å miste alle opptakene og innstillingene så om noen har bedre forslag er jeg åpen for å prøve det.
    Har du prøvd å fabrikkresette boksen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cadig
    Å skrekk. Da er det jo faktisk mindre jobb å ta opp på gamlemåten og glemme denne funksjonen inntil videre. Men man bør vel forsøke en nullstilling først ja... (da mister man ikke opptakene). Har på følelsen av at CD foreslår å formatere disken når de ikke har noe gode forklaringer på ting. Men løser det problemet er det jo bra.

Dersom noen ikke har noe motforestillinger med å formatere sin boks, er det fint om de gir tilbakemelding her på om det virket...

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har fått samme melding noen ganger, men i dag så fikk jeg lagt til et serieopptak på TV3 NCIS.
    Jeg har ikke gjort noe fra eller til så jeg mistenker at systemet deres ikke er helt stabilt. Eller rettere sagt det står i stil med dekoderen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Har fått samme melding noen ganger, men i dag så fikk jeg lagt til et serieopptak på TV3 NCIS.
    Jeg har ikke gjort noe fra eller til så jeg mistenker at systemet deres ikke er helt stabilt. Eller rettere sagt det står i stil med dekoderen.
    Jepp. Akkurat den serien fungerer hos meg også. Men svært lite annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har opplevd det samme, greide å sette serieopptak på NCIS men lite annet så jeg bestemte meg for å se på så mye som mulig som var tatt opp og bare glemme det resterende. Deretter formaterte jeg harddisken og alt virket fint i ca 3 dager før jeg igjen mistet muligheten å bruke serieopptak.

Heldigvis hadde jeg sett alt jeg hadde tatt opp disse dagene så jeg kunne eksperimentere litt om serieopptak problemene faktisk hadde med harddisken å gjøre eller om det kunne være noe annet. Prøvde først å slette alle opptak på harddisken, men problemet vedvarte. Neste steg var å tilbakestille boksen til fabrikkinnstilling (ikke formatere slik jeg be fortalt sist gang) og da virket plutselig serieopptak igjen.

Så for min del virker det å være litt sannhet i utsagnet om at noe blir korrupt på harddisken eller innstillingene, men akkurat hva og hvorfor det skjer vet jeg ikke. Etter en ny samtale med CD vil vi motta en ny HD-PVR så får vi se om det løser problemet eller om ikke, men det er ikke akseptabelt å miste serieopptak muligheten etter bare 3 dager med lite bruk spesielt siden EPGen til CD bare ligger 3 dager frem i tid så får ikke konfigurert den ferdig engang før den slutter å virke. Derfor gir meg ikke om ny HD-PVR boks ikke løser problemet.

Tenker jeg burde nevne, eksperimentene ble gjort på 2 forskjellige serier på 2 forskjellige kanaler og med minst mulig tid i mellom forsøkene (tiden i mellom var bare brukt først gang på sletting av opptak og andre gang på tilbakestilling til fabrikkinnstillinger) og begge viste samme oppførsel før og etter tilbakestilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mere info

Ble det noe tess med ny PVR? Har samme problem som deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del hjalp det ikke å bytte HD PVR, hadde samme problem med andre HD PVR. Etter mange forsøk og forslag fra Canal Digital ble det til at de ba meg vente til neste oppgradering.

Jeg funnet ut på egenhånd at det finnes måter å omgå problemet selv om det ikke er ideelt, men om du kan sette serieopptak på programmer som ellers gir feilmelding ved å programmere serieopptaket rett før serien starter. Det eneste her er at du må huske rett start å programmer serieopptak, men det er da en mulig løsning.

Setter veldig pris på om flere som har opplevd denne feilen kan bekrefte at dette virker hos dem også.

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har samme problemet med CSI, men det er mange serieopptak andre som går greit. Jeg tar uansett alt opp på htpc i tillegg, og PVRen er bare en "backup" med mye bedre bilde Etter å ha brukt mediaportal i en årrekke gidder hverken jeg eller ihvertfall ikke w å bruke det tungvidte, dårlige systemet til CD.

Skal sjekke ut løsningen din.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nøyaktig samme problem med HD-PVR for satelitt.
    STi710x: jeg bekrefter at den metoden fungerer.

programmet må være som NR 2 rett før det starter.
    Anal digital er ikke behjelpelig annet enn å bytte tuner. jeg er på min tredje og hittil dårligste når det gjelder støy og hd spinner opp etter at tuner er slått av.
    Så venter i spenning på ny software atter en gang.

EDIT: Jeg kom på at på NRK 1-2 og 3 så starter ALTID opptak ca 2 minutt etter programmet har startet og slutter ca 2 minutt før programmet er slutt. selv om jeg har stilt start/stopp opptak på 15 minutter i menyen. noen som har dette problemet også? er KUN på Nrk kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Har nøyaktig samme problem med HD-PVR for satelitt.
    STi710x: jeg bekrefter at den metoden fungerer.

programmet må være som NR 2 rett før det starter.
    Anal digital er ikke behjelpelig annet enn å bytte tuner. jeg er på min tredje og hittil dårligste når det gjelder støy og hd spinner opp etter at tuner er slått av.
    Så venter i spenning på ny software atter en gang.

EDIT: Jeg kom på at på NRK 1-2 og 3 så starter ALTID opptak ca 2 minutt etter programmet har startet og slutter ca 2 minutt før programmet er slutt. selv om jeg har stilt start/stopp opptak på 15 minutter i menyen. noen som har dette problemet også? er KUN på Nrk kanalene.
    Jeg er glad for å høre at løsningen fungerer for andre også, selv om det ikke er ønskelig at serieopptak skal måtte programmeres slik.

Når det gjelder ditt andre problem så har jeg selv ikke mulighet å prøve ut noe enda, men basert på måten selve serieopptak systemet fungerer lurer jeg på om ikke dette er feil på selve EPG dataen. Kunne du prøve å programmere 2 opptak rett etter hverandre på samme NRK kanal og se hvordan opptaket blir da, når første slutter og andre starter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk løst dette ved å gå inn i lista for Planlagte opptak (Meny > Recorder ).
    Der var det et gammelt serieopptak av flash forward som av en eller annen grunn har feilet. Jeg slettet dette fra listen, og vips så fungerte serieopptak problemfritt.
    Så løsningen er altså å slette alle planlagte opptak med dato eldre enn dagens dato.
    Andre som får denne oppskriften til å virke?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en stund siden jeg testet dette, men jeg husker da jeg prøvde å finne en løsning på problemet med serieopptak prøvde jeg faktisk å slette alle programmerte opptak (vanlige og serier), i tillegg til å slette alt som var tatt opp. For meg fungerte ikke annet enn å nullstille boksen til fabrikkinnstillinger eller som nevnt programmere serieopptak rett før programmet starter.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerte for meg å slette alle programmerte opptaks for så å legge de inn på nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at ved å slette alle "tomme" serieopptak (de som ikke har funnet flere episoder) fungerer serieopptak som det skal igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funka

Sitat Opprinnelig postet av Korben_Dallas
    Jeg fikk løst dette ved å gå inn i lista for Planlagte opptak (Meny > Recorder ).
    Der var det et gammelt serieopptak av flash forward som av en eller annen grunn har feilet. Jeg slettet dette fra listen, og vips så fungerte serieopptak problemfritt.
    Så løsningen er altså å slette alle planlagte opptak med dato eldre enn dagens dato.
    Andre som får denne oppskriften til å virke?

Dette funka for meg også!!

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slitt med det samme.

Fikk sms fra cd idag, og det er visst ny oppdatering tilgjengelig imorgen. Kanskje det hjelper mot dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •