Homebase leverer TV2 HD før jul

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Homebase leverer TV2 HD før jul

Homebase leverer TV2 allerede før jul:

Flere får TV 2 HD til jul - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av max7
    Homebase leverer TV2 allerede før jul:

Flere får TV 2 HD til jul - teknofil.no
    Av det jeg har prøvd Homebase så er jeg ikke imponert.
    Men positivt med flere kanaler, Riks-tv monopolet på TV2 HD er jo endelig over med Homebase, Viasat og Nextgentel som leverandører

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    Av det jeg har prøvd Homebase så er jeg ikke imponert.
    Men positivt med flere kanaler, Riks-tv monopolet på TV2 HD er jo endelig over med Homebase, Viasat og Nextgentel som leverandører
    I hvilket nett og når testet du Homebase?

Litt ferskvare:

Homebase gir deg IP-TV - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvilket nett og når testet du Homebase?

Litt ferskvare:

Homebase gir deg IP-TV - teknofil.no
    Testet det på LOS sitt fibernett.
    Kanalene var jo greie i seg selv, men portalen har jo 1000vis av bugs og ikke minst en del småfeil i sendingene (feil format, kanaler som henger i blant).

Men muligens de har forbedret seg?

Selv sitter jeg med IPTV fra Nextgentel og er ganske godt fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet det på LOS sitt fibernett.
    Kanalene var jo greie i seg selv, men portalen har jo 1000vis av bugs og ikke minst en del småfeil i sendingene (feil format, kanaler som henger i blant).

Men muligens de har forbedret seg?

Selv sitter jeg med IPTV fra Nextgentel og er ganske godt fornøyd.
    Ser ikke noe svar på når?

I IPTV går tiden fort. Veldig fort.

Min erfaring er at mange feil er brukerfeil, feil innstillinger på tv, setop-boks og upresise koblinger med nettverksstøpsler.

Eneste problem jeg har hatt, en strømforsyning som kranglet.Medførte av og til heng i bildet som du beskriver eller helt frysing. De andre tre M1910 feilfrie.

1000 vis av bugs? Kan ikke stemme? Alt fungerer optimalt her, i LOS nettet!

Jeg er ikke ganske fornøyd, men meget fornøyd!!

I tillegg oppfatter jeg Homebase som genuint interesserte i fornøyde kunder, de er svært mottakelige for innspill. Og med en svært oppegående og effektiv kundeservice. Effektiv call-back løsning, slipper å vente.

Men jeg er ikke fornøyd med LOS Bynett sin endring av profil, jeg hadde ønsket Nexttv+ Get tilgjengelig side om side med Hombase. Jo mer konkurranse, jo bedre.

På den andre siden skal de ha skryt for å velge en løsning, der kundene eier boksene. Har ikke sett at dette er mulig andre plasser. Noe som mange kunder etterspør. Gir jo veldig lave kostnader, i forhold til Get, avskrev jeg boksene allerede første året! 4 HD-pvr i huset er ikke akkurat dumt!

Virker Home-pluggen hos deg, uten hakking?

Jeg er svært interessert i dine erfaringer med Nexttv og diskutere IPTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe svar på når?

I IPTV går tiden fort. Veldig fort.

Min erfaring er at mange feil er brukerfeil, feil innstillinger på tv, setop-boks og upresise koblinger med nettverksstøpsler.

Eneste problem jeg har hatt, en strømforsyning som kranglet.Medførte av og til heng i bildet som du beskriver eller helt frysing. De andre tre M1910 feilfrie.

1000 vis av bugs? Kan ikke stemme? Alt fungerer optimalt her, i LOS nettet!

Jeg er ikke ganske fornøyd, men meget fornøyd!!

I tillegg oppfatter jeg Homebase som genuint interesserte i fornøyde kunder, de er svært mottakelige for innspill. Og med en svært oppegående og effektiv kundeservice. Effektiv call-back løsning, slipper å vente.

Men jeg er ikke fornøyd med LOS Bynett sin endring av profil, jeg hadde ønsket Nexttv+ Get tilgjengelig side om side med Hombase. Jo mer konkurranse, jo bedre.

På den andre siden skal de ha skryt for å velge en løsning, der kundene eier boksene. Har ikke sett at dette er mulig andre plasser. Noe som mange kunder etterspør. Gir jo veldig lave kostnader, i forhold til Get, avskrev jeg boksene allerede første året! 4 HD-pvr i huset er ikke akkurat dumt!

Virker Home-pluggen hos deg, uten hakking?

Jeg er svært interessert i dine erfaringer med Nexttv og diskutere IPTV.
    Testet Homebase kun noen uker siden (sist jeg var i Kr.sand)

Flere erfaringer fra andre:
    Noen som erfaring med Homebase? - Forum - Hardware.no

Digital-TV fra Homebase? Noe å satse på? - Forum - Audiovisuelt.no

Men muligens de er på bedringens vei?
    De poblemene jeg opplevde var frysing av bilde, av og til asynkron bilde og lyd, "artefacts" i bildet på noen kanaler (TV2 og NRK hovedsaklig).
    Internett linjen på fiberen er knall og fungerte strålende så ingenting galt med linjen.

IP-TV mener jeg er fremtiden og de som er først ute tror jeg nok kommer til å vinne store deler av markedet. Selv sitter jeg på en VDSL linje i dag med IP-TV fra NGT EPG`en kunne ha vært bedre, fikk nylig brev om nytt system som skal være på plass snart.

Ut i fra den informasjonen jeg har fått så er det TeliaSonera sin platform de skal benytte, som har fått mye skryt i Sverige, så jeg er spent!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Homebase kun noen uker siden (sist jeg var i Kr.sand)

Flere erfaringer fra andre:
    Noen som erfaring med Homebase? - Forum - Hardware.no

Digital-TV fra Homebase? Noe å satse på? - Forum - Audiovisuelt.no

Men muligens de er på bedringens vei?
    De poblemene jeg opplevde var frysing av bilde, av og til asynkron bilde og lyd, "artefacts" i bildet på noen kanaler (TV2 og NRK hovedsaklig).
    Internett linjen på fiberen er knall og fungerte strålende så ingenting galt med linjen.

IP-TV mener jeg er fremtiden og de som er først ute tror jeg nok kommer til å vinne store deler av markedet. Selv sitter jeg på en VDSL linje i dag med IP-TV fra NGT EPG`en kunne ha vært bedre, fikk nylig brev om nytt system som skal være på plass snart.

Ut i fra den informasjonen jeg har fått så er det TeliaSonera sin platform de skal benytte, som har fått mye skryt i Sverige, så jeg er spent!
    Beklager, men jeg kan ikke kjenne meg igjen i dette. Så ting må ha endret seg... Hadde dette vært korrekt, hadde det ikke vært noe Homebase i huset her! (Har Tv-tjenesten som en frivillig tilleggstjeneste utover internettlinjen på fiberen.)

De trådene du nevner, er gammelt nytt.Infoen der bør i sammenliknes med de faktiske forhold idag.

Selvsagt raser folk over manglende C+ Sport HD, men dette er noe Telenor for svare for. Enig, dette irriterer meg også!

Og så har vi den evige diskusjonen om opptaket, som på de andre plattformene... Dessverre blir systemet mer og mer lukket.

Og du kjører HD-tv feilfritt over Homeplugg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg kan ikke kjenne meg igjen i dette. Så ting må ha endret seg... Hadde dette vært korrekt, hadde det ikke vært noe Homebase i huset her! (Har Tv-tjenesten som en frivillig tilleggstjeneste utover internettlinjen på fiberen.)

De trådene du nevner, er gammelt nytt.Infoen der bør i sammenliknes med de faktiske forhold idag.

Selvsagt raser folk over manglende C+ Sport HD, men dette er noe Telenor for svare for. Enig, dette irriterer meg også!

Og så har vi den evige diskusjonen om opptaket, som på de andre plattformene... Dessverre blir systemet mer og mer lukket.

Og du kjører HD-tv feilfritt over Homeplugg?
    Har ikke fått HDTV enda, dette kommer vel når som helst nå.
    Da NGT i dag kjører på Mpeg2 og det nye systemet sansynligvis kjøre Mpeg4 så vil en HD kanal ta ca 8mbit.
    Testene jeg har gjort via homeplugene tilsier at jeg kan overføre 50mbit konstant, så skal ikke være noe problem her.

Skal komme tilbake med oppdatert informasjon på hvordan alt nytt ser ut

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dersom Canal+/Bonnier ønsker å selge eksklusive rettigheter for IPTV så kan de selvfølgelig gjøre det men de kan også selge CANAL+SPORT HD til alle IPTV operatører også dersom de ønsker det. Telenor har absolutt ingen eierandeler i CANAL+ og kan derfor ikke bestemme hvordan Canal+ vil selge kanalen.
    Canal+ - Wikipedia

Lenge var CANAL+SPORT HD kun tilgjengelig på Canal Digital men dette ble endret på for minst 1 år siden. Nå kan alle kabelselskaper sende CANAL+SPORT HD ser det ut til (men det er godt mulig kabelselskapet må betale en høy pris og at kanalen muligens droppes pga. prisen).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dersom Canal+/Bonnier ønsker å selge eksklusive rettigheter for IPTV så kan de selvfølgelig gjøre det men de kan også selge CANAL+SPORT HD til alle IPTV operatører også dersom de ønsker det. Telenor har absolutt ingen eierandeler i CANAL+ og kan derfor ikke bestemme hvordan Canal+ vil selge kanalen.
    Canal+ - Wikipedia

Lenge var CANAL+SPORT HD kun tilgjengelig på Canal Digital men dette ble endret på for minst 1 år siden. Nå kan alle kabelselskaper sende CANAL+SPORT HD ser det ut til (men det er godt mulig kabelselskapet må betale en høy pris og at kanalen muligens droppes pga. prisen).
    Det er vel slik at det er to parter i et avtaleforhold? og Telenor har vel heller ikke lagt skjul på hvor viktig C+ har vært i konkurransen om kundene. Vi venter fremdeles på utrullingen av Telenors IPTV. Men meldingene igår tyder på nok et år utsettelse. Mener å ha snappet opp, at Telenors IPTV har enerett på denne kanalen...

Kan ikke forstå at det er betalingsvilje/kostnader det står på, da denne aktuelle kanal bare kan prises enkeltvis.

Men dette skal jeg sjekke opp i, om det er betalingsvilje eller manglende rettigheter det står på. Så får vi det avklart en gang for alle!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •