Riks tv: Lange kabler, dårlig signal og 3 stk tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riks tv: Lange kabler, dårlig signal og 3 stk tv.

Hei

Sliter i disse dager med å få inn riks tv, bor i hvit/grått område.
    Har kjøpt den største antennen til OFA, 27db forsterkning står det på eska.
    Okei jeg får inn alle kanalene(rikspakken) hvis jeg strekker kabelen direkte fra tv til antenne (35meter). Det er jo vell og bra, men hallveis må jeg ha en 3 veis splitter har 3 stk flatsjermer i 3 forsjellige etasjer. Med 3 veis splittern detter selvfølgeli signalet helt ut.. Hva kan jeg gjøre, blir ikke spess fint og ha 3 antenner på veggen?

Har sett på dette og anser det som siste løsning før jeg kjøper 2 ekstra antenner:
    Triax antenneforsterker F-type IFP 505 - Triax - Forsterker - Triax antenneforsterker F-type IFP 505 - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Triax Digital forsterker UHF MFA651 - Triax - Forsterker - Triax Digital forsterker UHF MFA651 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Antenneforsterkeren må vell være ganske nært antennen, og så må jeg trekker 3 kabler 3x35 meter. 1 til hver tv?

Tror dere jeg må ha 1 eller 3 nett deler?
    Triax antenneforsterker F-type IFP 505 - Triax - Forsterker - Triax antenneforsterker F-type IFP 505 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Synspunkter?

Til slutt så ingen andre går i fella og kjøper clas ohlson: Har brukt clas ohlson forsterker.. den var ubrukeli, signal styrken ble sky high (100%) Kvaliteten datt fra 50-60% til 20-30%... får bilde uten forsterker, men ikke med.
    Har brukt clas ohlosn sin kabel, var dyr og bare en sjerming. Biltema sin med dobbel sjerm og 1/3 pris var bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut sjøl

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Fant ut sjøl
    Det er jo fint om du forklarer hvordan du løste problemet. Det kan være flere som har liknende problemer :-D

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren må plasseres nær antennen for å få et bra signal/støy forhold.
    Var Clas/Biltema forsterkerne plassert nær antennen? Og hvordan løste du problemet tilslutt?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Hei

Sliter i disse dager med å få inn riks tv, bor i hvit/grått område.
    Har kjøpt den største antennen til OFA, 27db forsterkning står det på eska.
    Okei jeg får inn alle kanalene(rikspakken) hvis jeg strekker kabelen direkte fra tv til antenne (35meter). Det er jo vell og bra, men hallveis må jeg ha en 3 veis splitter har 3 stk flatsjermer i 3 forsjellige etasjer. Med 3 veis splittern detter selvfølgeli signalet helt ut.. Hva kan jeg gjøre, blir ikke spess fint og ha 3 antenner på veggen?

Har sett på dette og anser det som siste løsning før jeg kjøper 2 ekstra antenner:
    Triax Digital forsterker UHF MFA651 - Triax - Forsterker - Triax Digital forsterker UHF MFA651 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Antenneforsterkeren må vell være ganske nært antennen, og så må jeg trekker 3 kabler 3x35 meter. 1 til hver tv?

Tror dere jeg må ha 1 eller 3 nett deler?

Synspunkter?

Til slutt så ingen andre går i fella og kjøper clas ohlson: Har brukt clas ohlson forsterker.. den var ubrukeli, signal styrken ble sky high (100%) Kvaliteten datt fra 50-60% til 20-30%... får bilde uten forsterker, men ikke med.
    Har brukt clas ohlosn sin kabel, var dyr og bare en sjerming. Biltema sin med dobbel sjerm og 1/3 pris var bedre.

Får å få signal=alle kanaler til 3 tv'er så må du ha 3 RIKSTV bokser...med kort...
    eller 3 kort med CAM hvis du har en flatskjerm med innbygd digitaltuner som kan ta i mot RIKSTV dvs MPEG4. Men alle bokser/CAM vil gi deg de tre NRK kanalene gratis....men skal du bruke boks uten å betale/bestille abbonnement, så koster jo boksene en del pr stk....men du kan bruke bare en antenne....koble boksene sammen....antenne inn og videre til neste boks med antenne ut...
    TV har nå blitt digitalt i hele Norge....sånn er det bare..sjekk også på RiksTv sin side....du får god rabatt på boks nr 2 og tre...
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Får å få signal=alle kanaler til 3 tv'er så må du ha 3 RIKSTV bokser...med kort...
    eller 3 kort med CAM hvis du har en flatskjerm med innbygd digitaltuner som kan ta i mot RIKSTV dvs MPEG4. Men alle bokser/CAM vil gi deg de tre NRK kanalene gratis....men skal du bruke boks uten å betale/bestille abbonnement, så koster jo boksene en del pr stk....men du kan bruke bare en antenne....koble boksene sammen....antenne inn og videre til neste boks med antenne ut...
    TV har nå blitt digitalt i hele Norge....sånn er det bare..sjekk også på RiksTv sin side....du får god rabatt på boks nr 2 og tre...
    mvh
    Slik jeg forsto det var problemet her å få signalet frem til de tre boksene.
    Men jeg kan ha misforstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde clasohlsom forsterkeren så nært antennen som murlig, ca15m til antennen og vidre 15 meter til nermeste tv, Det var kansje for langt..?
    Det ble bare en testløsning for i virkeligheten måtte jeg ha brukt ca 30 meter mellom antenne og forsterker... jaja.

Løsningen ble og kjøpe:
    Triax forsterkeren og ha den ute ca 1-2meter fra antenne.

Triax Digital forsterker UHF MFA633 - CableCom Web
    Stilte den inn på minste forsterkning, det var nok til å få 100% på signal og 100% kvalitet på alle 22 kanaler på alle tvene

Så la jeg ny kabel fra antenneforsterkeren til andre etasje, og satt strømforsyningen med 2 utganger der.

Triax nettdel m/F-konnektor IFP 504 - CableCom Web

Vidre brukte jeg 1 utgang til den tv en som fikk lengst kabel fra strømforsyningen, ca 15 meter.
    Så splittet jeg 1 utgang til de 2 resterende tv ene, 2meter kabel til den nermeste og 10meter kabel til den i kjelleren.

Tv ene det er snakk om er alle panasonicer (42 og 50 plasma og en 32 LCD) med innebygd riks tv.

Disse triax produktene anbefales VIRKELIG.

Eneste jeg merker er at det er bitterlitt forstyrelser når det er vind, kan det ha noe med at antennen gynger litt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •