NextGenTel med HD kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NextGenTel med HD kanaler

Er i dag kunde hos Nextgentel på en totalpakke, fikk i dag en ny fjernkontroll og infoskriv om oppdatering på tv-platformen til NGT.
    Ser ut til at HD kanaler og ny portal er på vei.
    Får da TV2 HD og SVT HD og Canal+ film HD i første omgang, ser ut til at flere kanaler er på vei etter det jeg har fått med meg.

379,- (39,- dekoderleie betaler jeg vel i tillegg) for totalt 45 kanaler (inkl Canal+ Total) er vel en grei deal?

IP-TV gjør fremskritt i allefall, savner dog en PVR mulighet og håper dette kommer snart.

Ut i fra bildene i manualen jeg fikk ser det ut som Telia sin platform de kjører på (altså samme som i Sverige).

Første IP-TV leverandør over xdsl på HD i verden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn

Første IP-TV leverandør over xdsl på HD i verden?
    I verden, neppe. Jeg hadde 2-3 HD kanaler + ca 100 vanlige kanaler når jeg bodde i frankrike for 2-3 år siden - over ADSL2+.
    Funket forøvrig strålende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    I verden, neppe. Jeg hadde 2-3 HD kanaler + ca 100 vanlige kanaler når jeg bodde i frankrike for 2-3 år siden - over ADSL2+.
    Funket forøvrig strålende.
    Hmm har søkt på nettet men finner ingenting om IPTV på MPEG4 for 2-3 år siden.
    Hvilken leverandør benyttet du isåfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det var Neuf jeg brukte da (som nå er SFR)...men alle leverandørene i Frankrike (Alice, Orange...) leverer dette.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TDC i Danmark leverer også HDTV over ADSL2+.
    TDC - Privat - Tv - Funktioner og tilvalg - HDTV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok noe jeg ikke har fått med meg
    Men uansett så er dette positivt for markedet i Norge, flere aktører presser prisene ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok noe jeg ikke har fått med meg
    Men uansett så er dette positivt for markedet i Norge, flere aktører presser prisene ned.
    Helt enig. Jo flere som kommer på banen, jo bedre er det. "duopolet" trenger konkurranse.

Telekom driver stort innen IPTV, og har levert lenge over dsl.

Det siste nye derfra, er at de nå leverer IPTV uten krav om at kunden abonnerer på internett!? Sist jeg hørte noe derfra, hadde kundemassen passert en mill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du får TV2 HD?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker NextGenTel og har hatt store problemer med homeplug-løsninga deres. Anbefalingen fra support var å bruke en ethernet-kabel i stedet, og det har fungert.

Det blir spennende å se hvordan ting funker med ny software og HD.

Fryktelig irriterende at de ikke kan levere en MediaCenter-basert løsning i tillegg. Jeg har PC på stua og trenger ikke enda en boks/fjernkontroll/... MediaCenter har dessuten bedre brukervennlighet. Menmen...

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIM1982
    Sikker på at du får TV2 HD?
    100% sikker på at TV2 HD kommer i den pakken.
    Skal informere videre om hvordan ting fungerer, har hatt NextTV i over 1år til nå og alt har fungert smertefritt til nå.

Nytt og spennende er vel on demand tjenestene som også kommer inn i pakkene, skal komme tilbake på dette senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100% sikker på at TV2 HD kommer i den pakken.
    Skal informere videre om hvordan ting fungerer, har hatt NextTV i over 1år til nå og alt har fungert smertefritt til nå.

Nytt og spennende er vel on demand tjenestene som også kommer inn i pakkene, skal komme tilbake på dette senere.
    Oppfatter at de har valgt samme linje som Homebase, og tilbyr Viasats ulike kanalpakker i tillegg til sine egne kanaler og C+, derfor er jeg også sikker på, at jeg får TV2 HD, da jeg har alle Viasats kanaler. Viasat fotball, kom f.eks. automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av max7
    Oppfatter at de har valgt samme linje som Homebase, og tilbyr Viasats ulike kanalpakker i tillegg til sine egne kanaler og C+, derfor er jeg også sikker på, at jeg får TV2 HD, da jeg har alle Viasats kanaler. Viasat fotball, kom f.eks. automatisk.
    Det er definitivt ikke det samme som Homebase, NextGenTel er jo eid av TeliaSonera som igjen har egne avtaler med feks tv2 og Viasat, så er nok mer fristilt enn de som må holde seg til de norske systemene.

Så kan avkrefte at NextTV og Homebase er det samme, i det heletatt.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nextgentel bekrefter at de vil sende TV2HD. Viasat vil starte TV2HD fra 11. januar. Dermed er Riks-TV sitt monopol brutt, og andre distributører vil antagelig følge videre.

CanalDigital og TV2 krangler så blekket spruter, så her er det foreløpig full stopp for TV2HD.

NRK1 begynner med HD sendinger fra 12. februar 2010, og vil sende mye fra vinter OL i HD. Fra 2011 vil også NRK2 og NRK3 bli sendt i HD. Sendingene være tilgjengelig på alle "distribusjonsplattformer" fra første dag.

Hvorfor må tv kanalene ha store HD logoer som skjemmer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er definitivt ikke det samme som Homebase, NextGenTel er jo eid av TeliaSonera som igjen har egne avtaler med feks tv2 og Viasat, så er nok mer fristilt enn de som må holde seg til de norske systemene.

Så kan avkrefte at NextTV og Homebase er det samme, i det heletatt.
    Helt korrekt, Nexttv er ikke det samme som Homebase. Og det er jeg meget glad for, med tanke på bildekvalitet og kundeservice. Og mulighet til å skreddesy egen kanalpakke(r) Her kan vi velge fritt i alle Viasats kanalpakker, massevis av enkelt kanaler og C+. Stort utvalg av HD kanaler. Sammensettingen av grunnpakken, kan også endres en gang pr. mnd.

Nexttv er bygd på grunnmuren til Ivisjon, som de kjøpte opp/og eller overtok de ansatte i Ivisjon.

Det jeg mente, er at de tilbyr Viasat start, for å kunne ha TV2 og Tv3 i en pakke. Noe Ivisjon aldri klarte. Homebase bruker også Viasat start som et utgangspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bekreftet dato for oppgraderingen, så da er det nye systemet på plass 08.12.2009
    Nå er jeg meget spent!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag fått testet dette systemet og skal si det ser utrolig lovende ut (kom en dag tidligere?!?)

HD - Kanaler:
    HD kanaler som følger med i dag er TV2HD, SVTHD og Canal+ HD, samt flere på vei etter det jeg har forstått (NRK HD kommer vel på nyåret).

VoD:
    Mange nye HD filmer via VOD, koster vel 59,- pr HD film etter det jeg har sett til nå, ellers så har de tydeligvis samlet flere databaser og satt alt sammen i en enkel filmbutikk. Søkefunksjon som fortløpende lister opp filmer som begynner på de bokstavene du taster inn (Dette har jeg savnet lenge).
    Se mer her: FilmKiosk - NextTV | NextGenTel

PoD:
    Her er vel det mest fantastiske jeg har vært borti i det nye systemet, Canal+ Select, alt som går på Canal+ film kanalene kan bestilles på direkten... Serier og filmer.
    Ser også samme muligheter for Disney, Discovery og Animal Planet
    Se mer her: MediaKiosk - NextTV | NextGenTel

EPG:
    Enkel og oversiktlig, server basert Text-tv så man slipper å vente på at siden skal søkes frem.
    Værmelding, nyhetsside (VG oppdateringer) og ellers en infoside.
    Se mer her: http://www.nextgentel.no/privat/digi...n/tvportal.php

Kanalpakker:
    Ser at de som i dag har RiksTV har muligheten for å få TV2 kanalene for en billigere penge: http://www.nextgentel.no/privat/digi...ker/tv2pakken/
    Ellers så liker jeg følgende tilbud: http://www.nextgentel.no/privat/digi...r/plentytotal/

Syns dette har blitt en meget stor forbedring fra tidligere
    Noen andre som har TV løsning gjennom NGT som har fått det nye systemet opp å gå?

Edit: Savner PVR, dog dette skal i følge kundeservice lanseres i starten av 2010 om alt går som det skal (hehe, ja vi kjenner til Canal Digital)

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott. Dette er løsningen hvis jeg må skrote CD grunnet parring og annet dusteri.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Veldig flott. Dette er løsningen hvis jeg må skrote CD grunnet parring og annet dusteri.
    Kanalene er vel bare enda mer "parret" over IPTV så det hjelper jo mye

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er parringa mellom canal digital og lommeboka som er viktigst å bli kvitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at de har kommet med et ganske bra tilbud, 6 første mnd for 0,- ekke så ille

NextTV | NextGenTel

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •