Dårlig signal på RiksTv/gratis NRK kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig signal på RiksTv/gratis NRK kort

Har nettopp flyttet til et område som det er dårlig dekning av RiksTV. Bor sentralt til med 3 sendere som etter dekningskartet kan mottas, men på grunn av skog og fjell blir det forstyrrelser. Har prøvd flere antenner og retninger, men signalet fra senderene faller ut, spesielt i regnvær. På NRK's tekstTV side 406 står det at de som ikke kan motta bakkenettet kan få et gratis parabolkort for å motta NRK, for det er kun NRK jeg ønsker. Noen som har erfaring om å få dette kortet/mottaker ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harbi
    Har nettopp flyttet til et område som det er dårlig dekning av RiksTV. Bor sentralt til med 3 sendere som etter dekningskartet kan mottas, men på grunn av skog og fjell blir det forstyrrelser. Har prøvd flere antenner og retninger, men signalet fra senderene faller ut, spesielt i regnvær. På NRK's tekstTV side 406 står det at de som ikke kan motta bakkenettet kan få et gratis parabolkort for å motta NRK, for det er kun NRK jeg ønsker. Noen som har erfaring om å få dette kortet/mottaker ?
    Såvidt jeg har forstått det så er kort for å motta NRK via satellitt kun gratis dersom du overhodet ikke har dekning fra bakkenettet. Siden du har dekning men med ustabilt signal så er jeg derfor veldig usikker på om du kan få gratis kortet. Dersom dekningskartet på www.ntv.no viser at boligen din ligger utenfor dekningsområdet så er muligheten for å få gratis kort god.

Se også Gratis parabolkort i nettskyggen - Informasjon - NRK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Såvidt jeg har forstått det så er kort for å motta NRK via satellitt kun gratis dersom du overhodet ikke har dekning fra bakkenettet. Siden du har dekning men med ustabilt signal så er jeg derfor veldig usikker på om du kan få gratis kortet. Dersom dekningskartet på Overgangen til digitalt bakkenett – Norges televisjon (NTV) viser at boligen din ligger utenfor dekningsområdet så er muligheten for å få gratis kort god.

Se også Gratis parabolkort i nettskyggen - Informasjon - NRK
    Takker for svaret.
    Tok det opp med Canal Digital som sender ut gratiskort. Men som ventet var det krav om dokumentasjon fra NRK/NTV om dårlige signalforhold. Så det blir nok en lang vei å gå før stabilt signal kommer her i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret.
    Tok det opp med Canal Digital som sender ut gratiskort. Men som ventet var det krav om dokumentasjon fra NRK/NTV om dårlige signalforhold. Så det blir nok en lang vei å gå før stabilt signal kommer her i huset.

Bare ta en tlf til Viasat, og de fikser det raskt. Det er ihvertfall min erfaring. Har hjulpet 2 venner med dette problemet. Jeg måtte ikke fremskaffe noen dok., bare sa at det ikke var/dårlig Rikstv dekning på aktuell adr.

Minuset er at de er noen kr. dyrere enn CD, mener det var ca. 1500, - for alt.(engangskost.)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd flere antenner og retninger, men signalet fra senderene faller ut, spesielt i regnvær.
    Uten detaljkjennskap til problemet og mottaksforholdene der du bor er det vanskelig å gi noe konkrete tips, MEN signal som varierer med vær og årstid er ofte tegn på noe mangelfullt gain/forsterking (antenne+forsterker).

For mer inngående felterfaring av mottak anbefaler jeg at du går inn på:
    Antenneguide - www.ntv.no og leser spesielt PDF-vedleggene.

/M

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dekoder har du? Kan være store forskjeller her også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •