Dårlig signal på kabel-TV fra Get.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig signal på kabel-TV fra Get.

Hei. Hjemme hos oss har vi 4 tv-er. Alle tvene er koblet til samme vegguttak med 3 splittere. Det som er greia, er at noen steder i huset er det bra signal, og noen steder ikke. Har prøvd å bytte kabler, ta ut splitterne og sånt men det hjelper ikke. Har funnet ut det kommer an på hvor kabelen er plassert. F. eks hvis jeg flytter litt på kabelen eller TVen endrer signalet seg.

Hva er grunnet til dette og hvordan får jeg godt signal over alt?
    Det skal ikke ha noe med splitterne å gjøre i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av steini777
    Hei. Hjemme hos oss har vi 4 tv-er. Alle tvene er koblet til samme vegguttak med 3 splittere. Det som er greia, er at noen steder i huset er det bra signal, og noen steder ikke. Har prøvd å bytte kabler, ta ut splitterne og sånt men det hjelper ikke. Har funnet ut det kommer an på hvor kabelen er plassert. F. eks hvis jeg flytter litt på kabelen eller TVen endrer signalet seg.

Hva er grunnet til dette og hvordan får jeg godt signal over alt?
    Det skal ikke ha noe med splitterne å gjøre i hvertfall.
    Om den fysiske plaseringen av kabelen har betydning for signalene vil jeg anbefale deg og kjøpe ny antennekabel med bedre skjærming.

Kan se for meg at du har en dorlig skjærmet kabel som ligger inntill noe som sender ut EM-støy. Flytter du kabelen litt bort fra støykilden virker det fint.. men legges den intill hakker det eller faller ut helt.

Bare en teori...

Forøvrig er 3 splittere ganske mye kanskje du kan ha hjelp i en veggkontakt forsterker med flere antenneutganger. Eventuelt legge opp noen nye uttak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •