Litt problemer med installasjon av GET HD IP dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt problemer med installasjon av GET HD IP dekoder

Siden jeg nå har fått ordna meg tv på rommet så ville jeg også ha HD signaler og flere kanaler å velge imellom. Defor ble det til at jeg valgte og leie en ekstra GET HD IP dekoder ifra GET. Vi har som sagt en tv ifra før som har samme oppsettet og fungerer utmerket.
    Nå i dag har jeg lagt TP kabel ifra veggtermin/stasjon(dette er en boks i forbindelse med fibernettverket vi har ifra Eidsiva. Den deler ut tv signaler, internett og IP telefoni). og inn til dekoderen på rommet mitt.
    Har fulgt bruksanvisning og gjort alt rikitg med innsetting av kort, koblinger på dekoderen osv.

Men problemet er at dekoderen kommer så langt til at det kommer en grå/hvit skjerm med en tekst sånn ca som dette: Dekoderen starter opp, venligst vent et øyeblikk. (står vel ikke helt sånn, men husker ikke i hodet.)
    Slik kan den stå uendlig, prøvd i flere korte intervaller på 5-10min uten at noe forandrer seg og også 10-30min uten at noe skjer.

Jeg er også usikker på hvilke uttak jeg skal velge på veggterminalen/stasjonen Er vel en spesiell rekkefølge som skal følges, men det arket ble kasta med den første dekoderen vi satte opp for lenge sida. Det er totalt 6 utak. Per i dag så bruker uttak #6 til GET HD tv (fungerer utmerket) og #1 til internett 10mb/10mb.
    Hvilke uttak skal da benyttes for en ekstra tv dekoder:-|

Leverandøren/type for dette er Eidsiva Fiber nettverk og GET, disse partene samarbeider i hedemark. Har forsøkt å få hjelp av Eidsiva, men kommer hele tida på vent i over 10min flere ganger. Det er noe jeg ikke orker så må ringe GET så snart jeg får tid, men om dere har noen tips å komme med så fyr løs.
    Er det slik at kortet i seg selv må aktiveres? Trodde dette kun gjaldt per husstand det med aktivering....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du har en boks fra før, så må kortet aktiveres fra Get sine sentrale systemer. Det kan også hende at du bruker feil port på hjemmegatewayen din, eller at Eidsiva må åpne en ny port for TV. Er redd du må ta en prat med Eidsiva sitt kundesenter...:?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja, får vel prøve en ny runde med Eidsiva da. Prøve litt tidligere på dagen, håpløst å sitte 10min på vent bare for å komme fram til "riktig" person for igjen å bli satt over til andre
    Da får jeg be om at kortet mitt og en ny port skal åpnes da. Merklig slikt ikke kan gjøres når dekoderen sendes ifra lageret dems sammen med kortet:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh:evil:
    Har prøvd i over 1time og 15minutter til sammen nå, 15min er det lengste jeg har jeg vært på vent uten at noen "tekniker" har svart meg. Andre som har hatt probleme med Eidsiva

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter enda en samtale hvor jeg ble lovet at tv'en var fiksa innen dagen var omme(før helga) men skuffa måtte konstatere at ingenting hadde skjedd desverre så ringte jeg her om dagen i ren frustrasjon, trua med å si opp GET og ikke betale regninga. Deretter skjedde følgene. "Vent litt, skal skaffe en som har med aktivering av GET" og 30sek senere fikk jeg snakke med en som kan det og fikk instrukser og bekreftelser på at tv signaler var snart å få. Utrolig at man må true seg til nærmest for å få ordna ting, 2timer senere hadde jeg tv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •