Canal Digital, kun 1 drop-kabel til en vertikaltdelt 2mannsbolig. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital, kun 1 drop-kabel til en vertikaltdelt 2mannsbolig. Tips?

Jeg har flyttet inn i en vertikaltdelt 2mannsbolig hvor jeg trodde det var lagt opp kabel-tv. Jeg ringte canaldigital og sa jeg ville bestille internett og kabel-tv, dem sa da at det ikke var noe abb. på min del av boligen, men at den andre delen av boligen hadde kabel-tv og at min del kanskje var koblet på den.
    Så derfor måtte jeg bestille ny-installasjon og ElTel skulle komme å trekke kabel gjennom veggen og sette opp en ny boks(dem antok at drop-kabelen min lå rett utenfor huset). Hadde besøk av ElTel idag, og nei, det var kun trukket 1 dropp-kabel fra boksen nede i gata og opp til huset. Fra huset til boksen er det ca 30m(20m med gangfelt og 10m med grus). Så skal jeg få en drop-kabel opp til kåken, må det graves mye, så det blir jo en pris på 50-100.000kr noe som er uaktuelt.

Jeg er blitt veldig fornøyd med Canal Digital og hadde håpt å finne en løsning, men finnes det egentlig noen smarte måter å gjøre det på? Uten at jeg må ut med 100.000kr. For da blir det ADSL og riks-tv i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde gå an å splitte den kabelen som allerede går til husene.
    Jeg bor også i et boligfelt med vertikaldelte tomannsboliger. Det går kun en kabel til hver av tomannsboligene, men ved hvert av husene er det en splitter som deler opp denne til en mindre kabel til hver av halvdelene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det både er digital-tv og internett i disse husene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i rekkehus med Canal Digital. Vi har både digital-tv og internett. Så langt jeg vet bruker Canal Digital stjernenett på slike installasjoner, dvs. at det trekkes en felles kabel som splittes ut i en "stjerne" til alle husstandene. Det er mulig "stjernefordelingen" skjer i boksen som ligger et stykke unna boligen din og at det derfor er behov for å trekken en kabel til. En av fordelene med stjernenett i rekkehus er at man ikke mister signalet selv om naboen skulle kappe kabelen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende at det er et stjernenett, men det burde være mulig å sette en form for en splitter på kabelen som kommer opp under verandaen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Vet du om det både er digital-tv og internett i disse husene?
    Har begge deler. Jeg har splittet kabelen som går inn til min halvdel med en HTS-2 splitter som fordeler til første og andre etasje. Internett og digital-tv fungerer fint.
    Dermed burde det ikke være noe problem for deg å bruke en tilsvarende splitter på den ene dropkabelen og fordele til deg og naboen.
    Avhengig av signalstyrken er det mulig at det er nødvendig med en forsterker, men det vil uansett være billigere enn å grave.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital fant seg ikke i det at det var mulig å splitte en dropp kabel på 2 boliger, så da ble det at jeg måtte sende tilbake utstyret som jeg hadde fått i posten av dem, for jeg nekter å betale 17.000kr til canal digital for å legge en ny kabel fra boks og opp til meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •