Prissjokk for TV2 hos RiksTV - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av max7
    Her har nok styret inngått en frivillig avtale. Å prate om monopol da blir håpløst.
    Dårlig argument max7.

Du kjøper frivillig vin og sprit på "vinmonopolet" (så fremt du nyter slikt ). Er det da ikke et monopol fordi du er frivillig kunde? Må man bli påtvunget et produkt før det kan kalles monopol?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Dårlig argument max7.

Du kjøper frivillig vin og sprit på "vinmonopolet" (så fremt du nyter slikt ). Er det da ikke et monopol fordi du er frivillig kunde? Må man bli påtvunget et produkt før det kan kalles monopol?
    Vinmonopolet har nok et monopol i Norge! Men CD er langt fra en monopolsituasjon. Oppfatter faktisk at konkurransen er meget hard i forbindelse med sameier/borretslag.

Man må vel kunne forvente at et styre innhenter flere tilbud. Og velger på vegne av beboerne, alt. legger dette frem for årsmøtet og avstemming. Problemet er at de stort sett tenker kostnader, og CD er billige i sameier.

At noen føler seg påtvunget tjenesten i et sameie, og derfor "skriker" monopol, burde vedkommende kanskje tenkt over før innflytting.

Som før sagt, jeg anbefaler et åpent fibernett, så alle gjøre som de vil.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Om CD har et 100%monopol er et de facto monopol, eller om vi kan kalle det et duopol, spiller ingen rolle for det jeg argumenterte for, nemmlig at card sharing ikke er forbudt ved lov å bruke, så lenge jeg som forbruker allerede har betalt for abonnementet.
    Forstår i grunn ikke hva du maser om her ”superman” hvis du har CD på kabel, så har du veldig lite og klage over. Jeg har CD på kabel siden 2 år tilbake, vi betaler 155 kroner for 36 kanaler + 9 HD kanaler i grunnpakken, kan det bli bedre?

Dessverre så har styret i mitt sameie bestemt at vi skal over på Get neste år. Dermed mister jeg TVNorge HD, Animal Planet HD, National Geographic HD og History Channel HD.

Hvis jeg skal se på Get sin patetiske HD pakke, så må jeg legge ut ekstra 99+149+99= 347 kroner, helt patetisk.

Alt dette grunnet noen løker som vil ha IP telefoni, jeg er pissed off :twisted:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Alt dette grunnet noen løker som vil ha IP telefoni, jeg er pissed off :twisted:
    Hæ? Er det mulig? Er ikke telefoni trådløst i 2009? Utrolig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hæ? Er det mulig? Er ikke telefoni trådløst i 2009? Utrolig...
    Ip-telefon er faktisk kjekt å ha, hvis man ringer mye utlandet. Men ip-telefon i trippelplay konkurrerer sjelden med de beste uavhengige,som i realiteten er tilnærmet gratis.

Og så er SIP på mobilen ikke dumt. Argument nok for et aktivt ip-abo., men nå begynner vel avsporingen å bli kanskje for stor?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvordan det er med GET/Fiber, men de jeg har snakket med som har tatt steget over til IP-telefoni med NGT sliter noe voldsomt med at de stadigvekk mister forbindelsen sin.

Om man vil snakke billig med folk i utlandet så kan man vel bare bruke tjenester på nettet kan man ikke det da?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •