Prissjokk for TV2 hos RiksTV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Tja, vil det hjelpe da? Jeg kan velge noen i tillegg til grunnpakka. Hos meg har de kalt "kortavgiften" noe annet, nemlig "digital årsavgift".
    Disse kortavgiftene kunne sannsynligvis med fordel ha vært kalt årsavgift. De dekker sannsynligvis ikke bare kostnader med smartkortet.

Sannsynligvis dekkes "felles utgifter" for distribusjonen:
    F.eks.
    -Tekniske løsninger og drift.
    -Kundeservice
    -Oppdatering av sikkerhetssystemer for smartkort.
    -Distribusjonskostnader
    -Drift og vedlikehold for elektronisk programguide (EPG)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvor ofte dukker denne kortavgiften opp? Jeg har et rikstv abonement som bestemora mi bruker (jeg tegnet det av rent praktisk årsaker på meg - hun måtte nemlig møte opp i butikken med legitimasjon, noe som ikke er så lett...). Etter 1 1/2 år har jeg ikke sett ei eneste regning, annet enn at dem ringer meg og spør om jeg ikke vil ha flere kanaler...

Kortavgift betales hvert halvår. Og kommer på 1. regning ifra de

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Kortavgift betales hvert halvår. Og kommer på 1. regning ifra de
    Man får heller ikke krav om kortavgift dersom man kun har hatt NRK & TV2. Fra 1.1.2010 stopper "gratis kortet" å fungere så vidt jeg har forstått det. Dvs. gjør man ikke noe så skal det ikke føre til noe annet en at man kun vil se NRKs kanaler.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Tja, vil det hjelpe da? Jeg kan velge noen i tillegg til grunnpakka. Hos meg har de kalt "kortavgiften" noe annet, nemlig "digital årsavgift".
    For å være helt ærlig så vet jeg ikke enda. De tok en avgjørelse på at de skulle satse på fiber nå i høst, og de arbeider nå med å å se på forskjellige tjenesteleverandører, var bl.a. snakk om GET, men regner med at Altibox er ett annet alternativ. Men det å faktisk ha ett alternativ tilgjengelig er en stor opptur bare det.

Personlig håper jeg at de går for Altibox, og de har en større og bedre grunnpakke enn det RiksTV har. Personlig så bruker jeg stort sett bare TVen til sport, og når man da får SVT1, SVT2, STV4, Viasat Fotball og 6 TL-fotballkanaler (regner med at dette er TL kanalene) ogbåde Eurosport 1 og 2 så er det helt klart ett bedre alternativ for meg.

Denne basispakken koster 250kr i måneden, og såvidt jeg vet kan man bruke dette i flere rom uten å betale mer.

Har pdd to abb hos RiksTV, og dette kommer på ca 250kr i måneden det også, men på toppen av disse 250 kronene så må jeg også betale 150 kroner for TV2 Sumo for TL-fotballen og det slipper jeg med Altibox.

På toppen av dette har de også tilleggspakker som gruser RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    alt i verden er vel egentligt slik....
    i dagligvarebutikker og...
    er billigere å kjøpe en stor pakke av en mat ting enn to små... f.eks cola, en 4pk 1,5L koster 39,90 og en 1,5 liter koster alene 17,90... er halv pris det. å slik er alt annet og..
    slapp av folkens god bisniss er kvanta. det gjør en god deal.
    I digitaltv-verdenen betyr det at du får en 4pk med Cola, Cola Light, Solo og Husholdningssaft.
    Hvis du bare liker Cola vil det bli billigere å kjøpe én flaske.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    For å være helt ærlig så vet jeg ikke enda. De tok en avgjørelse på at de skulle satse på fiber nå i høst, og de arbeider nå med å å se på forskjellige tjenesteleverandører, var bl.a. snakk om GET, men regner med at Altibox er ett annet alternativ. Men det å faktisk ha ett alternativ tilgjengelig er en stor opptur bare det.

Personlig håper jeg at de går for Altibox, og de har en større og bedre grunnpakke enn det RiksTV har. Personlig så bruker jeg stort sett bare TVen til sport, og når man da får SVT1, SVT2, STV4, Viasat Fotball og 6 TL-fotballkanaler (regner med at dette er TL kanalene) ogbåde Eurosport 1 og 2 så er det helt klart ett bedre alternativ for meg.

Denne basispakken koster 250kr i måneden, og såvidt jeg vet kan man bruke dette i flere rom uten å betale mer.

Har pdd to abb hos RiksTV, og dette kommer på ca 250kr i måneden det også, men på toppen av disse 250 kronene så må jeg også betale 150 kroner for TV2 Sumo for TL-fotballen og det slipper jeg med Altibox.

På toppen av dette har de også tilleggspakker som gruser RiksTV.
    Du betale 50 kr ekstra pr dekoder pr TV i mnd. Det som kanskje er best med Altibox er internett forbindelsen som banker alt annet....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er bemerkelsesverdig med digital avgift, årsavgift kall det hva som helst, er at dette er dyrere enn mange kanaler...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det som er bemerkelsesverdig med digital avgift, årsavgift kall det hva som helst, er at dette er dyrere enn mange kanaler...
    Vil tippe det er fordi distributøren har skilt ut alle de faste kostnadene i årsagiften eller "nettleien" om man kan sammenlikne det med strømnettet. Kundeservice og drift av tilgangssystemene vil sannsynligvis f.eks. koste like mye pr. kunde enten kunden mottar 5 eller 15 kanaler. Ønsker man kun et par kanaler så blir antagelig de faste grunnkostnadene veldig store i forhold til betalingen den/de aktuelle TV kanalene skal ha.

Nå endrer RiksTV prisingen slik at kortavgiften blir bakt inn i abbonementsprisen ( på samme måte som CD har gjort for satellittabbonenter). Uansett så blir "nettleien" kr.120 pr. måned.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke de nye prisene til å stemme.

"Med RiksPakken får du 70% rabatt på abonnement 2-6. Grunnprisen dekker intil 6 abonnement/programkort, uavhengig av om du velger RiksPakken eller Fritt Valg."

Abonnement 1 160,-
    Abonnement 2-6 85,-

Lurer på hvordan de får 85 kroner til å være 30% av 160. De kan jo ikke regne 30% av abn 1 + grunnprisen om det er det de har gjort (noe som stemmer ca. med summen de har kommet frem til over).

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    "Med RiksPakken får du 70% rabatt på abonnement 2-6. Grunnprisen dekker intil 6 abonnement/programkort, uavhengig av om du velger RiksPakken eller Fritt Valg."

Abonnement 1 160,-
    Abonnement 2-6 85,-

Lurer på hvordan de får 85 kroner til å være 70% av 160. De kan jo ikke regne 70% av abn 1 + grunnprisen om det er det de har gjort (noe som stemmer ca. med summen de har kommet frem til under).
    1. 70% rabatt betyr ikke at du betaler 70%, men 30%. Du mener sikkert 30% av 160, noe som sikkert gjør eksempelet enda verre.
    2. Det er ikke noe under her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det som er merkelig er at "digital avgift" eller "kortavgift" bare tilkommer på Viasat sine pakker. Hvis du har Viasat pakken hos Altibox så tilkommer kr. 349 x 2 per år. Men har du standardpakken fra Altibox så slipper du denne avgiften. Tilsvarende er det hos Homebase tidligere. Men nå har de giftet seg med Viasat så da må du betale årsavgiften uansett, men jeg tror de har en lavere sum (kr. 499/år tror jeg).

Slike avgifter bidrar bare til å lure forbruker. Kjøper jeg en pakke fra leverandør A eller B vil jeg vite hva det koster per måned, inklusiv alt. Alt annet er lureri. Nå har CD og RiksTV gjort det slik det skal. Får håpe at Viasat følger med.

/Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg

Abonnement 1 160,-
    Abonnement 2-6 85,-

Lurer på hvordan de får 85 kroner til å være 30% av 160. De kan jo ikke regne 30% av abn 1 + grunnprisen om det er det de har gjort (noe som stemmer ca. med summen de har kommet frem til over).
    Det ser absolutt ut til at det er det de gjør, jo.

Men, det er jo nesten perverst at de skal ha full pris for alle kanalene for hver ekstradekoder, hvis du bare skal ha enkeltkanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Man får heller ikke krav om kortavgift dersom man kun har hatt NRK & TV2. Fra 1.1.2010 stopper "gratis kortet" å fungere så vidt jeg har forstått det. Dvs. gjør man ikke noe så skal det ikke føre til noe annet en at man kun vil se NRKs kanaler.
    Er du sikker på dette. Jeg har et slikt kort og om man leser kontrakten bokstavelig kan de komme til å sende første regning med kortavgift etc ved årsskiftet. Jeg vurderer om jeg må sende skriftlig oppsigelse på mitt "enkeltkanalkort". Riks-TV får vel et problem med å innkreve disse regningene fra et par hundre tusen abonnenter som eventuelt får denne regningen som et sjokk ved nyttårstider, så det spørs hva de vil gjøre.

Men har du sikre opplysninger om hva som skjer med enkeltkanalsabonentene?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bfk
    Er du sikker på dette. Jeg har et slikt kort og om man leser kontrakten bokstavelig kan de komme til å sende første regning med kortavgift etc ved årsskiftet. Jeg vurderer om jeg må sende skriftlig oppsigelse på mitt "enkeltkanalkort". Riks-TV får vel et problem med å innkreve disse regningene fra et par hundre tusen abonnenter som eventuelt får denne regningen som et sjokk ved nyttårstider, så det spørs hva de vil gjøre.

Men har du sikre opplysninger om hva som skjer med enkeltkanalsabonentene?
    Ja det er jeg rimelig sikker på.

Dette er sakset fra et annet forum:
    Da har jeg snakket med min kontaktperson i rikstv, og fått klarhet i dette her smile.gif.

Har du "enkeltkanaler" i dag, så vil du få et brev fra rikstv som sier at du vil miste tv2-tilgangen og kanaltilgangen fra og med 01.01.10. Gjør du INGENTING, vil ingenting annet skje enn at du mister kanalene.

Ingen gebyrer eller regninger, og ikke noe kort som må leveres inn. Så da har vi det klart, beklager feilinfoen.

Dette regner jeg med at man også lett kan få bekreftet ved å kontakte RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kode:
    Takk for din henvendelse

Det er RiksPakken på kroner 160,- og i tillegg grunnprisen 
    på kroner 120,- som blir da kroner 280,-.

Det blir 70% rabatt på kroner 280,- som er da kroner 85,-.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Da var det som jeg todde, vil si at det grenser litt til villedende markedsføring når man oppgir 70% rabatt på abn. 2-6. Grunnprisen er jo så vidt meg bekjent ikke en del av RiksPakken abn. 1, denne grunnprisen får man jo uansett om man har enkeltkanaler eller hva man måtte ønske.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bare RiksTV som har kreativ prissetting

Begynte å se på prisene til RiksTV, og ble noe overrasket av at prisen på RiksPakken har gått opp fra 189 kr til 280 kr (160 for kanaler +120 i fastpris). Ble da noe oppgitt og sjekket derfor Canal Digital og deres priser. Rett før jeg bestilte RiksTV var jeg i ferd med å bestille HDPVR på parabol, og mente at prisen på Family var ca 250 kr. Og det var den fortsatt, nemlig 244 kr. Problemet er nå bare at "De mest populære norske kanalene" tydeligvis er plukket ut av Family-pakken, og at disse kanalene (Norgespakken) er obligatorisk for å få bestille Family. Norgespakken er dog "rabattert" og koster Family-kundene 66,50 kr, dvs at Family-pakken i praksis har økt fra 244 til 310 kr.
    Det er ihvertfall bra at parabol-leverandørene reklamerer for at de IKKE øker prisene som følge av at TV2 blir betalings-tv. De finner bare en annen grunn til å gjøre det...

Når det er sagt så er vel det frie kanalvalget til RiksTV ikke helt bra det heller. For de 160 kr RiksPakken koster så får man kanskje akkurat de "vanlige" kanalene, og da er det like greit å betale det samme for RiksPakken og få endel kjekt-å-ha-kanaler på kjøpet. Men det er vel det de regner med...

Morsom bransje!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Begynte å se på prisene til RiksTV, og ble noe overrasket av at prisen på RiksPakken har gått opp fra 189 kr til 280 kr (160 for kanaler +120 i fastpris).
    Vel, grunnbeløpet på 120,-/mnd har erstattet kortavgiften som var på 399,-/halvår, så prisforskjellen er ikke fullt så stor. Dessuten var vel den gamle prisen 199,-/mnd. var den ikke? Reell månedspris har da vært 265,50 før, så prisøkningen er altså på 14,50.

Men, jeg er enig i at 280,-/mnd er alt for dyrt i forhold til hva man får.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, grunnbeløpet på 120,-/mnd har erstattet kortavgiften som var på 399,-/halvår, så prisforskjellen er ikke fullt så stor. Dessuten var vel den gamle prisen 199,-/mnd. var den ikke? Reell månedspris har da vært 265,50 før, så prisøkningen er altså på 14,50.

Men, jeg er enig i at 280,-/mnd er alt for dyrt i forhold til hva man får.
    Det var da enda bra, og det er godt noen følger med.
    Synes Canal Digital har gjort dette på en ganske sleip måte, hvor prisen på Family er den samme som tidligere, men hvor man i tillegg må betale ekstra for noe som var inkludert i pakken tidligere. Ordlyden i prisoversikten er ganske snedig: "Familykunder FÅR rabattert Norgespakke INKLUDERT til 66,50 kr/mnd. Ordinær pris 199/mnd. Familypakken FORUTSETTER abonnement på Norgespakken."
    Når det gjelder pris, så er jeg enig i at det begynner å bli vel dyrt.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Homebase

"Tilsvarende er det hos Homebase tidligere. Men nå har de giftet seg med Viasat så da må du betale årsavgiften uansett, men jeg tror de har en lavere sum (kr. 499/år tror jeg).

Slike avgifter bidrar bare til å lure forbruker. Kjøper jeg en pakke fra leverandør A eller B vil jeg vite hva det koster per måned, inklusiv alt. Alt annet er lureri. Nå har CD og RiksTV gjort det slik det skal. Får håpe at Viasat følger med.

/Øystein[/QUOTE]

Stemmer, Homebase har en digitalavgift på 499.
    Men den dekker hele husstanden. Forøvrig dekker abo.et også hele huset, 259 kr pr mnd/32 kanaler, der vi selv velger 10 stk. Har Homebase på 4 stk M1910-bokser. Når vi i tillegg har kjøpt og eier boksene, har vi heller ikke noen mnd-utgifter på disse. Derfor kommer Homebase veldig gunstig ut. Evt. tilleggspakker, så gjelder abo.et alle boksene.

Max7

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •