Rikstv fremfor Canal Digital.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rikstv fremfor Canal Digital.

Hei.

Bor i borettslag, og har canal digital HD dekoder m/kanaler inkludert i husleien.

Har kjøpt meg ny tv med mpeg4, og tenkte derfor at det kanskje ville være greit og samtidig mindre rot (med ledninger og slikt) å bytte til Riks-tv. Tenker da kun på kortet man putter inn på siden av skjermen.

Er det KUN dette kortet jeg trenger? Hvor mye koster det meg i måneden? Vil virkelig tv-signalet og lyden bli bedre, og hvilke tv-kanaler er inkludert?

Er nemlig så lei av å ha antenneledningen på tvers av stuegulvet, kun fordi antenneuttakket er satt på andre siden av rommet av hvor tvn står.

Takk for svar.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du heldig, slipper du med en antenne oppå TV`n. Da bør du regne med at signalet fallerbort når noen går mellom din antenne og i retningen antennen peker. Regn også med bortfall av signal ved bruk av microbøge ovn.... Tenk etter hvor pent det er med en antenne-sak rett over tv'n. Alternativet er dermed utendørs antenne, men da forsvinner jo poenget ditt... Du trenger en CAM i tillegg til kortet. Antageligvis får du kjøpt dette i en pakke, mot å binde deg i 12 mnd.

Signalet blir temmelig likt det du i dag får via CD-HD dekoderen din, hvis du bruker hdmi ledning.

Jeg ville heller ha beholdt opplegget slik du har det i dag, men brukt litt energi på å legge ledninger pent, evt. kjøpt en CD-cam og kort og brukt dette direkte inn i TV'n hvis TV'n din støtter DVB-C og idtv.

Sjekk Riks-tv sine sider for kanaler og priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RiksTV hjemme og bruker en liten bordantenne som står på gulvet bak noen blomster, og det fungerer fett. Ikke noe problemer med microbølgeovner og slike ting, men den blir litt forstyrret av oppvaskmaskina, da blir det blokker i bildet i ca. ett sekund.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Hei.

Bor i borettslag, og har canal digital HD dekoder m/kanaler inkludert i husleien.

Har kjøpt meg ny tv med mpeg4, og tenkte derfor at det kanskje ville være greit og samtidig mindre rot (med ledninger og slikt) å bytte til Riks-tv. Tenker da kun på kortet man putter inn på siden av skjermen.

Er det KUN dette kortet jeg trenger? Hvor mye koster det meg i måneden? Vil virkelig tv-signalet og lyden bli bedre, og hvilke tv-kanaler er inkludert?

Er nemlig så lei av å ha antenneledningen på tvers av stuegulvet, kun fordi antenneuttakket er satt på andre siden av rommet av hvor tvn står.

Takk for svar.
    Det vil bli mye dyrere for deg dersom du skal ha mer enn NRK og TV2. Skal du ha mer enn NRK og TV2 på RiksTV så må du kjøpe en CAM som sannsynligvis koster rundt en tusenlapp mens abbonementet koster ca. 280kr pr. måned (alle avgifter inkludert).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV er overraskende dyrt for noe som man får inn over antenne.

Skjønner ikke hvorfor du har lyst å kaste kabel-TV på båten når det er inkludert i husleia.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •