Canal PLus Sport HD på Altinbox?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal PLus Sport HD på Altinbox?

Heisann,

Noen som har noe informasjon eller formening om vi vil få tilgang til denne canalen i Altinbox sin Canal Plus pakke eller hvordan vi evt. kan påvirke dette?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Lite sannynlig at denne dukker opp da Canal Digital/Telenor selv har enerett på distribusjon av denne over IPTV. Altibox får altså ikke lov å levere denne til sine kunder. Litt som med TVNorge HD som er ekskusivt til Canal Digital og tildels TV2 HD hos RiksTV (priset den ut for å kun ha den på RiksTV)

C

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Hei

Lite sannynlig at denne dukker opp da Canal Digital selv har enerett på distribusjon av denne over IPTV.

C
    Canal Digital og Canal + er ikke det samme. Altibox har jo C+Film HD. Jeg vet ikke hvorfor de ikke har C+Sport HD. Men jeg blir i allefall ikke kunde før de har det. Vi kan begynne med å mase på kundeservice om å få inn denne kanalen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Canal Digital og Canal + er ikke det samme. Altibox har jo C+Film HD. Jeg vet ikke hvorfor de ikke har C+Sport HD. Men jeg blir i allefall ikke kunde før de har det. Vi kan begynne med å mase på kundeservice om å få inn denne kanalen.
    Tror dette var tilfellet i starten men det er lenge siden Canal+Sport HD ble tilgjengelig for andre operatører.

Andre operatører enn CD har i lengre tid har sendt Canal+ Sport HD. F.eks. GET kabeltv. De store kabeltv operatørene i Danmark(YouSee) og Sverige(ComHem) sender også Canal+ Sport HD.

Canal Digital har heller ikke noe IPTV i Norge.

Tipper kanskje at noe av situasjonen er at Canal+Sport HD er dyr å distribuere men det må jo være litt surt at operatøren ikke sender kanalen siden CanalSport HD allerede inngår i prisen for Canal+ sin total pakke og sport pakke.

Canal+Film HD inngår i total og film pakken.
    Pakkene har jo samme pris uavhengig av operatør så da er det litt synd at kanaler mangler.
    CANAL+

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har vel planer om å levere IPTV til Telenors fiberkunder (om de ikke gjør det allerede)så vidt jeg vet. De andre leverandørene sender ikke IPTV og rettighetene det var snakk om handlet om distribusjon av kanalen over IPTV såvidt jeg husker.

Jeg kan selvsagt ta feil og at det er pengene som gjør det, men jeg tror ikke det. Prisen på kanalpakken inn til distributør er nok den samme om C+Sport HD er med eller ikke.

Men, klager man nok så får man nok et offisiellt svar fra Altibox etterhvert.

C

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på kanalpakken inn til distributør er nok den samme om C+Sport HD er med eller ikke.
    C
    Men distributøren må antagelig selv dekke kostnadene med utstyret som skal til og båndbredden (litt over 20Mbps ). Kanskje ikke et problem for Lyse fiber/IPTV men de må jo trolig leie linjer for å distribuere datastrømmen til alle fibernettene som har avtale med Lyse. Uten kostnad er det ikke men det er kanskje en dråpe i havet i den store sammenhengen.

Lyse vil sannsynligvis heller ikke få økte abbonementsinntekter siden C+ pakkene koster det samme uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har vel planer om å levere IPTV til Telenors fiberkunder (om de ikke gjør det allerede)så vidt jeg vet. De andre leverandørene sender ikke IPTV og rettighetene det var snakk om handlet om distribusjon av kanalen over IPTV såvidt jeg husker.

Jeg kan selvsagt ta feil og at det er pengene som gjør det, men jeg tror ikke det. Prisen på kanalpakken inn til distributør er nok den samme om C+Sport HD er med eller ikke.

Men, klager man nok så får man nok et offisiellt svar fra Altibox etterhvert.

C
    Du har nok desverre rett. Altibox får nok ikke heller lagt ut C+Sport HD så lenge Telenor sitter på enerettighetene til C+Sport HD distribuert over IPTV, beklageligvis. Hvor lenge denne avtalen gjelder, vet jeg ikke. Men det må vel være mulig å få svar på.

Har selv C+Total via Homebase IPTV. Vi har heller ikke tilgang til C+Sport HD, kun filmHD. Her er det ikke pengene som rår, men manglende rettigheter. Kostnadsmessig er det ikke noe som hindrer denne distribusjonen. Homebase er vel det leverandøren som har lagt ut flest HD-kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sport Hd