Revidert erfaring med Grundig DTR 8860?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Revidert erfaring med Grundig DTR 8860?

Hei, nå en god stund etter Grundig lanserte PVRen sin, hva synes folk om den? Vurderer å kjøpe en selv, men de erfaringene jeg leser er mer om barnesykdommer osv. Har boksen blitt voksen nå? Hva er bra og hva er dårlig med den? Bør jeg vurdere andre løsninger slik som mediacenter eller dreambox?

Er primært ute etter erfaringer og ikke store diskusjoner om mediacenter og dreamboxløsninger (de er det nok av her inne allerede ;-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd, men du bør nok vente til etter neste oppdatering. Jeg har tro på at den da blir enda bedre.

Serieopptak vil da være på plass ...og i følge Grundig så er det største irritasjonsmomentet mitt borte med den oppdateringen, nemmelig det at den er utrolig treig og laggete innimellom.

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du når denne oppdateringen kommer til å skje?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er treig tror jeg ikke det blir noe særlig bedring på. Min er spesielt treig når den tar opp ett program, altså at begge tunerene er i bruk (en med timeshift og den andre med opptak) Har vært i kontakt med Grundig og de sier at det er hardware relatert. Kan jo håpe at de har klart å komme frem til en smidig software løsning på problemet men det siste jeg hørte fra dem var ikke særlig positivt.

Hadde man kunne skru av timeshift (noe som muligens kommer i en senere oppdatering) tror jeg mye ville løst seg.

Har fra før av hatt Canal Digital sin HD-PVR og syntes Grundig boksen er mye bedre å ha med å gjøre.

edit:
    Oppdateringen er nå lovet i løpet av oktober.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i CD sin HD-PVR, ser at Riks-tv tilbyr samme type, holder meg LANG vekke fra den :-). Kjipt med treghet pga hw, det kan liksom ikke fikses via software tipper jeg. Hadde serieopptak på det gamle mediacenteret, det er utrolig verdifult!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    edit:
    Oppdateringen er nå lovet i løpet av oktober.
    Det vil vel si november om jeg kjenner Grundig rett. Hvor har du det fra forresten?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var service manager i Grundig Norge som sa det. De hadde ett møte med RiksTV angående dato forrige tirsdag, men ikke hørt noe etter det. Sikkert ikke noe de vil ut med hvis det er planlagt reklame rundt lansering av VOD osv. Satse på den kommer snart for etter det jeg har forstått er den ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Det var service manager i Grundig Norge som sa det. De hadde ett møte med RiksTV angående dato forrige tirsdag, men ikke hørt noe etter det. Sikkert ikke noe de vil ut med hvis det er planlagt reklame rundt lansering av VOD osv. Satse på den kommer snart for etter det jeg har forstått er den ferdig.
    Slutten av november 09 er vist siste dato i følge en annen tråd på dette forumet. :\

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Slutten av november 09 er vist siste dato i følge en annen tråd på dette forumet. :\
    Jah, erfaring viser vel at det aldri blir levert til lovet tid? Herrlig når teknoselskap sier at det kommer til eksempelvis "våren" det vil Juli e.l.
    Men det spiller vel egentlig ingen rolle om jeg kjøper den nå eller senere for oppdateringen kommer jo senere uansett? Eller kommer det nye PVRer til Riks-TV?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda, satse på det er feil. Hadde vært greit å få serieopptak og to samtidige opptak i orden snart. Spurte om de ikke kunne lage en mellomversjon med oppdateringene uten VOD funksjonen men det var nok ikke aktuelt.

Kommer nok flere PVR bokser, men Grundig er nok ett av bedre valgene. Er vel også kun denne som støtter VOD tjenesten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet en ny HDPVR dekoder "Intek HDPV-T12CX" ( RiksTV - Intek HDPV-T12CX ), men har sett veldig lite info om denne. Sagem er bare å styre unna, alt jeg har sett fra Sagem har vært vannvittig dårlig. Så Grundig er nok det beste valget, jeg er som tidligere nevnt fornøyd med dekoderen, men savner hyppigere oppdateringer og oppdateringer til lovet tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må le, ser nå på hjemmesiden til Grundig at "ny softwareoppdatering til DTR 8860 kommer i september, inneholder Riks-tv VOD.".
    2 stygge feil:
    1. Den har ikke kommet enda
    2. Det er ingen nyhet siden vi nå er i oktober

Hmmmm skeptisk :-)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, litt treige med å oppdatere sidene sine. Den kommer nok i slutten av november, selv om ingen endelig dato er satt.

Jeg må nok sette seriene på opptak dag for dag en stund til gitt. Håper de har funnet noen feil i software og at ikke alle utsettelser er fordi RiksTV holder igjen på grunn av sin VOD tjeneste. Har ikke altfor stor tro på den tjenesten altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mail fra grundig

Fikk mail fra Grundig i dag.

"Takk for din henvendelse. Vi har dessverre opplevd ytterligere forsinkelser på denne oppdateringen og har for øyeblikket ikke satt noen sikker dato da software fortsatt testes. Vi har mange forespørsler rundt dette og jeg kan legge deg til på en oppfølgingsliste dersom du vil ha beskjed så fort vi kan gå ut med en dato? Vår forhåpning er at nedlasting er klar i november. Vi beklager igjen denne utsettelsen og skulle selvfølgelig gjerne vært den foruten."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en oppdatering fra Grundig. Det er VOD tjenesten som forsinker utrullingen. Sendte spørsmål om det var P-VOD som forsinket oppdateringen, for tilbakemeldingen jeg fikk fra Grundig i August var at alt var klart, de ventet bare på dato.

"Det er bl.a VOD tjenesten som har noen "bugs" som vi må bli kvitt. Mye har vært klart, men det har dukket opp forbedringer i etterkant som vi også ønsker å legge til. "

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring

Min erfaring er at harddisken på min sånn boks nettopp takket for seg. Den var 1 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med min også. Mistenker at den går for varm og kutter.
    Funker greit noen timer om morgenen, men blir verre utover dagen. Utpå kvelden går den helt i stå. Leverer den inn over helgen. Min er litt over ett år gammel.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, min tok også kvelden i dag, merkelige lyder fra HD og alle opptakene er borte

Noen som vet om det går an å bytte disk selv i denne ? Bruker den standard SATA-disker ? En 2.5" SSD hadde vært fristende å satt inn, jeg har etter flere havarier begynt å hate harddisker med bevegelige deler...:/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Har mottatt Intek HDPV-T12CX

Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Har kommet en ny HDPVR dekoder "Intek HDPV-T12CX" ( RiksTV - Intek HDPV-T12CX ), men har sett veldig lite info om denne. Sagem er bare å styre unna, alt jeg har sett fra Sagem har vært vannvittig dårlig. Så Grundig er nok det beste valget, jeg er som tidligere nevnt fornøyd med dekoderen, men savner hyppigere oppdateringer og oppdateringer til lovet tid.
    Fikk akkurat i hus boksen i ettermiddag, var koplet opp på noen minutter. Virker å være meget bra byggekvalitet, gode, norske menyer, velfungerende EPG. Enkelt å plotte inn opptak direkte fra EPG. Kan ta opp 2 kanaler samtidig og samtidig se på opptak. Har ikke erfaring med Grundig sin PVR, men etter det jeg kan se er spesifikasjonene minst like gode på Intek sin (mangler riktig nok digital tekst-TV, så vidt jeg forstår). Meget rask og god service fra Tantec som forhandler, og atskillig lavere pris enn Grundig sin boks, bare 2495 vs. 4-5000 for Grundig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy INTEK HDPV-T12CX - Hurra??

Har også kjøpt meg en INTEK HDPV for å kunne se TV-programmer på tidspunkt som passer meg. Men det der med tidsinnstilte opptak (PVR-Opptaker) er bare tull. Iblant går alt helt greit, OK opptak, men iblant nekter den blankt å gjøre noe som helst (selv om opptaksbestillingene står i PVR-lista også etterpå). Enkelte dager går en glipp av 30 % av opptaka, andre dagar opptil 100%. Helt usystematisk, tilfeldig. Tenkte det var noe feil med dette eksemplaret, og fikk bytte på butikken. Men den nye boksen er like håpløs.

?????? Kan det være et parti der alle bokser har samme feilen? Eller er det bare et helt usselt produkt???? Teller på knappan om det er noen vits å prøve enda en boks, eller om jeg skal forlange pengane tilbake og satse på noe anna....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •