Revidert erfaring med Grundig DTR 8860? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg har no fått ny Grundig-boks. Vet ikke hva som feilte den gamle, men ble ikke forsøkt reparert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kolkri
    Fikk akkurat i hus boksen i ettermiddag, var koplet opp på noen minutter. Virker å være meget bra byggekvalitet, gode, norske menyer, velfungerende EPG. Enkelt å plotte inn opptak direkte fra EPG. Kan ta opp 2 kanaler samtidig og samtidig se på opptak. Har ikke erfaring med Grundig sin PVR, men etter det jeg kan se er spesifikasjonene minst like gode på Intek sin (mangler riktig nok digital tekst-TV, så vidt jeg forstår). Meget rask og god service fra Tantec som forhandler, og atskillig lavere pris enn Grundig sin boks, bare 2495 vs. 4-5000 for Grundig!
    Hello. Can anybody help me? I bought an Intek HDPV-T12CX and I don't have a manual. There are two red buttons ant the romete control. One TV, and one STB. What is a TV button for? Is it to turn on TV? Help me. (Sorry - Jeg snakker ikke norsk.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lameris
    Hello. Can anybody help me? I bought an Intek HDPV-T12CX and I don't have a manual. There are two red buttons ant the romete control. One TV, and one STB. What is a TV button for? Is it to turn on TV? Help me. (Sorry - Jeg snakker ikke norsk.)
    This button is for powering on and off your TV set. I'm not really sure how to program this, but if you contact the dealer that sold you the PVR, he should be able to help, or direct you to someone who can.

Kind regards

RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrur av min 8860 virker det som om hardisken ikke slår seg av? Noen som vet om dette er tilfellet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    This button is for powering on and off your TV set. I'm not really sure how to program this, but if you contact the dealer that sold you the PVR, he should be able to help, or direct you to someone who can.

Kind regards

RiksTV
    Problem is that dealer is Lithuanian TEO - telecom, ant they do not helped me. I think maybe in Norway somebody knows more about this PVR. A manual, that came with this PVR is very short, and there is no information how to program the remote.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At last I found how to program the remote. Press ant hold TV, then press and hold OK until red LED lights. Release bouth. Press TV again, then press OFF button on the tv remote, red LED flashes three times, then press and hold TV ant press OK. I think, I did so, but I am not quite sure.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek

jeg har kjøpt Intek HDPV-T12CX fungerer kjempe fint. enkel å kople opp.
    bedre signaler inn en grundig standard boks. har nå 99% og 100% med forsterker fra clas olshon

kjempe bra program oversikt enkel å ta opp (PVR) også med serie. min sønn 9år brukte 5min så var det ikke noe problem.

har ikke noen feil enda 2uker gammel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min Grundig DTR8860 tok kvelden

Hei

Min har også tatt kvelden no. Byrja for ca. 2 veker sidan, då "fraus" bilete plutseleg og den reagerte ikkje uansett kva eg prøvde å gjera. Tok då straumen og slo den på igjen, då fungerte den greit eitpar timar - men så skjedde det samme igjen. Noko anna som byrja skje var at den gjekk i "test" modus ca. 1 gong kvar time. Og då brukte den 2-3 minutt på å komma opp igjen..

På Sundag skjedde dette med at bilete "fraus" kvart 15.minutt for ein periode, så då fann eg ut at nok var nok. Eg kjøpte min via Multicom, og på deira heimesida står det at "ved problem med digital tuner frå Grundig, så må den sendast til Multicom for reparasjon". Så igår sendte eg min, så no er det slutt på pause funksjon og opptak. Håpar den blir reparert snart eller eventuelt at eg får ein ny. Har vore veldig fornøgd med den når den har fungert, det einaste er at den reagerer litt tregt iblant..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blåbær
    Har også kjøpt meg en INTEK HDPV for å kunne se TV-programmer på tidspunkt som passer meg. Men det der med tidsinnstilte opptak (PVR-Opptaker) er bare tull. Iblant går alt helt greit, OK opptak, men iblant nekter den blankt å gjøre noe som helst (selv om opptaksbestillingene står i PVR-lista også etterpå). Enkelte dager går en glipp av 30 % av opptaka, andre dagar opptil 100%. Helt usystematisk, tilfeldig. Tenkte det var noe feil med dette eksemplaret, og fikk bytte på butikken. Men den nye boksen er like håpløs.

?????? Kan det være et parti der alle bokser har samme feilen? Eller er det bare et helt usselt produkt???? Teller på knappan om det er noen vits å prøve enda en boks, eller om jeg skal forlange pengane tilbake og satse på noe anna....
    Hei

Plages også med denne boksen. Planlagte opptak starter aldri, dvs de ligger i listen over planlagte opptak og jeg ser at tuneren jobber men opptakene er aldri tilgjengelig for visning etterpå. Det rare er at opptakene faktisk har tatt opp plass på hardisken. Pause-funksjonen fungerer bra og det samme med opptak som startes manuelt under program. Fikk byttet til ny tuner men dette hjalp ikke i det hele tatt. Akkurat samme feil.
    Tantec har ingen løsninger på problemet og tilbyr meg pengene tilbake. Men hva gjør jeg da med abbonement som jeg måtte signere for å få denne finansiert? Jeg er ikke sikker på om jeg vil har Riks-tv i det hele tatt etter disse problemene. Opplever også mye hakking under sending selv om signalstyrke og signalkvalitet ligger helt opp mot 100%. Vurderer å gå tilbake til parabol.
    Stiller meg også kritisk til Tantec sin kundeoppfølging. Måtte faktisk kontakte forbrukerombudet for å få en bekreftelse på at jeg som kunde ikke skulle betale for retur av dekoderen. Fikk etter mange mail svar fra Tantec om at de skulle returnere fraktkostnader, men har enda ikke sett noe til de pengene...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaffel
    Hei

Plages også med denne boksen. Planlagte opptak starter aldri, dvs de ligger i listen over planlagte opptak og jeg ser at tuneren jobber men opptakene er aldri tilgjengelig for visning etterpå. Det rare er at opptakene faktisk har tatt opp plass på hardisken. Pause-funksjonen fungerer bra og det samme med opptak som startes manuelt under program. Fikk byttet til ny tuner men dette hjalp ikke i det hele tatt. Akkurat samme feil.
    Tantec har ingen løsninger på problemet og tilbyr meg pengene tilbake. Men hva gjør jeg da med abbonement som jeg måtte signere for å få denne finansiert? Jeg er ikke sikker på om jeg vil har Riks-tv i det hele tatt etter disse problemene. Opplever også mye hakking under sending selv om signalstyrke og signalkvalitet ligger helt opp mot 100%. Vurderer å gå tilbake til parabol.
    Stiller meg også kritisk til Tantec sin kundeoppfølging. Måtte faktisk kontakte forbrukerombudet for å få en bekreftelse på at jeg som kunde ikke skulle betale for retur av dekoderen. Fikk etter mange mail svar fra Tantec om at de skulle returnere fraktkostnader, men har enda ikke sett noe til de pengene...
    Kan feilen rett og slett ligge hos Rikstv? Grundig opptakeren sliter med mye av det samme. Kan det være at Rikstv ikke oppdaterer epg'n tilstrekkelig?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •