Canal Digital øker prisene - igjen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital øker prisene - igjen!

Canal Digital gjør meg bare sintere og sintere. Nå øker de månedsprisen for den digitale grunnpakken fra 249,- til 274,-. Det er jo bare noen måneder siden de økte månedsprisen fra 229,- til 249,-! Og kanskje bare halvannet år siden grunnpakken kostet 199,-!? Det blir en økning på 37,6% det!

Dette betaler vi altså for å kunne se på TV med bl.a. HD PVR-en deres, det mest ubrukelige elektroniske produktet jeg noen gang har lagt mine hender på! Dette skrapet skulle aldri vært i salg. Jeg vil kalle det svindel å ta 3000 kr for denne dekoderen. Og det sier jeg i fullt alvor.

Og samme hvor mye vi forbrukere klager, og samme hvor mange artikler DinSide og Teknofil skriver, så gjør ikke Canal Digital en dritt. Jo, vent! De øker månedsprisen til 274,-.

Jeg er så møkka lei av Canal Digital at det holder på å rable for meg. De har de dyreste prisene og de dårligste produktene! Men så er vel det mottoet til Telenor også? Men hva kan vi forbukere gjøre med det? Ingen ting. Vi er maktesløse. Canal Digital har monopol. Samme hvor mye vi måtte ønske å bytte leverandør, så må vi bare finne oss i å blir herset med av Canal Digital.

Nå holder det ikke å kjefte og smelle på et debattforum lenger. Jeg vet at det er mange her inne som er like lei av Canal Digital som jeg. DinSide og Teknofil her skrevet mange artikler, men nå må de elendige produktene, den håpløse kundebehandlingen og de dyre prisene til Canal Digital få større oppmerksomhet. Nå er det tid for at TV 2 Hjelper Deg kommer på banen.

Men jeg har vel i bunn og grunn gitt opp håpet om at Canal Digital kan levere gode produkter til en forsvarlig pris. Derfor gidder jeg snart ikke lenger å rope om forbedringer som aldri kommer. Nå vil jeg har fritt operatørvalg!

Mange snakker om fritt kanalvalg, og det er vel og bra, men fritt operatørvalg er mye viktigere spør du meg!

Det var vel et hjertesukk....? :evil:

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kanselere?

Hvorfor har du CD til å begynne med?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er de som eier TV-kabelen min. Jeg har ikke noe valg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe parabol og Viasat, eller Riks-TV.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller streame fra nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3

Dette betaler vi altså for å kunne se på TV med bl.a. HD PVR-en deres, det mest ubrukelige elektroniske produktet jeg noen gang har lagt mine hender på!
    Ingen som har meldt seg på denne greia kan etterpå komme å klage til oss andre på at det er et dårlig produkt. Problemet har nettopp oppstått fordi ukritiske forbrukere kjøper TV fra disse utsugerne. Du visste at operatøren har monopol før du inngikk avtalen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av feisty
    Ingen som har meldt seg på denne greia kan etterpå komme å klage til oss andre på at det er et dårlig produkt. Problemet har nettopp oppstått fordi ukritiske forbrukere kjøper TV fra disse utsugerne. Du visste at operatøren har monopol før du inngikk avtalen.
    Dummeste jeg har hørt. Mener du at når jeg har takket ja til et tilbud fra en selger så har jeg ikke klagerett om produktet fungerer dårlig? Ærlig talt.

Om jeg ville ha innlagt kabel-TV i huset, noe jeg ville, så måtte jeg velge Canal Digital. Skulle jeg takke nei til å få innlagt kabel, og kanskje ikke få sjansen igjen? Da jeg inngikk avtalen var dessuten produktet og prisene noe helt annet!

Skjønner ikke at dere forsvarer Canal Digital. De fleste kvalitets- og prisbevisste forbrukere klarer å se at Canal Digital har det dårligste og dyreste tilbudet på markedet.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva er bedre i dine øyne.? eller best.?

Parabol/Bakkenett - pakker, tilnærmet like med PVR første år...

RiksTV :; 6385,- m PVR (det jeg har nå)
    Viasat :; 7231,- m PVR (dog flere kanaler i pakken)
    Canal Digital :; 6125,- m PVR (?kortavgift?)

Og Canal Digital får mest generell skryt, og blir anbefalt av Elektrobutikkene som selger de...
    (uten at det betyr noe mer en at de tjener mest på de salgene)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hva med å kanselere?

Hvorfor har du CD til å begynne med?
    Det spørsmålet er vel ikke rettet til meg, men svaret gjelder nok for veldig mange, meg selv inkluldert : Premier League

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Så hva er bedre i dine øyne.? eller best.?

Parabol/Bakkenett - pakker, tilnærmet like med PVR første år...

RiksTV :; 6385,- m PVR (det jeg har nå)
    Viasat :; 7231,- m PVR (dog flere kanaler i pakken)
    Canal Digital :; 6125,- m PVR (?kortavgift?)
    Nå er det kabel-TV dette gjelder...

Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Og Canal Digital får mest generell skryt
    Det der er en drøy påstand. Om en leser litt på forumet her så ser du at det ikke akkurat stemmer.

Nå har jeg nettopp funnet ut at når Canal Digital nå øker månedsprisen til 274 kr, så inkluderer det den årlige kortavgiften. Det så jeg ikke i sted. Beklager det. Da blir jo saken en annen.

Likevel mener jeg at Canal Digital har de dårligste dekoderene og den dårligste kundebehandlingen. Og det er to veldig vesentlige mangler. Se bare på hvor lite de bryr seg om alle klagene på HD PVR. Så den dagen det blir fritt operatørvalg så forlater jeg Canal Digital. Men når det gjelder prisene, så blir jo forskjellen utlignet dersom kortavgiften er innbakt i månedsprisen.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    Det spørsmålet er vel ikke rettet til meg, men svaret gjelder nok for veldig mange, meg selv inkluldert : Premier League
    Helt riktig. Om de ikke hadde hatt PL, så hadde jeg kanselert på dagen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CD fått alle sine ansatte til å skrive her? Det ser da virkelig slik ut.
    Støtter topic-starter fullt ut!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med topic starter, har forlatt "anal digital" og har rikstv som fungerer greit, men her kan jeg ihvertfall bruke intern dekoder i tv.

mprten

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likevel mener jeg at Canal Digital har de dårligste dekoderene og den dårligste kundebehandlingen.
    Vel.. du har tydeligvis ikke hatt noe med Viasat å gjøre, mine foreldre brukte 1.5 år på å bli kvitt regningene ETTER at abbonentet var sagt opp.

Jeg mener at kundeservicen til Canal Digital er top notch, det kan hende jeg har vert ekstremt heldig men jeg har alltid møtt blide og medgjørlige folk i andre enden av telefonen.

Synes og at de leverer et godt produkt. Blandt annet så hadde jeg internett via kabelnettet fra Canal Digital, det er det mest stabile jeg noen gang har hatt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Vel.. du har tydeligvis ikke hatt noe med Viasat å gjøre, mine foreldre brukte 1.5 år på å bli kvitt regningene ETTER at abbonentet var sagt opp.

Jeg mener at kundeservicen til Canal Digital er top notch, det kan hende jeg har vert ekstremt heldig men jeg har alltid møtt blide og medgjørlige folk i andre enden av telefonen.

Synes og at de leverer et godt produkt. Blandt annet så hadde jeg internett via kabelnettet fra Canal Digital, det er det mest stabile jeg noen gang har hatt.
    Da tror jeg nok at du har vært ekstremt heldig ja.

Jeg må ringe til Canal Digital og rydde opp i rotet de lager hver eneste gang jeg gjør en bitte liten endring i abonnementet. Senest i dag faktisk. Jeg ringte for å stille et enkelt spørsmål om noe jeg leste på nettsiden deres. Bl.a. spørsmål om prisendringen. Hun jeg snakket med hadde aldri hørt om denne prisendringen, og jeg måtte veilede henne for at hun skulle finne informasjonen på nettsidene til Canal Digital. Hun ante altså ikke hvordan hun skulle bruke sine egne nettsider. Det var ikke verre enn å trykke "TV" og så "kabel-TV," men det skjønte hun altså ingenting av. Så i stedet for at hun fortalte meg om hvilke priser som gjaldt, så var det altså jeg som informerte henne.

Så fant hun i samme slengen ut at vi hadde tre aktive dekodere, selv om vi bare bruker to. Da vi gikk over til Bredbåndspakken for flere måneder siden, hadde de altså glemt å stenge kortet på den ene av de to dekoderne vi hadde. Jeg har opplevd nesten identiske problem tidligere. Da har jeg vært nødt til å ringe opp til flere ganger for å rydde opp i rotet deres, og det har ikke akkurat vært billig for meg.

Jeg opplever hver eneste gang jeg ringer (ja, hver eneste gang!) og stiller spørsmål om produkter og priser, samt tekniske spørsmål, at jeg har laaaangt bedre oversikt over sakene enn alle de kundebehandlerne jeg har snakket med har.

Når det gjelder internett fra Canal Digital, så har jeg hatt det i noen måneder nå. Kabelen er tre år, altså spitter ny. Teknikere har vært her hjemme og fortalt at vi har "best signal i byen." Likevel opplever jeg av og til at hastigheten er nede i f.eks. 7-8 Mbps, selv om vi egentlig skal ha 10 Mbps. Jeg bruker bredbandskollen.se til å måle. Dette problemet hadde jeg ikke da jeg hadde ADSL gjennom den skrøpelige telefonlinja. Men greit nok, internett funker helt ok, men ikke mer enn det. Det er dekoderne deres som er det aller største problemet. Samt den arrogante holdningen til klager fra kunder.

Heia Molde forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    enig med topic starter, har forlatt "anal digital" og har rikstv som fungerer greit, men her kan jeg ihvertfall bruke intern dekoder i tv.

mprten
    Intern dekoder kan du da bruke med CD også vell ??

Er enig med flere her om at jeg er fornøyd med CD, det er ikke så ille som flere skal ha det til...
    At de har levert dårligere dekodere kan så være men man er jo ikke låst til å bruke CD-dekodere.... fritt valg;-)

Når det gjelder riks-tv kan ikke de konkurrere litt engang når det gjelder HD kanaler.. CD har 13 eller no sånt, riks-tv har ingen, snakk om å ligge langt tilbake i utvikling!!!

Jeg har hatt CD i 7 år nå med internett og kabel-tv, har enda til gode å finne noe særlig å klage på... 8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Intern dekoder kan du da bruke med CD også vell ??
    Dette er noe Canal Digital ikke har begynt med før den siste uken. Og det er ikke akkurat mange TV-er som er godkjent.

At de har levert dårligere dekodere kan så være men man er jo ikke låst til å bruke CD-dekodere.... fritt valg;-)
    Nei, Canal Digital innfører pairing mellom kort og dekoder i disse dager.

Når det gjelder riks-tv kan ikke de konkurrere litt engang når det gjelder HD kanaler.. CD har 13 eller no sånt, riks-tv har ingen, snakk om å ligge langt tilbake i utvikling!!!
    Jeg ville mye heller hatt TV 2 HD og droppet 10 av HD-kanalene til Canal Digital. Er jo bare dokumentarkanaler med repriser hele tiden. TV Norge HD er derimot ok.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville mye heller hatt TV 2 HD og droppet 10 av HD-kanalene til Canal Digital. Er jo bare dokumentarkanaler med repriser hele tiden. TV Norge HD er derimot ok.[/quote]

Særlig det... TV2 med det ene jalla konseptet etter det andre... Ikke mye å se på. Stort sett bare nyhetene som har vært av en viss interesse på TV2. Men nå er jo kanalen i økonomisk krise og skal kutte over en lav sko. Og det vil neppe gjøre Tv2 bedre...

Premier League og La Liga i HD, og store sportsbegivenheter på Eurosport HD på Canal Digital gir meg derimot en langt bedre opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe Canal Digital ikke har begynt med før den siste uken. Og det er ikke akkurat mange TV-er som er godkjent.

Nei, Canal Digital innfører pairing mellom kort og dekoder i disse dager.

Jeg ville mye heller hatt TV 2 HD og droppet 10 av HD-kanalene til Canal Digital. Er jo bare dokumentarkanaler med repriser hele tiden. TV Norge HD er derimot ok.
    Siste uken ?? Det har da vært mulig å bruke CAM de siste årene, les bare i debatten her det er først de siste ukene CD har gått ut med dette offisiellt men det betyr ikke at det har vært umulig tidligere.. ;-)

Pairing av kort innføres jo nettopp pga at kundene skal kunne få bruke intern dekoder i TV, ellers hadde ikke det vært nødvendig...

Jo, det er mange TV som er godkjent, tipper det er over 100 modeller, se denne linken:
    https://www.canaldigital.no/TV/kabel...ente-modeller/

TV2 HD har man uansett i CD pakken også, eksempelet mitt var bare for å presisere den ENESTE HD kanalen riks-tv har...
    Riks-tv er jo i steinalderen i forhold til CD spør du meg.

TV2 er mye jalla ja, syns personlig det er mer intressant og se en god dokumentar jeg da, men dette er personlig så ingen vits å diskutere her..:lol:

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 HD har man uansett i CD pakken også, eksempelet mitt var bare for å presisere den ENESTE HD kanalen riks-tv har...
    Riks-tv er jo i steinalderen i forhold til CD spør du meg.
    Nå er poenget at TV2 HD IKKE er å finne hos CD, eller noen andre bortsett fra Riks-TV...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •