Canal Digital øker prisene - igjen! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Nå er poenget at TV2 HD IKKE er å finne hos CD, eller noen andre bortsett fra Riks-TV...
    Du har rett... Jeg trodde denne også var med i CD pakken men ser at den ikke er det. Beklager!!

Uansett det er jo ikke noen 100% HD kanal, de sender bare noen utvalgte programmer i HD ("skal vi danse") osv... kan ikke si jeg savner det så veldig med de jalla programmene TV2 har;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Siste uken ?? Det har da vært mulig å bruke CAM de siste årene, les bare i debatten her det er først de siste ukene CD har gått ut med dette offisiellt men det betyr ikke at det har vært umulig tidligere.. ;-)
    Som sagt: dette er noe Canal Digital har begynt med den siste uken. Canal Digitals kunder har altså ikke hatt dette tilbudet tidligere. Kan godt hende at det har funka for noen likevel, men det har vært på eget ansvar i så fall, og Canal Digital har ikke kunnet gi en kundestøtte på dette.

Pairing av kort innføres jo nettopp pga at kundene skal kunne få bruke intern dekoder i TV, ellers hadde ikke det vært nødvendig...
    Canal Digital innfører jo selvfølgelig pairing mellom kort og dekoder for å tjene mer penger. Før kunne en kjøpe f.eks. en Dreambox og bruke den med CDs kort. Nå er en i stedet nødt til å kjøpe Canal Digitals egne dekodere. Dessuten innføres pairing for å unngå at systemet skal utnyttes. Før kunne en f.eks. ta med kortet over til naboen og se på programmer som naboen ikke hadde tilgang til, f.eks. TV 2 Sport.

Jo, det er mange TV som er godkjent, tipper det er over 100 modeller, se denne linken:
    https://www.canaldigital.no/TV/kabel...ente-modeller/
    Philips, Samsung og Sony? Hva med Panasonic, LG, Sharp, Toshiba osv? Det holder ikke med tre merker. Panasonic sine TV-er er jo veldig populære. De siste modellene har jo innebygd kabeldekoder. Hvorfor er ikke de godkjent?

TV2 er mye jalla ja, syns personlig det er mer intressant og se en god dokumentar jeg da, men dette er personlig så ingen vits å diskutere her..:lol:
    Canal Digital sier at de har et av de beste HD-tilbudene i Europa. Da bør landets nest største TV-kanal ærlig talt være med i pakka!

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Før kunne en f.eks. ta med kortet over til naboen og se på programmer som naboen ikke hadde tilgang til, f.eks. TV 2 Sport.
    Før måtte jeg ta med kortet bort til naboen. Nå må jeg ta med CAMEN min, med kortet inni, og gå over til naboen. Hva har de oppnådd?

Fungerer Camen / kortet fra kabel i Parabol mottager med ledig CAM plass? Vil det evt. fungere etter at pairing begge veier innføres?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Som sagt: dette er noe Canal Digital har begynt med den siste uken. Canal Digitals kunder har altså ikke hatt dette tilbudet tidligere. Kan godt hende at det har funka for noen likevel, men det har vært på eget ansvar i så fall, og Canal Digital har ikke kunnet gi en kundestøtte på dette.

Canal Digital innfører jo selvfølgelig pairing mellom kort og dekoder for å tjene mer penger. Før kunne en kjøpe f.eks. en Dreambox og bruke den med CDs kort. Nå er en i stedet nødt til å kjøpe Canal Digitals egne dekodere. Dessuten innføres pairing for å unngå at systemet skal utnyttes. Før kunne en f.eks. ta med kortet over til naboen og se på programmer som naboen ikke hadde tilgang til, f.eks. TV 2 Sport.

Philips, Samsung og Sony? Hva med Panasonic, LG, Sharp, Toshiba osv? Det holder ikke med tre merker. Panasonic sine TV-er er jo veldig populære. De siste modellene har jo innebygd kabeldekoder. Hvorfor er ikke de godkjent?

Canal Digital sier at de har et av de beste HD-tilbudene i Europa. Da bør landets nest største TV-kanal ærlig talt være med i pakka!

Alle jeg har hørt om har fått det til å funke med ID-TV de siste årene iallfall, mulig det finnes noen som det ikke har fungert på men tror det er svært få isåfall...

Slik jeg ser det vil ikke CD tjene mer penger nå, tvertimot, de vil tjene mindre...
    Husk at salget av dekodere vil stupe til ett lavt nivå de neste årene, det som tidligere var god butikk på å selge "low-budget" dekodere til høy pris... Nå vil de omtrent kun tjene på årsavgift på kort i tillegg til programsalg...

Panasonic, Sharp, LG, Toshiba osv blir jo sannsynligvis godkjent de og etterhvert, husk på at det er bare er noen knappe uker siden CD lanserte dette, ting tar jo tid og det hviler nødvendigvis ikke på CD, kan være TV importørene likegodt det..
    Litt tålmodighet vettu;-)

Årsaken til at TV2 HD ikke er med kan likegodt også hvile på TV2, ikke sikkert CD er skyld i det, etter hva jeg vet er det ikke andre selskaper heller som har den med (bortsett fra riks-tv). Innlysende å tro at årsaken ligger ett annet sted da8)
    Men TV2 HD kan de ha for meg, savner det ikke litt så lenge det er bare noen utvalge progr. som sendes i det (skulle ikke vært lov å kalle det en HD kanal!!!!)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsaken til at TV2 HD ikke er med kan likegodt også hvile på TV2, ikke sikkert CD er skyld i det, etter hva jeg vet er det ikke andre selskaper heller som har den med (bortsett fra riks-tv). Innlysende å tro at årsaken ligger ett annet sted da8)
    Men TV2 HD kan de ha for meg, savner det ikke litt så lenge det er bare noen utvalge progr. som sendes i det (skulle ikke vært lov å kalle det en HD kanal!!!!)
    Problemet er nok at TV2 forlanger alt for mye penger. Hvis CD inngår en dyr avtale, så må de sette opp månedsprisen enda mer.

Det blir vel neppe særlig populært?

Men det er klart, ”skal vi danse” i HD hadde vært fint. Da mest grunnet de flotte russiske dansedamene :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Problemet er nok at TV2 forlanger alt for mye penger. Hvis CD inngår en dyr avtale, så må de sette opp månedsprisen enda mer.

Det blir vel neppe særlig populært?

Men det er klart, ”skal vi danse” i HD hadde vært fint. Da mest grunnet de flotte russiske dansedamene :-D
    Nettopp, da ligger ikke hindringen hos CD som jeg antok;-)
    Det er jo ikke noe særlig god deal å øke abb-prisen hinsides for å kunne se TV2HD, tror ikke kundene vil betale for det..

hehe, ja det måtte være de russiske damene vi måtte se på da isåfall8) hehe

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle jeg har hørt om har fått det til å funke med ID-TV de siste årene iallfall, mulig det finnes noen som det ikke har fungert på men tror det er svært få isåfall...
    Hehe, er du ansatt i Canal Digital eller? Du gjør virkelig ditt ytterste for å se det positive i det meste CD foretar seg. Hadde jeg bare vært så positiv som deg.

Angående IDTV så er det høyst kritikkverdig at CDs kunder ikke har hatt tilbud om dette hvis muligheten som du sier har vært til stede i flere år. Helt latterlig rett og slett. Men de vil jo selvsagt at alle skal kjøpe de ubrukelige dekoderne deres til en dyr penge.

Slik jeg ser det vil ikke CD tjene mer penger nå, tvertimot, de vil tjene mindre...
    Husk at salget av dekodere vil stupe til ett lavt nivå de neste årene, det som tidligere var god butikk på å selge "low-budget" dekodere til høy pris... Nå vil de omtrent kun tjene på årsavgift på kort i tillegg til programsalg...
    Dette stemmer jo selvsagt ikke. Det er ikke så mange TV-er som er utstyrt med innebygd kabeldekoder. Her hjemme har vi f.eks. to flatskjermer av nyere dato, og ingen av dem har dekoder. Er vel ikke før i år at de store merkene har begynt å lage TV-er med kabeldekoder på de fleste modeller, så her får nok Canal Digital solgt dyre og dårlige dekodere i lang tid framover. Dessuten ønsker vel de fleste PVR i disse dager, og TV-er med dekoder og harddisk finnes vel knapt nok ennå?

Panasonic, Sharp, LG, Toshiba osv blir jo sannsynligvis godkjent de og etterhvert, husk på at det er bare er noen knappe uker siden CD lanserte dette, ting tar jo tid og det hviler nødvendigvis ikke på CD, kan være TV importørene likegodt det..
    Litt tålmodighet vettu;-)
    Nei! Jeg har vært tilmodig med Canal Digital så alt, alt, alt for lenge. Det er typisk dem å somle, og det viser de vel her. Kjenner jeg dem rett så må vi nok vente en stund på at flere TV-er blir godkjent. Oppdateringen til HD PVR har tross alt vært rett rundt hjørnet siden juli i fjor.

Dette blir selvfølgelig bare synsing. Så kjapp er jeg jammen ikke med å frikjenne Canal Digital. Det har de ikke fortjent.

Egentlig en god dabatt dette. Jeg er overrasket over at såpass mange har forsvart CD. Er nok en del her inne som ikke tåler klager fra andre, og som protesterer bare for å kverulere også da.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •