RiksTV og Matrix Reloaded CAM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question RiksTV og Matrix Reloaded CAM

Hei,

har nylig anskaffet meg en Sony TV med innebygd bakkenett tuner. For noen år siden fikk jeg tak i en Matrix Reloaded CAM for bruk med originalkort fra bl.a. Viasat/Canal Digital etc i en eldre satelitt tuner.

Har noen forsøkt en programmerbar CAM og fått det til å virke med RiksTV? Det koster tross alt en tusenlapp for en CAM, og siden jeg har denne liggende er det jo bortkastet penger å kjøpe en ny CAM dersom dette kan fungere.

Jeg har ikke kunnet forsøke Matrix CAMen fordi den i skrivende stund ikke kan kommunisere med Conax. Jeg må tilbakestille den først og har ikke korrekt utstyr tilgjengelig i øyeblikket.

Øvrig forsøkte jeg en original Conax CAM (stått i en oldtids satelitt tuner) men TVen reagerte ikke på den i det hele tatt.

mvh,
    M.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rikstv parrer kortet mot cam, så jeg tror ikke du kommer så langt uten å kunne gjøre det selv.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMorden
    Hei,

har nylig anskaffet meg en Sony TV med innebygd bakkenett tuner. For noen år siden fikk jeg tak i en Matrix Reloaded CAM for bruk med originalkort fra bl.a. Viasat/Canal Digital etc i en eldre satelitt tuner.

Har noen forsøkt en programmerbar CAM og fått det til å virke med RiksTV? Det koster tross alt en tusenlapp for en CAM, og siden jeg har denne liggende er det jo bortkastet penger å kjøpe en ny CAM dersom dette kan fungere.

Jeg har ikke kunnet forsøke Matrix CAMen fordi den i skrivende stund ikke kan kommunisere med Conax. Jeg må tilbakestille den først og har ikke korrekt utstyr tilgjengelig i øyeblikket.

Øvrig forsøkte jeg en original Conax CAM (stått i en oldtids satelitt tuner) men TVen reagerte ikke på den i det hele tatt.

mvh,
    M.

Martix cammen får du nok ikke til og funke.Hvis du tegner for et år så betaler
    du kun kr 1,- for cammen til rikstv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. Det fremgår ikke på RiksTV sine sider at en kan få CAM i stedet til en symbolsk krone. Der kan en kun velge mellom 3 forskjellige tunere..

Takker for kjappe svar

M.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMorden
    Aha.. Det fremgår ikke på RiksTV sine sider at en kan få CAM i stedet til en symbolsk krone. Der kan en kun velge mellom 3 forskjellige tunere..

Takker for kjappe svar

M.
    Det er ikke sikkert at du kan bestille på rikstv for og få cammen til kr 1, men ser at Bestbuy.no har i hvertfall den til kr 1. + 200 i etablering

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Det er ikke sikkert at du kan bestille på rikstv for og få cammen til kr 1, men ser at Bestbuy.no har i hvertfall den til kr 1. + 200 i etablering
    Hvis du har brukt en del tusen på en ny TV, hva er da problemet med å betale 799 som jeg betalte for den riktige CAMen for å kunne se på (RIKS)TV????
    Dette er 2009 og det er ikke gratis lenger å kunne se på tv på noen måte...
    Er ikke det greit da?? eller er det sånn at alt som har med lyd og bilde skal være gratis??

I don't get that....det koster å være kar....bruker du regummierte dekk på bilen din?...:-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvis du har brukt en del tusen på en ny TV, hva er da problemet med å betale 799 som jeg betalte for den riktige CAMen for å kunne se på (RIKS)TV????
    Dette er 2009 og det er ikke gratis lenger å kunne se på tv på noen måte...
    Er ikke det greit da?? eller er det sånn at alt som har med lyd og bilde skal være gratis??

I don't get that....det koster å være kar....bruker du regummierte dekk på bilen din?...:-)
    VAR denne ment på meg eller? så har jeg ikke Rikstv men Canal digital og ser du på signaturen av jeg har DM 8000 som ikke akkurat er billig.Nesten ny bil har jeg også .Sjekk litt opp før neste gang du svarer og kommer med spydigheter som burde gitt deg en advarsel av moderator .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det så er det nesten bortkastede penger å svi av 800,- på en CAM modul. Dog så sponser RiksTV den, men tror du får bedre valuta for pengene å gå for en PVR.
    Betydelig flere funksjoner og mye mer nytte. Det syns jeg ihvertfall.
    Har også en Sony TV som var RiksTV klar, har ikke kjøpt CAM til den.

Så en ekstra boks med betydelig økt funksjonalitet betyr mer for meg enn at alt er innebygget i TV'en.

Men det er nå min mening.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    VAR denne ment på meg eller? så har jeg ikke Rikstv men Canal digital og ser du på signaturen av jeg har DM 8000 som ikke akkurat er billig.Nesten ny bil har jeg også .Sjekk litt opp før neste gang du svarer og kommer med spydigheter som burde gitt deg en advarsel av moderator .

Sorry...det skal ikke gjenta seg.....har både RiksTV=tv2 og 2xCD HDPVR + Viasat sin......og boksene funker stort sett bra,,,til tross for at mage har problemer med de....
    :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •