Sliter med Rikstv på Samsung innbygd dekoder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med Rikstv på Samsung innbygd dekoder.

Sitter hos min mor og skal installere Riks TV på hennes nye Samsung LE40a535
    (med innebygd rikstv dekoder)

Hun har ifra før av en Sagem digital boks (med antenne) som hun får inne NRK kannalene og TV2. (dette fungerer utmerket)

Men når jeg stapper kortet inn i tven og tar kanal søk , får jeg opp en del kanaler , selvsagt mange sperret. Men jeg får ikke inn TV2 , noe jeg burde ha fått inn. Antennen er justert , men jeg får bare "Forvrengt Signal" opp.

noen som vet hvorfor dette skjer ? , da TV2 fungerer fint med Sagem boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dår du setter programkortet inn i tv-en får du da opp andre norsk kanaler som nrk ? For det er mange tver med innbygd for bakenett men kun for MPEG-2 noe som er svær vanlig. Men i norge har vi hoppet rett på MPEG-4.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut jeg måtte ha en ekstra kortholder som jeg må plassere kortet i for så sette inn i tven. Denne koster vist 900kr hos min lokale forhandler , så da blir det å bruke Boksen. Dette var noe jeg ikke var klar over at man trengte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

står vel i liten tekst av man må ha en CAM modul i tillegg. Har sett det flere ganger.

Jeg har det samme "problemet" med min Sony TV. For min egen del så kaster jeg ikke bort 900 kr på det, når man kan legge i et par tusen til så får man en PVR (evt mediacenter).

Selvfølgelig kjekt om man bare skal tv og ha dette innebygget, men får man først smaken på PVR går man aldri tilbake...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •