Canal Digital med CAM i stedet for dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 214
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital med CAM i stedet for dekoder

Hei!

Har tenkt å kjøpe ny Plasmaskjerm og vil ha DVB-C tuner for å ungå dekoder.

Er det noen som har fått denne til å funke med CD?

Panasonic TX-P42V10E

AMENTIO / PANASONIC 42" Plasma Panasonic TX-P42V10E

Hvilken CAM bør jeg i såfall bruke?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en litt annen TV fra Panasonic med DVB-C og en Dilog Conax CAM og dette fungerer nå meget bra med CD i kabel.

Jeg måtte velge Finland som land, men ut over det var det ingen spesielle triks for å få det til og fungere.

Dilog Conax Cam kan du kjøpe bl.a. fra Komplett.no - Nettbutikk for datautstyr, PC, bærbar PC, TV, foto, video og spill.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skaffer man seg et kort fra CD uten å kjøpe en dekoder først?
    Synes det er unødvendig å bruke 2 lapper på en dekoder uten å ha noe som helst behov for den. Ringte CDs kundeservice og de kunne ikke si om det tok tre dager eller ett år før de hadde noe løsning klar med CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske å ha sett/lest noe tips om hvordan skaffe seg programkort fra CD uten å kjøpe dekoder.
    Jeg bor i et boretttslag som har avtale med CD, så her er 1 stk HD-boks med programkort inkludert i de månedlige fellesutgiftene.
    HD-boksen er nå tatt ut av bruk - heldigvis! Makan til dårlig elektronikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vært i kontakt med Canal Digital angående kjøp av programkort uten dekoder. Synes det er en håpløs praksis at man må betale for en dekoder man ikke trenger.

Synd at programpakken til RiksTV er så dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke meningen at CD skulle levere CAM og kort fra 1. september av?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Var det ikke meningen at CD skulle levere CAM og kort fra 1. september av?
    var innom Lefdal på Ski i dag, dem skulle få CD cam i slutten av denne uken. var de virkelige uheldige fikk dem tidlig neste uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bakgrunn av dette sendte Canal Digital et spørsmål angående CAM i dag. Så får vi se hva dem svarer.

Ørjan...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne cam'en vi venter på?
    Technisat CA Modul for Canal Digital:

http://www.auroragroup.eu/shop/forms/products.asp?grp=B-07&hl=Antenner+/+Digital+TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Er det denne cam'en vi venter på?
    Technisat CA Modul for Canal Digital:

http://www.auroragroup.eu/shop/forms/products.asp?grp=B-07&hl=Antenner+/+Digital+TV
    Denne CAM-en kjøpte jeg hos Expert Sandvika Storsenter i forrige uke (16.9), prisen var kr 999,-

Nå venter jeg bare på at CD skal offisielt gå ut med støtte for nevte CAM slik at man kan få programkort.

Se forøvrig tråden "Innebygd dekoder Canal Digital"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer CD med nyheten i sitt eget blad, da får vi bare håpe de holder dette nå da..

Kundenytt CATV Oktober 09 [siste side]

Riktignok noen dager til oktober, men det er lov å håpe..

Ikke så gode nyheter fra kundeservice.. De kan ikke sende ut programkort til bruk i CAM, uten dekoder, enda. Men dette skulle være "rett rundt hjørnet".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier dette:-D
    Får bare håpe de kommer med noe i oktober da..:?

Ang. kort vil jeg tro ikke er så stort problem da veldig mange allerede har både kort og dekoder, men noen er det selvsagt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe mer info er nå lagt ut på

Dette er IDTV - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et dumt spm, men tror dere at forskjellen mellom dekoderen i TVen (jeg har en Sony 32W5500) og Sagem-dekoderen (104c) er verdt pengene for en CAM?

En får jo også tenke på at det blir ryddigere rundt TVen uten ekstern dekoder også...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et interesant punkt på Q&A for IDTV:
    8. Kan jeg bruke mitt gamle digitale programkort hvis jeg allerede har et slikt hjemme?

Nei. Du må bestille et nytt programkort hos forhandleren. Ønsker du ikke å ha beholde ditt eksisterende programkort, må du si opp dette hos Canal Digital.
    Det jeg venter i spenning på er hva halv/hel års "vedlikeholdsavgift/administratsjon" på dette kortet i forhold til et som kjøpes med en fysisk tuner blir. Kan hende det blir forskjell. I den grad at de ikke tjener så mye up-front fordi de ikke får solgt en fysisk tuner. Vi får se. Uansett. Passe idiotisk at folk med eksisterende tuner/kort faktisk må si opp abo, for å bestille et nytt. Antar mentaliteten hos CD er mere penger i kassa. Mulig det er et gyldig teknisk argument for dette. Tviler på det dog, er vel markedsavdelingen som igjen har kommet med unaturlige begrensinger som ikke har rot i virkeligheten. Men som kan tvinges igjennom på grunn av monopolsituasjon i de fleste områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barnum
    Kanskje et dumt spm, men tror dere at forskjellen mellom dekoderen i TVen (jeg har en Sony 32W5500) og Sagem-dekoderen (104c) er verdt pengene for en CAM?

En får jo også tenke på at det blir ryddigere rundt TVen uten ekstern dekoder også...
    Hm. godt spm..
    Om en CAM koster ca 1000,- kr er det i grenseland, om man i tillegg må betale ekstra kort-avgift og si opp eksisterende abb. begynner det å bli endel styr..

Jeg er i tvil, men får se.

Klart det blir ryddigere med en mindre boks i stuen men er det verdt det ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Et interesant punkt på Q&A for IDTV:
    Det jeg venter i spenning på er hva halv/hel års "vedlikeholdsavgift/administratsjon" på dette kortet i forhold til et som kjøpes med en fysisk tuner blir. Kan hende det blir forskjell. I den grad at de ikke tjener så mye up-front fordi de ikke får solgt en fysisk tuner. Vi får se. Uansett. Passe idiotisk at folk med eksisterende tuner/kort faktisk må si opp abo, for å bestille et nytt. Antar mentaliteten hos CD er mere penger i kassa. Mulig det er et gyldig teknisk argument for dette. Tviler på det dog, er vel markedsavdelingen som igjen har kommet med unaturlige begrensinger som ikke har rot i virkeligheten. Men som kan tvinges igjennom på grunn av monopolsituasjon i de fleste områder.
    Er ikke sikker på om alle kan si opp eksisterende tuner/kort jeg.. I mitt borettslag er det tildelt en dekoder og kort som tilhører leil. (er merket ID på hver tuner) dette skal overlates til nye eier hvis ikke er det ett brudd på reglene til borettslaget:-?

Såvidt jeg vet kan man innstallere ny tuner/kort men IKKE si opp det eksisterende....

Noen som vet noe om dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert sw i HD boksen

Har nettopp gjort en tabbe. fikk tekstmeldingen og tenkte jeg skulle sjekke. I dag bruker programmkortet via en "kortmodul-sak" rett i min Sony tv. (Slik at jeg kunne hoppe bukk over hele CD boksen samt den ekstra fjernkontrollen....
    Koblet opp boksen, sjekket det ut og var ikke fornøy med oppgraderinge så jeg setter kortet tilbake i tv. DET FUNKER IKKE LENGER!? "Kommunikasjon med kortet feilet"! Slår av tv og fyrer opp igjen og får samme melding, denne gang på engelsk!. Sony tv leser inn informasjonen (stasjonsnavn/program) men det er ikke bilde eller lyd...
    What to do!?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er listen over godkjente ID-TV.

Se vedlegg:

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Se vedlegg:
    Det var jo en fryktelig beskjeden liste da. 9603-modellene til Philips er jo dessuten en utgående serie. Kjøpte en 32PFL9604H i sommer...

Utifra det som CD har lagt ut av info så virker det ikke som de legger seg opp i hva slags tv man har ved kjøp av modulen, men de garanterer ikke at det fungerer på tv-er de ikke har testet/godkjent - og det er vel greit nok. Fungerer sikkert på mange flere tv-er enn dette.

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •