Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 214
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Sitat:
    Man trenger heller ikken noe CAM og programkort fra CD for å søke inn kanalene, TV-en skal fint søke inn alle kanaler, man får bare ikke sett på dem uten CAM og programkort CD.

Hm, stemmer dette? Kan noen bekrefte?
    ?
    Ja, dette stemmer. Man skal også få bilde på et par av dem uten kort/cam, BBC World news er en den går åpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suksess! Hadde ikke trykt inn "000" på slutten av verdiene, det sto KHz trodde det var nok Finner plenti kanaler nå!
    Tro fortsatt at modellen du har ikke kan være godkjent av CD. Det skal IKKE være nødvendig å måtte stille inn disse verdiene på godkjente modeller fra Samsung. Jeg har en modell som er på listen til CD for godkjente IDTV, jeg kan sette Digital kanal = Norge så blir frekvens, modulasjon og symbol rate satt automatisk i henhold til spesifikasjonene til Canal Digital, som jeg tror er blant kravene de har for å godkjenne TV-er.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etrigan
    Jepp, det funker som bare det her. Man må dog endre litt i oppsettet for å få tv'en til å søke riktig. Etter ørten samtaler med de blide, hyggelige & akk så hjernedøde 17,5 år gamle jentene hos Anal Digital fikk jeg følgende enkle & riktige info fra Netshop. De ruler! 8)

Alternativ for Kablelsøk.
    Der skal følgende verdier inn :

Frekvensstart : 290 000
    Frekvensstopp: 490 000
    Symboltakt: 6950
    Qam 64.

Etter dette så må du søke opp de digitale kanalene.
    Gå da på Autosøk, så på kabel, søk så opp bare de digitale kanalene.

Her er det vel de to siste som er viktige for å få det til å funke, trur eg. ;-)
    Suksess! Hadde ikke trykt inn "000" på slutten av verdiene, det sto KHz trodde det var nok Finner plenti kanaler nå!

Alt er scrambled bortsett fra BBC World såvidt jeg kan se. Med andre ord virker det som CD CA-modulen trenger et parret kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er spurt om før, men en 8 sider lang tråd blir i meste lage å lese helt igjennom:

Jeg har en Samsung UE6050 som støtter IDTV i følge CD. I borettslaget har vi CD, men det er bare den simpleste "analoge" pakka. For å få digital TV (evt HDTV), trenger jeg da:

- CAM modul og smartkort fra CD?

Det er så mye rart å sette seg inn i at jeg blir mer forvirra dessto mer jeg skjønner...

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kam
    Mulig dette er spurt om før, men en 8 sider lang tråd blir i meste lage å lese helt igjennom:

Jeg har en Samsung UE6050 som støtter IDTV i følge CD. I borettslaget har vi CD, men det er bare den simpleste "analoge" pakka. For å få digital TV (evt HDTV), trenger jeg da:

- CAM modul og smartkort fra CD?

Det er så mye rart å sette seg inn i at jeg blir mer forvirra dessto mer jeg skjønner...
    Ja, kjøp den godkjente CanalDigital CAM-modulen i butikk (f.eks Lefdal, alnabru), de reg. nytt kort som du får tilsendt i posten fra CD. Samsung tv'ene skal forøvrig ha XXE-merking på slutten av modellnr. Kan også være lurt å sjekke på CD nettsider at området du bor på kan ta inn digital-tv først også, men det gjelder vel stort sett overalt nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Ja, kjøp den godkjente CanalDigital CAM-modulen i butikk (f.eks Lefdal, alnabru), de reg. nytt kort som du får tilsendt i posten fra CD. Samsung tv'ene skal forøvrig ha XXE-merking på slutten av modellnr. Kan også være lurt å sjekke på CD nettsider at området du bor på kan ta inn digital-tv først også, men det gjelder vel stort sett overalt nå.
    Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått CD kort i posten og min tilsynelatende gråimporterte Samsung har funnet plenti kanaler.

Savner derimot HD kanaler som TVN HD, disse ser ikke ut til å ha bli funnet. Kan disse ligge utenfor 290k-490k frekvensområdet?

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, jeg har en Sony 40V4000 med DVB-C modul. Problemet er at denne modulen kun støtter MPEG-2. Gutta på sony sjappa i nærheten sa at de trodde det skulle gå å kjøpe et kort fra CD og ta inn alle SD kanalene digitalt, men ingen HD kanaler.

Hva er beste mulighet for meg for å få CD digital inn på på TVen.
    HD er ikke så kritisk, men det kommer jo godt med

Vil prøve alle andre muligheter enn å bruke canal digital dekoderene. Dessuten vil bruke fjernkontrollen til TV'en for å bytte kanaler osv, og ikke en jalla kontroll fra en billig CD boks.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått CD kort i posten og min tilsynelatende gråimporterte Samsung har funnet plenti kanaler.

Savner derimot HD kanaler som TVN HD, disse ser ikke ut til å ha bli funnet. Kan disse ligge utenfor 290k-490k frekvensområdet?
    Fant alle nå ved å søke på network og ikke full. Bildekvaliteten er bedre med Samsung sin tuner enn CD dekoder, og EPG er en drøm å bruke i forhold! Meget fornøyd, deilig å kaste den sure grå boksen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er CAM modulen en engangsinvestering (rundt 1000.-?) og en mndsavgift på smartkortet?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsavgift på kortet. 299,-

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Hey, jeg har en Sony 40V4000 med DVB-C modul. Problemet er at denne modulen kun støtter MPEG-2. Gutta på sony sjappa i nærheten sa at de trodde det skulle gå å kjøpe et kort fra CD og ta inn alle SD kanalene digitalt, men ingen HD kanaler.

Hva er beste mulighet for meg for å få CD digital inn på på TVen.
    HD er ikke så kritisk, men det kommer jo godt med

Vil prøve alle andre muligheter enn å bruke canal digital dekoderene. Dessuten vil bruke fjernkontrollen til TV'en for å bytte kanaler osv, og ikke en jalla kontroll fra en billig CD boks.
    Noen som vet noe om det her eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om det her eller?
    Jeg har KDL32S3000, og den tar inn Canal Digital SD-kanaler med Conax cam. HD fungerer ikke.
    Burde fungere på samme måte for deg.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsv
    Jeg har KDL32S3000, og den tar inn Canal Digital SD-kanaler med Conax cam. HD fungerer ikke.
    Burde fungere på samme måte for deg.
    Hva slags CAM sender canal digital med?
    Conax cam eller må jeg bruke penger på den å?
    Er opplevelsen (skifte kanaler osv) omtrent som med analog kabel?
    Bilde blir vel bedre selv om det er SD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags CAM sender canal digital med?
    Conax cam eller må jeg bruke penger på den å?
    Er opplevelsen (skifte kanaler osv) omtrent som med analog kabel?
    Bilde blir vel bedre selv om det er SD?
    Conax CAM ja. Opplevelsen er vel OK, men EPG er ikke noe særlig bra implementert (i min modell ihvertfall), bl.a. får du den i øverste del av bildet og ikke nederste, det er ganske irriterende. Kanalskifte går ikke like fort som på analoge kanaler. Det tror jeg gjelder alt av digital-tv, eneste dekoder jeg har hatt som har god hastighet på kanalskifte er en Force 315c for noen år siden.
    Bildet blir selvsagt bedre ja, stor forskjell!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lg 50ps8000 og CD CAM

Kjøpte ny tv og strong sin canal digital CAM, har hatt litt over 100 kanaler en stund nå. Er klar over at jeg i utgangspunktet ikke skal ha alle kanalene, men lurer på om jeg kan søke de opp på nytt eller noe?

Er det noen andre som har mistet en masse kanaler ved bruk av CAM?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quaripap
    Kjøpte ny tv og strong sin canal digital CAM, har hatt litt over 100 kanaler en stund nå. Er klar over at jeg i utgangspunktet ikke skal ha alle kanalene, men lurer på om jeg kan søke de opp på nytt eller noe?

Er det noen andre som har mistet en masse kanaler ved bruk av CAM?
    Canal Digital har vel gjort det slik at alle nye abonnement/kort i utgangspunktet har alle kanalene åpne i noen dager før de blir omprogrammert og du ender opp med kun de kanalene du skal ha.

Var også slik for meg når jeg kjøpte dekoder m. kort fra CD. Er nok to grunner til at de har gjort det slik:
    1. Kunden får prøve ut alle kanalene og forhåpentligvis kommer kunden til å ønske seg ekstra kanaler etter at prøveperioden er over.
    2. Det er viktig at kanalene kunden betaler for virker fra første minutt. Om alt i utgangspunktet skulle vært stengt inntill kortet ble omprogrammert ville de bli nedringt av kunder som ikke fikk kanalene sine når de slo på tv'n for første gang.

Nå som kortet ditt har blitt omprogrammert er det ikke noe søk du kan gjøre for å finne dem igjen. De er fortsatt der, men kortet ditt har ikke lenger kodene som trengs for å dekode dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, var noe sånt jeg tenkte meg.. Men mener å ha lest her inne at det finnes andre som fortsatt har tilgang etter lang tid? Dette er kanskje ved bruk av rikstv CA eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital (kabel) og Cam - DVB-?

Begynner å gå opp for meg at jeg skjønner ikke mye av TV og tilhørende teknologi. Gikk til innkjøp av TANDBERG DISPLAY ERGOCLASS 24"LED TV vel vitenede om at den ikke stod på listen til CD over godkjente IDTV, men trodde at det var bare snikksnakk, og at alle nye TV ville ha støtte også for DVB-C.

Fikk kjøpe CD godkjent CAM, og har mottatt nytt kort som skal parres mot denne. Får likevell ikke inn annet enn de analoge kanalene. Tekniske manual tilhørende TV har jeg ikke klart å finne på nett, nærmeste var http://www.tandis.no/produkter/led-tv/

Er det bare å gi opp, og se de analoge kanalene, eller er det noe å gjøre som kan få dette til å virke sammen. Betyr produktspesifikasjonen "Innbygd RiksTV dekoder" at det er kun mulig med DVB-T

Valget av TV var gjort rent ut i fra et størrelsesperspekiv, og ønske om 1 fjernkontroll til TV.

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er selvfølgelig produsenten av TV'n som bestemmer om TV'n skal inneholde tuner for bakkenett, kabeltv eller parabol. DVB har forskjellige sendestandarder avhengig av om det er kabel,bakkenett eller parabol. Det er opp til TV produsenten å "dytte" inn egnede tunere.

DVB-C , C= Cable
    DVB-T, T=Terrestrial , dvs. fjelltoppsendere/bakkenett
    DVB-S , S = Satellite
    DVB-S2 , andre generasjon satellite

Noen få TV'er har kanskje innebygget alle disse tunerene men det er ikke mange TV'er i såfall (og de er antagelig dyrere også). Det er kanskje mer vanlig med IDTV som har både DVB-T og DVB-C tuner men dette tror jeg også er ganske nytt.

IDTV'n må også støtte MPEG4 dersom man skal kunne se HD kanalene og man kan jo regne med at antallet MPEG4 kanaler kommer til å øke raskere enn antallet MPEG2 kanaler. Det er ikke lurt å kjøpe en ny TV som ikke støtter MPEG4.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du gått i baret...

Støtter den ikke DVB-C, så gjør den ikke det, uansett hva du hadde håpet på. Har du noe angrefrist / bytterett på TV`n ?

Ellers vil jeg anbefale Logitch Harmony sine programerbare fjernkontroller hvis du nå skal ha en dekoder og TV, og styre alt med samme fjernkontroll...

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •