Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 214
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har søkt litt rundt på nett og det ser ut til at det ikke er knytning mellom tv og cam. Men det jeg fant ut var at hvis du ikke har CI+ støtte i dekoderen så er dette på sikt bortkastet. Dette fordi IPTV nok kun vil støtte dette og innholdsleverandørene som f. eks canal pluss vil stille krav om at dette skal være på plass for deres innhold mht HD, copyright, kopiering, godkjenning av pvr backup (f.eks maks visning av opptakk i en uke etter opptaksstart). Dette betyr bl, annet at det sansynligvis ikke vil komme ut kort for pc med CI+. At CD har lagt inn tv'er med CI må ha vært en feil da de da i realiteten ikke har lagt over til ci+.

Hele poenget med iptv blir da å bruke dekoder i tv med støtte for ci+ og intett annet. Desverre synes ikke dette for min del å gi den merverdien som en slik løsning kunne vært i f.eks en htpc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mange meninger

WoW! Her var det mange meninger. For å komme frem til hva jeg skulle ha.

Jeg HAR en sony W3000 med CAM og kort. Dette har jeg hatt lenge.
    Jeg kjøpte så en ekstra TV (Samsung B455) som har innebygd dekoder og er godkjent av Canal Digital som IDTV (ikke IPTV).

Jeg skal derfor kjøpe den godkjente CAM'en fra Canal Digital for å få et ekstra kort. Det er bedre enn å kjøpe enda en dekoder for å få kortet.
    Jeg hadde kjøpt en annen CAM hvis Canal Digital hadde giddet å gi meg et ekstra kort, men det gjør de ikke.

Så takk for alle tips, men jeg var bare på utkikk om noen visste hvor jeg fikk kjøpt CAM'en. Har vel bare fått ett konkret tips om butikk i Ski og det takker jeg for. Skal sjekkes snarest! Hjelper ikke å si Lefdal, Expert etc. Det står på sidene til Canal Digital....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Noen grunn til at du ikke vil bestille på nett ??
    Komplett.no og datakjeden.no f.eks....
    Det er kun godkjente Canal Digital forhandlere som kan bestille nytt kort hvis du kjøper en CAM. Om Komplett eller datakjeden er det vet jeg ikke, men hvis du hadde sjekket sidene deres først, så ville du se at de har ikke denne godkjente CAM'en.

Andre CAM'er derimot, ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Det er kun godkjente Canal Digital forhandlere som kan bestille nytt kort hvis du kjøper en CAM. Om Komplett eller datakjeden er det vet jeg ikke, men hvis du hadde sjekket sidene deres først, så ville du se at de har ikke denne godkjente CAM'en.

Andre CAM'er derimot, ikke noe problem.
    Det står ikke noe om at den er godkjent eller ikke på komplett.no men om du leser brukererfaringer under ser du at kunder skriver det fungerer med CD...

De fleste jeg vet om har kjøpt CAM på Expert, Lefdal eller Elkjøp, om de ikke har nå er de sikkert utsolgt. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet;-)

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er flere CAMer som fungerer i dag, som vil slutte å fungere når CD innfører tvungen pairing. At noen da får bilder i dag med en Conax CAM fra komplett, er ingen garanti for at det vil fungere om 6måneder.

Komplett har, når jeg sjekket i dag ingen CAM'er godkjent av CD. Dilog Conax CAM'en som Komplett selger vil fungere i dag, men kanskje ikke i morgen. Du kan heller ikke få et eget kort av CD til denne CAM'en. Jeg ville derfor valgt å vente til CAM'er igjen er tilgjengelig hos godkjente forhandlere.

Bestiller du CAM og kort fra CD i dag, må du også betale årsavgift for 2009, så kan du vente til januar 2010, sparer du en årsavgift.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ikke noe om at den er godkjent eller ikke på komplett.no men om du leser brukererfaringer under ser du at kunder skriver det fungerer med CD...

De fleste jeg vet om har kjøpt CAM på Expert, Lefdal eller Elkjøp, om de ikke har nå er de sikkert utsolgt. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet;-)
    Prøver igjen jeg. De selger IKKE DEN OFFISIELLE GODKJENTE CAM'EN TIL CANAL DIGITAL.

Ja de selger Conax CAM'er som fungerer, men jeg får da ikke et nytt abb.kort fra Canal Digital. Og uten kortet virker det ikke...

Man kan dessverre ikke ringe Canal Digital og si at du trenger et ekstra kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Prøver igjen jeg. De selger IKKE DEN OFFISIELLE GODKJENTE CAM'EN TIL CANAL DIGITAL.

Ja de selger Conax CAM'er som fungerer, men jeg får da ikke et nytt abb.kort fra Canal Digital. Og uten kortet virker det ikke...

Man kan dessverre ikke ringe Canal Digital og si at du trenger et ekstra kort.
    Ja det kan nok stemme det da, ser superman også bekrefter at denne ikke er offisiellt godkjent....
    Da er det bare å vente til en av sjappene får denne på lager;-)

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, om du skal bruke det gamle kortet i en annen dekoder vil du nok få det problemet ja...
    Jeg har kastet den gamle CD dekoderen langt bort så for meg var meg var det ikke prob:-)
    Jeg har kryssbyttet kortene mellom CD-cam'en og hd-pvr'en min flere ganger... har funket bra hittil. En gang forsvant kanalene, men kom tilbake i løpet av 10 min igjen. Håpet egentlig dette ikke skulle bli noe prob, siden jeg ikke har så lyst til å betale dobbelt for canal+ pakka på 2 tv'er - det blir jo helt ville kostnader. Har forøvrig klaget på at CD-kabelkunder ikke har noe "kort nr 2"-løsning med rabatt. Fikk til svar "at de jobbet med saken".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gammelt kort virker ikke i ny CAM

Jeg har fått kjøpt den nye godkjente CAM, men har ennå ikke fått nytt kort. Har dekoder og kort tilknyttet en annen TV fra før, men når jeg prøver det gamle kortet i CAM, får jeg ikke noe bilde. Kanalene blir funnet, men får melding om at de ikke er tilgjengelig. Må man som på parabol la TV`en stå lenge nok på en bestemt kanal for at kortet skal oppdateres/virke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk til det skritt og kjøpe denne CD-cam'en jeg... selv om jeg har en ikke støttet TV. (Sony W4000).

Out of the box fant den alle kanalene men kunne bare vise en BBC kanal, lokal TV og Visjon Norge. Selv etter kanalsøk. Måtte sette symbolrate til 6.95 for å få bilde på "alle" kanalene... det pussig nå er at eks. SVT HD ikke har bilde, mens mange kanaler jeg ikke abonnerer på får jeg fint inn (Canal+ HD eks). Skal vel ikke klage enda da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket gjennom tråden og fant ingen som har prøvd den nye cam'en med htpc løsning. Jeg har kjøpt cam idag og venter nå på kort fra CD. Jeg oppga til Expert at jeg hadde en av de godkjente TV'ene, men skal bruke kortet i en Floppy-DTV fra Digital-Everywhere. Noen som kan bekrefte at dette fungerer (selv har jeg fått dette til med en av de gamle kortene der jeg bodde før)?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Noen som vet om det går med Samsung UE B6000, altså ikke 6050 fra Samsung Norge, men "Netshop-varianten"?
    Lurer også på dette. Anyone??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Noen som vet om det går med Samsung UE B6000, altså ikke 6050 fra Samsung Norge, men "Netshop-varianten"?
    Jepp, det funker som bare det her. Man må dog endre litt i oppsettet for å få tv'en til å søke riktig. Etter ørten samtaler med de blide, hyggelige & akk så hjernedøde 17,5 år gamle jentene hos Anal Digital fikk jeg følgende enkle & riktige info fra Netshop. De ruler! 8)

Alternativ for Kablelsøk.
    Der skal følgende verdier inn :

Frekvensstart : 290 000
    Frekvensstopp: 490 000
    Symboltakt: 6950
    Qam 64.

Etter dette så må du søke opp de digitale kanalene.
    Gå da på Autosøk, så på kabel, søk så opp bare de digitale kanalene.

Her er det vel de to siste som er viktige for å få det til å funke, trur eg. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Samsung PS50B551 fra komplett og den er "testet og godkjent for Canal Digital". Kjøpte CD CAM fra Lefdal i dag og har prøvd med mitt gamle kort som sto i dekoderen men finner ingen kanaler! Har de begynt med pairing nå? Må jeg vente på nytt kort?

Har også prøvd å søke med verdiene Etrigan posta over.

Spiller det noen rolle hvilket land man velger? Norge var ikke i lista så jeg valgte "Others".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LG Tv som ikke er godkjent av CD, men den svelget fint en Conax CAM og mitt gamle dekoderkort bare jeg valgte finland som land.

Disse TV produsentene forsøker å gjøre TVene så brukervennelig som mulig. Så i stedet for å la brukeren velge feks DVB-C, DVB-S, DVB-T, MPEG2, MPEG4 osv selv så er alt lagt ferdig på "land". Desverre så vet/viste ikke mange produsenter at vi nå i Norge har fått DVB-C med MPEG4 noe de har hatt i finland i mange år. I Sverige kjører de DVB-C men med MPEG2.

Så på min LG TV får jeg ikke inn en dritt om jeg velger Norge, jeg får inn åpne kanaler om jeg velger Sverige og jeg får alt om jeg velger Finland. Heldigvis så er språk og land to ulike innstillinger på min tv så jeg slipper å ha finske menyer

Og ja, CD har begyne med pairing, men det skal kun være på nye kort, så med mindre de har tenkt å sende ut nye kort og dekodere til alle så burde det gamle kordet ditt virke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAM modulen er jo også stempla med "pairing" vil den ikke kreve at kortet støtter det?

Finland står ikke i listen, har "Austria, Czech, France, Germany, Hungary, Ireland, Italy, Netherlands, Slovakia, Spain, Switzerland, UK".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd UK og Sveits nå uten hell... Håper inderlig at dette vil fungere når jeg får riktig kort av CD, kosta meg tross alt en tusenlapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    CAM modulen er jo også stempla med "pairing" vil den ikke kreve at kortet støtter det?
    Det er mulig, jeg har en gammel CAM kjøpt på nett for mange år siden. Dersom TV'n er godkjent så kan du ringe canal digital support å få hjelp til å sette det opp (er derfor de godkjenner TV'er så de kan hjelpe folk å sette det opp).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av trondah

Finland står ikke i listen, har "Austria, Czech, France, Germany, Hungary, Ireland, Italy, Netherlands, Slovakia, Spain, Switzerland, UK".
    Samsung PS50B551 er ikke en nordisk-modell men en UK-modell. Den nordiske modellen heter PS50B555T4WXXE og er godkjent av CD. Har driver komplett med feil informasjon på siden sin. Alle nordiske Samsung modeller skal bl.a. ha norske menyer. TV-er som er CD godkjent skal ha Cabel-Norge som valg før man søker inn kanaler.

Man trenger heller ikken noe CAM og programkort fra CD for å søke inn kanalene, TV-en skal fint søke inn alle kanaler, man får bare ikke sett på dem uten CAM og programkort CD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thknutsen
    Samsung PS50B551 er ikke en nordisk-modell men en UK-modell. Den nordiske modellen heter PS50B555T4WXXE og er godkjent av CD. Har driver komplett med feil informasjon på siden sin. Alle nordiske Samsung modeller skal bl.a. ha norske menyer. TV-er som er CD godkjent skal ha Cabel-Norge som valg før man søker inn kanaler.
    Skjermen har norske menyer, man kan bare ikke velge Norge som land i søkefunksjonen for digitale kanaler, dette tror jeg neppe andre godkjente sett har heller?

PS50B551T3WXXC har DVB-C tuner med MPEG4 støtte og CI+ port, dette burde dekke kravene til CD. Regner med at når komplett skriver "testet og godkjent for CD" så er det deres interne testing de sikter til (håper jeg).

Sitat Opprinnelig postet av Komplett
    Modellen har en innebygd digital-tv-mottaker som er testet og godkjent for Riks TV. Dessuten er den testet og godkjent for Canal Digitals kabelnett (dvb-c). For å se de digitale betalkanalene trenger du en CA-modul og et programkort (kjøpes separat).
    Man trenger heller ikken noe CAM og programkort fra CD for å søke inn kanalene, TV-en skal fint søke inn alle kanaler, man får bare ikke sett på dem uten CAM og programkort CD.
    Hm, stemmer dette? Kan noen bekrefte?

Hvis så, er det noen med Samsung som kan si noe om hvordan de søker på kanalene?

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •