Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 214
    Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har en godkjent CD-cam i min philips-tv (ikke-godkjent)... den sender så vidt jeg ser DD5.1 videre til forsterkeren min. Det er vel heller en begrensning i tv'en din da kanskje..?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Har en godkjent CD-cam i min philips-tv (ikke-godkjent)... den sender så vidt jeg ser DD5.1 videre til forsterkeren min. Det er vel heller en begrensning i tv'en din da kanskje..?
    Det er det nok da ja....og sannsynligvis ikke bare i min....men jeg har jo nok bokser til å få DD5.1....verre med de som satser på CAM og vil ha DD lyd...
    her trengs nok en liten oversikt....har satt alt på auto på min TV...skal sjekke med å sende SVT1 rett inn i Tv'en med HDMI på HDMI1 input...som ser ut til å være mer avansert enn de andre.....nå er jo Tv'en min godt over et år gammel også...:-)
    Det som teller her er jo om den og alle andre flatskjemer sender DD lyden videre gjennom den optiske kabelen....som tydeligvis noen gjør...

Update: har sjekket men ingen DD igjennom min TV...mrd SvenskTv1 rett inn i HDM1.....men lyd ble det...da jeg switchet tilbake til HDMI2 så forsvant lyden på de kanaler som sender DD....

Det står også DOLBY DIGITAL PLUS på min TV.....men det gar vel med lyden i tv'ens høyttalere å gjøre regner jeg med...lykke til videre....

og håper på en oversikt i Lyd & Bilde overt flatskjermer som vil gi DD ut til en surroundreceiver....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Min TV støtter DD 5.1, men ikke DTS. Så vidt jeg ser sender ikke de nevnte kanalene DTS, men DD. Får ringe LG tror jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor får man kjøpt Technisat Canal Digital Cam?

Har kjøpt godkjent IDTV men jeg finner jo for f... ingen steder som selger CAM'en!

Noen som vet hvor i Oslo-området jeg kan få kjøpt denne

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Har kjøpt godkjent IDTV men jeg finner jo for f... ingen steder som selger CAM'en!

Noen som vet hvor i Oslo-området jeg kan få kjøpt denne
    Hva med Elnor Majorstua, Expert i Klingenberggata, Elkjøp CarlBerner....alle med grei adkomst trikk buss osv...
    mvh
    Jeg kjøpte min på Nesodden...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg har en dekoder og kjøper en CAM i tillegg. Da får jeg tilsendt et nytt kort, gjør jeg ikke? Hva skjer med det gamle kortet? Slutter det å fungere. Hvis ikke, må jeg betale for to kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du offisielt godkjent CAM på feks. Elkjøp så får du nytt kort tilsendt i posten som da er pairet med CAM modulen og som ikke vil virke noe annet sted. Med mindre du har bestilt noen ekstra kanalpakker så tilkommer kun kortavgift på kr 299 pr. år utover CAM prisen på 990. (Du betaler alt månedsavgift for kabel-tv via ditt andre kort, den betaler man heldigvis kun en gang. Ekstra kanalpakker betaler du pr. kort du vil de skal virke på).

Det gamle kortet ditt og evt. ekstrakanaler vil fortsatt virke med dekoderen din. Du kan velge å evt. flytte ekstrakanaler over til kortet som står i CAM'en eller du kan si opp det gamle kortet. Men månedsprisen for kabel-tv tilkommer da ditt andre kort.

Selv sitter jeg med en PVR dekoder (ikke HD) jeg kjøpte for 3000 i sin tid. Kan kjøpe HD PVR dekoder til ytterligere 3000, men jeg vurdere å kjøpe CAM i stedet så jeg kan se HD kanaler der og så beholde den gamle PVR dekodere med kort til opptak. At de ikke blir i HD bryr jeg meg lite om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hva med Elnor Majorstua, Expert i Klingenberggata, Elkjøp CarlBerner....alle med grei adkomst trikk buss osv...
    mvh
    Jeg kjøpte min på Nesodden...:-)
    Ikke Elnor, Ikke Expert i Klingenberggata...

Problemet er at det finnes så få kort så Expert fikk ikke lov å bestille en gang :???:

Typisk av CD å reklamere for produkter som enten ikke er tilgjengelige eller ikke virker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Elnor, Ikke Expert i Klingenberggata...

Problemet er at det finnes så få kort så Expert fikk ikke lov å bestille en gang :???:

Typisk av CD å reklamere for produkter som enten ikke er tilgjengelige eller ikke virker...
    Snakker du om kort eller CAM her ???
    Om det gjelder CAM kan du kjøpe den på eks. komplett.no. Her ibyn har også elkjøp, lefdal og expert disse, sjekk med de og.
    Kort er det ikke butikken som utsteder, det gjør CD etter at butikken melder inn salg av CAM, går automatikk i det.
    Jeg brukte uansett det gamle kortet inntil jeg fikk det nye, funket helt fint:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I trondheim var det heller ikke noe pes å få tak i CAM. Kanskje canal digtal har gjort som folkehelseinstituttet med svinevaksinen, sendt alt ut på landet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paaland
    Kjøper du offisielt godkjent CAM på feks. Elkjøp så får du nytt kort tilsendt i posten som da er pairet med CAM modulen og som ikke vil virke noe annet sted. Med mindre du har bestilt noen ekstra kanalpakker så tilkommer kun kortavgift på kr 299 pr. år utover CAM prisen på 990. (Du betaler alt månedsavgift for kabel-tv via ditt andre kort, den betaler man heldigvis kun en gang. Ekstra kanalpakker betaler du pr. kort du vil de skal virke på).

Det gamle kortet ditt og evt. ekstrakanaler vil fortsatt virke med dekoderen din. Du kan velge å evt. flytte ekstrakanaler over til kortet som står i CAM'en eller du kan si opp det gamle kortet. Men månedsprisen for kabel-tv tilkommer da ditt andre kort.
    Utgangspunktet var muligheten til å få se TV på en TV nummer to uten at det kostet noe ekstra annet enn kortavgiften og prisen på CAM modulen. Det ser ut til at det ikke skulle være noe problem.

Takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt rundt her og ikke funnet svar på om noen har fått Canal Digital sitt cam til å virke på sony W4500?

Var innom en elbutikk for å kjøpe cam og da ble jeg frarådet å kjøpe kort til en tv som ikke var på listen (dvs å huke av på et godkjent tv som f eks w5500). Dette ble begrunnet med at cam og kort ble knyttet til tvmodell og hvis den ikke virker vil det ikke være mulig å returnere til butikk. Dette virket underlig på meg da dette ville innebære at jeg måtte kjøpe nytt cam hvis tvn ryker eller jeg kan ikke bytte mellom å bruke pvr og cam i de ulike tv'ene i huset.

Er det noen som har erfaringer på dette. Har det betydning hvilken tv du har så lenge den teknisk skal være støttet (forhåpentligvis w4500) og kan du veksle mellom tv'er etter at cam er tatt i bruk?

En grunn til at jeg lurer på dette er at det hadde vært hyggelig hvis jeg også i fremtiden kan benytte meg av denne løsningen i en htpc oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleNOR
    Har lest litt rundt her og ikke funnet svar på om noen har fått Canal Digital sitt cam til å virke på sony W4500?

Var innom en elbutikk for å kjøpe cam og da ble jeg frarådet å kjøpe kort til en tv som ikke var på listen (dvs å huke av på et godkjent tv som f eks w5500). Dette ble begrunnet med at cam og kort ble knyttet til tvmodell og hvis den ikke virker vil det ikke være mulig å returnere til butikk. Dette virket underlig på meg da dette ville innebære at jeg måtte kjøpe nytt cam hvis tvn ryker eller jeg kan ikke bytte mellom å bruke pvr og cam i de ulike tv'ene i huset.

Er det noen som har erfaringer på dette. Har det betydning hvilken tv du har så lenge den teknisk skal være støttet (forhåpentligvis w4500) og kan du veksle mellom tv'er etter at cam er tatt i bruk?

En grunn til at jeg lurer på dette er at det hadde vært hyggelig hvis jeg også i fremtiden kan benytte meg av denne løsningen i en htpc oppsett.
    Dette kan ikke stemme. Kortet er knyttet mot CAM'en og jeg kan ikke tro det foreligger noen "sjekk" mot TV'en.

fra CD sine sider: Er ikke tv-modellen godkjent for bruk i Canal Digitals kabel-tv-nett, risikerer du at løsningen ikke virker.

Man risikerer, ikke at det ikke virker.

forskjellen jeg har oppdaget er at på min sony W3000 må jeg f.eks sette opp symbol Rate manuelt og når kanalene er søkt inn ligger de spredt utover alt. Må bruke litt tid på å sortere.

Når jeg testet min Samsung 455, gikk ALT automatisk og kanalene lå "riktig" sortert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Snakker du om kort eller CAM her ???
    Om det gjelder CAM kan du kjøpe den på eks. komplett.no. Her ibyn har også elkjøp, lefdal og expert disse, sjekk med de og.
    Kort er det ikke butikken som utsteder, det gjør CD etter at butikken melder inn salg av CAM, går automatikk i det.
    Jeg brukte uansett det gamle kortet inntil jeg fikk det nye, funket helt fint:-)
    CAM er det jeg skal ha. Vet om prosedyren, men nå tok jeg en ringerunde til ca 10 CD forhandlere igår. Ingen har den. Nå snakker jeg om den offisielle CAM'en som CD har godkjent.

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAM er det jeg skal ha. Vet om prosedyren, men nå tok jeg en ringerunde til ca 10 CD forhandlere igår. Ingen har den. Nå snakker jeg om den offisielle CAM'en som CD har godkjent.
    Sjekk med 3D elektroservice på Ski. Kjøpte min der, men det er en stund siden. Har du sjekket med Expert på Lillestrøm?

Lykke til i CAM-jakten

Selv venter jeg på programkort til min som CD i morgen har brukt 2 uker på å få sendt ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen grunn til at du ikke vil bestille på nett ??
    Komplett.no og datakjeden.no f.eks....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    Sjekk med 3D elektroservice på Ski. Kjøpte min der, men det er en stund siden. Har du sjekket med Expert på Lillestrøm?

Lykke til i CAM-jakten

Selv venter jeg på programkort til min som CD i morgen har brukt 2 uker på å få sendt ut
    Du vet du kan bruke det gamle kortet mens du venter ??
    Eller er du ny kunde hos CD ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Du vet du kan bruke det gamle kortet mens du venter ??
    Eller er du ny kunde hos CD ?
    Dette er ikek et godt tips da CAMen til CD pairer kortet til seg. Da kan du ikke bruke det i den gamle dekoderen lenger. Dette skjedde med meg og jeg måtte få et nytt kort til PVRen min. CD sa også at hvis jeg gjorde det igjen måtte jeg betale 350 for et nytt kort.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er det nok da ja....og sannsynligvis ikke bare i min....men jeg har jo nok bokser til å få DD5.1....verre med de som satser på CAM og vil ha DD lyd...
    her trengs nok en liten oversikt....har satt alt på auto på min TV...skal sjekke med å sende SVT1 rett inn i Tv'en med HDMI på HDMI1 input...som ser ut til å være mer avansert enn de andre.....nå er jo Tv'en min godt over et år gammel også...:-)
    Det som teller her er jo om den og alle andre flatskjemer sender DD lyden videre gjennom den optiske kabelen....som tydeligvis noen gjør...

Update: har sjekket men ingen DD igjennom min TV...mrd SvenskTv1 rett inn i HDM1.....men lyd ble det...da jeg switchet tilbake til HDMI2 så forsvant lyden på de kanaler som sender DD....

Det står også DOLBY DIGITAL PLUS på min TV.....men det gar vel med lyden i tv'ens høyttalere å gjøre regner jeg med...lykke til videre....

og håper på en oversikt i Lyd & Bilde overt flatskjermer som vil gi DD ut til en surroundreceiver....
    I følge RIKS TV sine sider så sender ingen av de godkjente TV'ene der DD signal ut av Tv'en.dvs passthrough...kan jo være annerledes med Canal Digital på kabel...??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleboyen
    Dette er ikek et godt tips da CAMen til CD pairer kortet til seg. Da kan du ikke bruke det i den gamle dekoderen lenger. Dette skjedde med meg og jeg måtte få et nytt kort til PVRen min. CD sa også at hvis jeg gjorde det igjen måtte jeg betale 350 for et nytt kort.
    Okei, om du skal bruke det gamle kortet i en annen dekoder vil du nok få det problemet ja...
    Jeg har kastet den gamle CD dekoderen langt bort så for meg var meg var det ikke prob:-)

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •