Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 214
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Ja det tror jeg også blir vanlig, såkalt trippel tunere. Men pr. idag er dette svært uvanlig....
    Panasonic V-serien har mulighet for å motta DVB-C/T/S-S2, men bare MPEG2 ser det ut til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke DVB-S2: Satelitt MPEG-4?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony 40" Bravia LCD TV - KDL-40W4000 - CAM ?

Dette Sony TVet er for gammelt til å komme med på listen over godkjente TVer for Canal Digetal CAM. I henhold til Sony bør denne TVen virke ut fra at dette er en tidligere versjon av godkjente TV.

Er det noen der ute som har erfaring med bruk av Canal Digetal CAM på dette TVet eller noen av de andre tidlige TVene i denne serien :?:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    Er ikke DVB-S2: Satelitt MPEG-4?
    DVB-S2 er ikke det samme som MPEG-4. DVB-S2 er bare modulasjonsformen for å sende ut data. Det kan inneholde hva som helst (F.eks. MPEG-4,MPEG-2,Windows Media codec, internet data, osv.). DVB-S kan sannsynligvis sammenliknes med ADSL og DVB-S2 som ADSL2+ og man kan sende hva som helst over begge tilkoblingstypene ;-)

DVB-S kan f.eks. sende MPEG-4 SD&HD og faktisk også fremtidige kodeker som måtte bli utviklet. Problemet med å ta i bruk nye kodeker er at det krever nye dekodere med ny hardware og da er byttet til DVB-S2 helt naturlig.

Nå er jeg forsåvidt ganske overrasket dersom det funnes TV'er med DVB-S2 støtte som ikke støtter MPEG4. Det er jo ingen stor vits å utstyre en TV med DVB-S2 tuner dersom den ikke har hardware som kan dekomprimmere MPEG4.

For bakkenett er DVB-T2 standarden på vei. Denne gjør det mulig å øke kapasiteten betydelig men det krever nye mottagere.
    Det samme er på vei for kabeltv, dvs. DVB-C2. S2,T2 og C2 angir bare at det er andre generasjons DVB transport.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atum
    Dette Sony TVet er for gammelt til å komme med på listen over godkjente TVer for Canal Digetal CAM. I henhold til Sony bør denne TVen virke ut fra at dette er en tidligere versjon av godkjente TV.

Er det noen der ute som har erfaring med bruk av Canal Digetal CAM på dette TVet eller noen av de andre tidlige TVene i denne serien :?:
    Jeg har en Sony KDL-32S3000. Har brukt denne med CAM og Canal Digital kabel i 1,5 år. Men: HD-kanaler får jeg ikke til å virke.
    Det er jo en litt eldre tv enn din, så det trenger jo ikke være tilfelle med din. Jeg har kjøpt CAM utenom (ikke fra Canal Digital), vet ikke om dette har noe å si, men tviler vel litt. Er vel heller det at HD sendes i mpeg4 som er problemet vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har 40W4000 og har brukt cam i den i 1,5 år nå. Fungerer helt greit men ville nok kjøpt en godkjent cam i dag. Bildet fryser i ny og ne på stort sett alle kanaler og det står "ingen tilgang" på skjermen, men jeg mistenker lokalt signalproblem.

HD fungerer utmerket, dog så har jeg ikke tekst (DVB-tekst) på 2 eller 3 av kanalene. (Skulle gjerne hatt tilbakemelding fra noen med godkjent TV og CAM om det fungerer)

EPG'en i tven er gnallgod og HD-boksen til CD kan ikke måle seg i skyggen en gang. Boksen har jeg forøvrig koblet helt vekk.

way_

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fantastisk hvor dårlig EPG i CD sine bokser er i forhold til de som er innebygget i mange TVer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forsøk å benytte programkort for digital kabeltv fra CD sammen med HTPC med CAM modul ?

Jeg har ikke lyst til å kjøpe CD sin HDPVR, og de fleste TVene har jo ikke opptaksmulighet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Jeg har 40W4000 og har brukt cam i den i 1,5 år nå. Fungerer helt greit men ville nok kjøpt en godkjent cam i dag. Bildet fryser i ny og ne på stort sett alle kanaler og det står "ingen tilgang" på skjermen, men jeg mistenker lokalt signalproblem.

HD fungerer utmerket, dog så har jeg ikke tekst (DVB-tekst) på 2 eller 3 av kanalene. (Skulle gjerne hatt tilbakemelding fra noen med godkjent TV og CAM om det fungerer)

EPG'en i tven er gnallgod og HD-boksen til CD kan ikke måle seg i skyggen en gang. Boksen har jeg forøvrig koblet helt vekk.

way_
    Hei.

Jeg har også brukt en gammel CAM på min Sony 40W4000 i 1,5 år. Fungerer greit men må lade kortet på min HD boks. Litt tilfeldig faller kanaler ut. Får inn HD kanaler via denne CAM'en.

Jeg hadde samme problem som deg med at fjernsynet fryser. Elektrikeren mente det var dårlig signal. Har installert en antenneforsterker. Etter dette er problemet løst.

Ønsker å kjøpe ny CAM som er godkjent av Canal Digital. Fremdeles intressert å høre erfaringer om noen har kjøpt en slik til en Sony 40W4000 eller lignende TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Noen som har forsøk å benytte programkort for digital kabeltv fra CD sammen med HTPC med CAM modul ?

Jeg har ikke lyst til å kjøpe CD sin HDPVR, og de fleste TVene har jo ikke opptaksmulighet...
    Jeg prøvde å bruke programkort fra min CD PVR i CD sin CAM. Resultatet var at kortet ikke virket i PVR lenger, og jeg måtte få et nytt. Det var heldigvis gratis, selv om det står i avtalen at dersom man må ha nytt programkort pga egen feil, så vil det koste 350 kr.

Så det ligger an til at CAMene faktisk paires med kortet på en måte som gjør kortet ubrukelig for andre enheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil med CAM eller dekoder i TV?

Har kjøpt CD godkjent CAM til en Samsung LE46B535 (også CD godkjent), men sliter med stabiliteten. Det gikk greit å søke inn kanalene, men etter å ha slått TV'en av og på tar ca 25-30 sek før det dukker opp noe bilde. Enkelte ganger kommer det ikke bilde i det hele tatt, men bare meldingen "Forvrengt signal". Ved å ta ut CAM'en og sett den inn igjen kommer det som regel bilde, men da mangler det en masse kanaler og jeg må da kjøre et nytt kanalsøk for å få tilbake alle kanalene. Ved ett tilfelle opplevde jeg at lyden falt ut på de digitale kanalene, men den kom tilbake etter nytt kanalsøk. Har to andre CD dekodere og de fungerer greit, så jeg har ikke noe grunn til å at det er noe feil med signalet inn til leiligheten.
    Er det noen som har en formening om dette kan skyldes CAM'en eller TV'en? Selv heller jeg til (dvs håper!) at problemet er CAM'en, men hva vet jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har også brukt en gammel CAM på min Sony 40W4000 i 1,5 år. Fungerer greit men må lade kortet på min HD boks. Litt tilfeldig faller kanaler ut. Får inn HD kanaler via denne CAM'en.

Jeg hadde samme problem som deg med at fjernsynet fryser. Elektrikeren mente det var dårlig signal. Har installert en antenneforsterker. Etter dette er problemet løst.

Ønsker å kjøpe ny CAM som er godkjent av Canal Digital. Fremdeles intressert å høre erfaringer om noen har kjøpt en slik til en Sony 40W4000 eller lignende TV.
    Bruker CAM fra CD til til min Sony 40W5500, fungerer helt fint hos meg:-)

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det går med Samsung UE B6000, altså ikke 6050 fra Samsung Norge, men "Netshop-varianten"?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om canal digital og cam, er det noen av dere som får epg på tv2 til å fungere? Jeg mista den for en stund siden ;-) tv'en er forresten en Sony w4000..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eliah
    Når vi snakker om canal digital og cam, er det noen av dere som får epg på tv2 til å fungere? Jeg mista den for en stund siden ;-) tv'en er forresten en Sony w4000..
    Det er fordi du har feil TV2 kanal lagret, det finnes 2 frekvenser for TV2. Gjør ett nytt søk og velg den som står oppført slik: TV2 (N).
    Da skal det funke;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Det er fordi du har feil TV2 kanal lagret, det finnes 2 frekvenser for TV2. Gjør ett nytt søk og velg den som står oppført slik: TV2 (N).
    Da skal det funke;-)
    Tusen takk Da var jo løsningen enkel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd på Discovery HD m.f.

Har en ikke-godkjent CAM modul (Conax), bruker det gamle CD dekoder kortet i denne på en ikke-godkjent LG 42LH5000 tv

Etter å ha valgt finsk som land på TV'n får jeg lov å velge DVB-C i menyen og den finner alle kanalene inkl HD kanalene. Men tre kanaler mangler lyd. Det er Discovery HD, Silver HD og SVT-1 HD.

TV'n min støtter ikke DTS lydformatet, er det noen som vet om de overnevnte kanalene sender DTS eller har andre idér på hvorfor det ikke virker på akkurat disse tre kanalene?

Suround receiveren min støtter DTS, den er koblet til TV via optisk SPDIF, men det kommer ingen lyd der heller. Er usikker på om TV'n støtter passthough.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av paaland
    Har en ikke-godkjent CAM modul (Conax), bruker det gamle CD dekoder kortet i denne på en ikke-godkjent LG 42LH5000 tv

Etter å ha valgt finsk som land på TV'n får jeg lov å velge DVB-C i menyen og den finner alle kanalene inkl HD kanalene. Men tre kanaler mangler lyd. Det er Discovery HD, Silver HD og SVT-1 HD.

TV'n min støtter ikke DTS lydformatet, er det noen som vet om de overnevnte kanalene sender DTS eller har andre idér på hvorfor det ikke virker på akkurat disse tre kanalene?

Suround receiveren min støtter DTS, den er koblet til TV via optisk SPDIF, men det kommer ingen lyd der heller. Er usikker på om TV'n støtter passthough.
    Jeg har bare parabol, men to tunere en til Norge og en til Svensk TV. Og alle disse kanalene du nevner sender ut lyd i 5.1 Dolby Digital og eller Dolby Pro Logic...derfor får du ikke noe lyd på de. DTS brukes kun på DVD/BluRay....vet ikke om noen kanaler som sender det....kanskje noen som ikke er aktuelle for Norge...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg har bare parabol, men to tunere en til Norge og en til Svensk TV. Og alle disse kanalene du nevner sender ut lyd i 5.1 Dolby Digital og eller Dolby Pro Logic...derfor får du ikke noe lyd på de. DTS brukes kun på DVD/BluRay....vet ikke om noen kanaler som sender det....kanskje noen som ikke er aktuelle for Norge...
    TV'n støtter Dolby Digital, kun DTS den ikke søtter. Snodig at jeg ikke får lyd da. Kan det være pga CAM modulen tro? Vil helst slipper å kjøpe godkjent CAM modul til 990 på elkjøp bare for å finne ut at den heller ikke virker.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av paaland
    TV'n støtter Dolby Digital, kun DTS den ikke søtter. Snodig at jeg ikke får lyd da. Kan det være pga CAM modulen tro? Vil helst slipper å kjøpe godkjent CAM modul til 990 på elkjøp bare for å finne ut at den heller ikke virker.

Dette er vel en problemstilling som vi må sende videre til Lyd&Bilde....
    Fordi at når mange vil se på DigitalTV=kabel+RiksTV+ evt satelitt med en CAM i sin moderne flatskjerm, kan man da forvente at man kan sende lydsignalet videre ut fra flatskjermen med en optisk kabel og som da kan eller vil dekodes i 5.1 lyd???? i en surroundreceiver.....Det er nok ikke så sikkert nei.....
    Jeg har en CAM for RiksTV i min Panasonic, og når RiksTv hadde Canal Digital kanalene åpne, så var det ingen DOLBY DIGITAL gjennom TV til min surroundreciver...som var koblet med en optisk kabel....:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •