Canal Digital med CAM i stedet for dekoder - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 214
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må ikke TV'en støtte DVB-C for å kunne bruke CAM på kabel? DVB-C på kabel, DVB-T for bakkenett og DVB-S for satelitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, hvis det stemmer kan jeg se langt etter å bli kvitt den pokkers elendige HD-mottakeren til Canal Digital.

Jaja...

T

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Må ikke TV'en støtte DVB-C for å kunne bruke CAM på kabel? DVB-C på kabel, DVB-T for bakkenett og DVB-S for satelitt.
    Jo det stemmer det, hvis ikke TV`n har innebygget DVB-C har du jo heller ikke bruk for CAM...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVB-S2 benyttes også på satellitt så for satellitt så må den innebygde tuneren støtte DVB-S og DVB-S2. Nå finnes det neppe en MPEG4 basert TV for satellitt som ikke har både DVB-S og DVB-S2 tuner så det er nok ikke noe stort problem.

Tror ikke CD godkjenner nytt utstyr som ikke støtter MPEG4 men det skal jeg ikke påstå. Det er hvertfall noen år siden nå at det dukket opp nytt godkjent utstyr som ikke støtter MPEG4.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo litt sært dette kravet om å støtte en spesiell DVB-standard.

Skjønner ikke helt hvorfor min ganske nye TV, som er en dyr modell, bare støtter digital-tv dersom signalene kommer som DVB-S. Hadde jo virkelig vært greit om den støttet DVB-C også. Sukk.

T

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkorsvold
    Virker jo litt sært dette kravet om å støtte en spesiell DVB-standard.

Skjønner ikke helt hvorfor min ganske nye TV, som er en dyr modell, bare støtter digital-tv dersom signalene kommer som DVB-S. Hadde jo virkelig vært greit om den støttet DVB-C også. Sukk.

T
    Det er selvfølgelig produsenten av TV'n som bestemmer om TV'n skal inneholde tuner for bakkenett, kabeltv eller parabol. DVB har forskjellige sendestandarder avhengig av om det er kabel,bakkenett eller parabol. Det er opp til TV produsenten å "dytte" inn egnede tunere.

DVB-C , C= Cable
    DVB-T, T=Terrestrial , dvs. fjelltoppsendere/bakkenett
    DVB-S , S = Satellite
    DVB-S2 , andre generasjon satellite

Noen få TV'er har kanskje innebygget alle disse tunerene men det er ikke mange TV'er i såfall (og de er antagelig dyrere også). Det er kanskje mer vanlig med IDTV som har både DVB-T og DVB-C tuner men dette tror jeg også er ganske nytt.

IDTV'n må også støtte MPEG4 dersom man skal kunne se HD kanalene og man kan jo regne med at antallet MPEG4 kanaler kommer til å øke raskere enn antallet MPEG2 kanaler. Det er ikke lurt å kjøpe en ny TV som ikke støtter MPEG4.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Noen få TV'er har kanskje innebygget alle disse tunerene men det er ikke mange TV'er i såfall (og de er antagelig dyrere også). Det er kanskje mer vanlig med IDTV som har både DVB-T og DVB-C tuner men dette tror jeg også er ganske nytt.
    Det ser ut som at DVB-T er standard i alle TVer nå, og det ser også ut til å bli vanligere og vanligere å støtte en standard til. Altså enten DVB-T/C eller DVB-T/S2 (DVB-S er vel ikke i bruk lenger?). Men TVer som støtter alle tre ser ikke ut til å være særlig vanlig ennå.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ganske typisk at TV'en jeg har bestilt ikke har DVB-S/S2, bare C og T siden jeg har parabol, ikke mulighet for kabel og Riks-TV mangler en essensiell kanal (ikke sport).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ganske typisk at TV'en jeg har bestilt ikke har DVB-S/S2, bare C og T siden jeg har parabol, ikke mulighet for kabel og Riks-TV mangler en essensiell kanal (ikke sport).
    Typisk og typisk....
    S/S2 er ganske uvanlig er innebygget så ikke mange som har det.
    DVB-T og DVB-C begynner å bli ganske vanlig i nye TV ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder forøvrig på å skru sammen en HTPC, kanskje det er ide å kjøpe et TV-kort til den? Da vil jeg jo kunne ta opp, hive Canal Digital-boksen og få en fjernkontroll mindre å forholde meg til?

mvh Thorstein Korsvold

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Typisk og typisk....
    S/S2 er ganske uvanlig er innebygget så ikke mange som har det.
    DVB-T og DVB-C begynner å bli ganske vanlig i nye TV ja..
    Etter hva tv produsentene sier så kommer snart alle med multi tunere, kabel, bakkenett og sat. Det sier de i hverfall på div messer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Etter hva tv produsentene sier så kommer snart alle med multi tunere, kabel, bakkenett og sat. Det sier de i hverfall på div messer.
    Ja det tror jeg også blir vanlig, såkalt trippel tunere. Men pr. idag er dette svært uvanlig....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man kjøpe CAM på Elkjøp, og levere tilbake denne og si opp programkortet fra Canal Digital dersom CAM ikke funker som forventet i TVen sin? Eller er man stuck med programkort til 300 kr i året som man ikke får brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på er om de krever CI+... min Sony står ikke på lista (W4000) men etter sigende (her på forum eks.) fungerer den. Tør jeg da å kjøpe CAM, eller vil CD slå på noe senere som gjør at alt slutter å fungere?!

Det er isåfall idioti... å bare støtte splitter nye tv'er når det har blitt solgt TV'er med DVB CAM slot her til lands i flere år. Jeg bytter ikke TV for dette, og jeg kommer ALDRI til å sette inn en dekoder boks heller. :P

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Det jeg lurer på er om de krever CI+... min Sony står ikke på lista (W4000) men etter sigende (her på forum eks.) fungerer den. Tør jeg da å kjøpe CAM, eller vil CD slå på noe senere som gjør at alt slutter å fungere?!
    Så vidt jeg vet har aldri CD sagt at man må ha CI+. Hvis du ser på listen over godkjente TV-er, er bl.a. flere utgåtte modeller av Phillips xx03-serie lagt ut. Disse har ikke støtte for CI+.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Kjøpte CAM i går og bestilte programkort selvsagt. Da jeg kom hjem var jeg interessert i å se hvordan CAMen virka, og putta i programkortet jeg hadde fra før. Det virka jo veldig bra, for første gang fikk jeg se Canal Digital i HD.

Men da jeg litt seinere putta programkortet tilbake i den gamle dekoderen så ville det ikke virke lenger, fikk bare beskjed om at sendinger var kodet. Men tilbake i CAMen var alt tilsynelatede som det skulle være igjen.

Har jeg ødelagt programkortet i forhold til dekoderen nå? Jeg får jo et nytt programkort om noen dager men dette skal jo egentlig brukes i CAMen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det går helt fint. Tar alltid litt tid før dekoderne til CD kjenner igjen programkort etter at de er tatt ut og satt inn igjen. Bare la programkortet stå litt, så kommer det seg nok.

T

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen spesiell kanal jeg bør la dekoderen stå på? Jeg så i instruksen for føstegangs installering at den skulle stå en time på TV1000, og prøvde det uten noe resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd en del forskjellig nå, men det virker som om CAMen har skrudd opp programkortet her. :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte faktisk få Canal Digital til å "kjøre oppdatering" av programkortet mitt for å få det til å virke i dekoderen igjen.

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •